Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat til kosekveld med gode venninner

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-10, 21:23   #1
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Mat til kosekveld med gode venninner

Det ble visst bestemt nå at jeg skal ha et par venninner på besøk i morgen kveld. Jeg jobber sent, og har ikke all verdens med tid til rådighet på kjøkkenet. Hva kan jeg lage som er lett og godt, og skikkelig kos?

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 23:27   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat til kosekveld med gode venninner

Taco/nachos er jo ganske safe, og du kan skjære opp hauger med grønnsaker og salat på forhånd. Jeg har hele bordet fullt av diverse godsaker når jeg lager sånt til venner, så det er den ultimate kosemat her. Man kan sitte leenge og plukke og kose seg. Jeg bruker krydret kjøttdeig, chilibønner, refried beans, mais, purre, løk, tomat, agurk, ost, rømme, salsa og guacamole, og jalapenos.
Eller kylling- og pastasalat med hjemmelaget focaccia? Det laget jeg også til en vennekveld forleden. Focacciaen ble lagt i langpannen og satt til heving og satt i ovnen litt før de kom, så den var nystekt til maten, og kyllingen ble stekt en stund før de kom, og jeg hadde tilbehøret i skåler på hele bordet. Masse grønnsaker, fetaost, oliven, pesto og diverse. Stor suksess.

Gammel 25-04-10, 23:29   #3
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er jo en idiot på kjøkkenet, og har jeg dårlig tid:
Reker, loff, sitron og majones. En shlæger.

Gammel 26-04-10, 15:32   #4
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Du trenger jo ikke lage middag eller varm mat heller. Hva med å steke halvstekte rundstykker, brie, syltetøy, paprika? Jeg elsker brie med paprika og hadde blitt lykkelig av noe så enkelt som en god brødbit med det.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:34   #5
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da hadde jeg kokt makaroni, kuttet opp grillet kylling og blandet det sammen med mayones og løpt innom rema1000 å kjøpt focaccia brødet med urter

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:41   #6
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stemmer for Kaprifol sitt forslag Samt litt melon og spekeskinke (som pålegg altså), litt druer, og ein ost til i tillegg til brie. Samt vanlig kvitost.

Og te.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:54   #7
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Eller litt forskjellig spekemat, (hjemmelaget) potetsalat og eggerøre. Eller ost og kjeks.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 16:27   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ost og kjeks.
Nachos: putt i langpannen, hiv over tacokjøttdeig (KJØTTDEIGEN kan jo stekes dagen før),mais, event klatter med chilibønner, salsa og revet ost. Server med salat event, og rømme, guacemole. i ovnen i ca 15min. Kjapt å lage, og godt!
Pastasalat med skinke/kylling, cerrytomater, fetaost, oliven, rødløk, rucola, gresk dressing. Serveres med et eller annet brød.

Sist redigert av ItsOnlyMe : 26-04-10 kl 16:36.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 16:31   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nachos stekt dagen før? Blir ikke chipsen seig og fæl?

Dolly dimples. Evt. Kormasaus på glass, kyllingfilet i biter, stek, rør sammen, server med naanbrød, basmatiris og raita. Tar 20 minutter å smelle sammen, max.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 16:37   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Nachos stekt dagen før? Blir ikke chipsen seig og fæl?

Kjøttdeigen kan stekes dagen før, ikke hele greia

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:16   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ah, da er jeg med. Men å steke kjøttdeig tar jo ikke lange tiden, da. Jeg har ingen skrupler med å lage maten etter at besøket har kommet, så jeg hadde ikke brydd meg med å steke dagen før.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:56   #12
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Her var det kommet mange fine tips mens jeg var på jobb. Nå er det bare halvannen time til venninnene dukker opp, og meny for kvelden er enchiladas med kylling, og salat. Håper de blir fornøyde.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 18:21   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Ah, da er jeg med. Men å steke kjøttdeig tar jo ikke lange tiden, da. Jeg har ingen skrupler med å lage maten etter at besøket har kommet, så jeg hadde ikke brydd meg med å steke dagen før.

Enig, jeg synes det er koselig å lage mat mens gjestene sitter rundt kjøkkenbordet og skravler og evt. er med på lagingen. Vi koser oss med det. Ting som tar laang tid lager jeg selvsagt en stund før, evt. lager det delvis slik at det bare skal ferdigstekes etc når gjestene kommer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.