|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Hva slags blomst kan dette være?Vokser i hagen vår, flerårig, hadde blomster sent på høsten, september/oktober. Ganske høy med stive stilker og brer seg utover. Vokser liksom greiner ut fra hovedstilken som det er blomsterklaser på.
![]() |
#2 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva slags blomst kan dette være?Dette er en høstasters.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva slags blomst kan dette være?Hmmm, bildegooglet akkurat og den er ikke helt lik.
![]() |
#4 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags blomst kan dette være? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva slags blomst kan dette være?Hum, kan jo være en annen asters-variant ?
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva slags blomst kan dette være?Syrin er det ikke, såpass vet jeg.
![]() |
#9 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva slags blomst kan dette være?http://www.t-varjen.net/photogallery...Asters%20w.jpg
![]() |
#10 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags blomst kan dette være?Tipper en eller annen form for asters, de kan bli veldig høye en del av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva slags blomst kan dette være?Kan forresten se ut som kronbladene vokser i "par", som dette bildet (bare funnet på google, ikke nødvendigvis min blomst):
![]() |
#12 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
![]() Sv: Hva slags blomst kan dette være?Jeg synes blomstene på bildet minner om et aller annet fra nellikfamilien. Flere av disse artene har splittede kronblader, for eks. rød jonsokblom og hanekam. Jeg synes den også kan minne litt om rosa varianter av såpeurt. Men akkurat hvilken art dette kan være, er jeg ikke i stand til å finne ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
![]() Sv: Hva slags blomst kan dette være?Etter litt mer spekulering tror jeg nesten sikkert at det er en eller annen silene variant, altså en nær slekning av rød jonsokblom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags blomst kan dette være?Jeg holder en knapp på asters. Det rimer også med de stive stilkene.
![]() |
|
|