|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)Wow, Divine, du har fått med deg mye! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)Sjekk Wikipedia, da får du hele storyen, og hvordan ting henger sammen.
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)Men Wikipedia forteller gir jo bare en gjenfortelling av storyen, den sier jo ingenting om mulig hinting om slutten, o.l.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)Jeg synes det var ganske tydelig at han var mentalt syk. Han erkjente det til og med selv til slutt. At han nektet for det på slutten var et spill og han lot seg frivillig lobotomere. Han greide ikke leve med sannheten. Det første hintet som jeg la merke til var at han ikke hadde lighter i lommen da de var på båten.
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)Ah, stemmer det. Men reagerte du på at han ikke hadde lighter i lomma? Jeg reagerte ikke på noe som helst egentlig før i ettertid. Jeg satt og ventet på en tvist, men jeg klarte ikke å skjønne hva det skulle være.
![]() |
#7 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)
Herregud. Jeg føler meg veldig dum og sløv her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Hm.. Det gjorde det da vitterligen når jeg var og tittet for noen dager siden?
![]() |
#9 |
Textrovert
|
Tja, at han hadde bare fått utdelt klær som skulle passe til rollen som Teddy, men at ingen hadde tenkt å legge ved en lighter eller noe slikt. Eller at de trodde det var uansvarlig å la han få en lighter.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Han er på vei til en øy med galne pasienter og har ikke lighter i lommen. Da skurret det. Typisk å ikke la pasienter ha det. Når det i tillegg kommer fram at kona skal ha tent på et hus så henger det sammen. Etter hvert sprenger han jo også en bil i lufta.
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)Nå er det en stund siden jeg så den, men jeg reagerte på musikken et par steder mens jeg så filmen, og i ettertid tenkte jeg at var et "hint" eller i det minste en effekt som forsterket hintingen, for å si det slik. Jeg syntes musikken idet de ankom portene på mentalsykehuset på begynnelsen var over-the-top-dramatisk, og trakk litt mentalt på skuldrene og tenkte "jaja, Scorsese pleier jo ikke å være veldig subtil, men det der var kanskje i overkant?", og det var en annen scene senere i filmen der jeg tenkte noe lignende. Etter at filmen var slutt, tenkte jeg at musikken var "overdrevet dramatisk" for å signalisere at det som skjedde var en dramatisering og ikke ekte.
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)Litt betryggende at ingen av dere nevner den scenen med ungene som ble druknet av mora. Jeg har ikke sett filmen og tør ikke å se den nettopp pga. den scenen. Er den ikke vond å se på? Jeg har lyst å se filmen men tør rett og slett ikke, for jeg blir ødelagt. Bare den introscenen i Antichrist ødela meg helt, jeg gråt bøtter og ble nesten hysterisk.
![]() |
#14 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)Jeg har bare lest boka, men der var han jo iallfall mentalt syk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
flisespikker
|
Den er veldig vond. Jeg advarte Glitter mot å se filmen på grunn av den scenen, så Glittermannen så den uten henne, og bekreftet advarselen. (Det første jeg sa til mannen min da filmen var slutt, var faktisk "den skal ikke Glitter se!")
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)Da skal jeg ikke se den, takk for advarselen. Huff.
![]() |
#17 |
Textrovert
|
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)Det var ikke akkurat morsomt å se, nei, men på det tidspunktet var det ikke noe bombe at det var det som ville skje, så jeg var forberedt.
![]() |
#18 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Henne hadde jeg mareritt om i flere netter.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)Jeg kan jo spole over akkurat den scenen, eller evt. ta av lyden og snu meg litt bort. Jeg har allerede sett scenen etterpå, da faren finner dem og henter dem opp av vannet, de fant jeg på youtube (tenkte at jeg skulle forberede meg litt mentalt, men fant ikke selve drukningsscenen da), og den var helt grusom. Men da vet jeg litt hva det går i. Men har barna det veldig vondt før det skjer? For det er jo også sånt jeg ikke klarer å se på, at de virkelig lider under mentalt syke foreldre osv.
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)Men ser vi selve drukningsscenen i det hele tatt? Mulig jeg blander, men jeg trodde vi bare så drukningene i drømmene hans, og da var de ikke så ekle, fordi de bare var drømmer.
![]() |
|
|