|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
*_*
|
Sv: Meninger, samliv og akseptJeg har flere venner hvis partnere ikke er noen jeg kunne tenkt meg å tilbringe mye tid med. Mannen og jeg kommer aldri til å bli vennepar med dem, men det er helt i orden. Klarer fint å treffes uten partnere, og det føles helt naturlig. Dette gjelder både venninner jeg har hatt fra tenårene - og dermed før de traff sin nåværende partner - og venner jeg har blitt kjent med i ettertid - som allerede har vært i et forhold til den aktuelle partneren.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meninger, samliv og akseptVi har et vennepar der hun er veldig hyggelig, mens han går meg fullstendig på nervene. Han er i tillegg barndomskamerat av min samboer. Vi møter dem ikke så ofte siden de bor på en annen kant av landet (heldigvis) men jeg må innrømme at jeg har ingen lunte når det gjelder den fyren og det tar gjerne ikke mer enn 15-20 minutter i samme rom som han før jeg må begynne å bite i meg det jeg har mest lyst til å si, for å bevare husfreden. Stikkord: Frp-velger, rasist og et ego som rekker herfra og til månen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meninger, samliv og akseptLar du meninger og væremåte til ektefelle/samboer/kjæreste påvirke ditt syn på en person du kjenner? Nei. Vi liker ofte ulike typer mennesker. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Meninger, samliv og akseptKutter ikke ut et vennskap basert på dette, men jeg merker at jeg har redusert kontakt med noen som lever med en Åpenbar Tulling. Altså, i stedet for å invitere på middag e.l., hvor det er naturlig at begge skulle dukke opp, går vi for kino, kafeturer etc.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Meninger, samliv og akseptJeg har et par venninner der jeg ikke liker mannen deres særlig godt. Vi fungerer fint som venninner, men selvfølgelig legger det hindringer i vennskapet. De vil aldri bli et vennepar, f.eks. og derfor blir de heller ikke bedt i anledninger der det er naturlig at begge kommer.
|
|
|
#7 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meninger, samliv og akseptDet går vanligvis helt fint, men jeg hadde en venninne som etterhvert sugde til seg alle holdninger og tanker fra mannen sin og ble en liten blåkopi av han. Da var hun jo ikke venninna mi mer, så da røk det vennskapet faktisk.
|
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Sv: Meninger, samliv og akseptDet kommer nok litt an på hva slags venneforhold det var snakk om. Hvis det var en person jeg i størst grad skulle være sammen med uten partner, så ville det ikke spilt så mye rolle. Hadde det derimot vært personer vi skulle vært mye sammen med som par, så er jeg ganske sikker på at jeg ville trukket meg tilbake. Jeg har blitt dårligere på å overse tomsinger med årene.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Meninger, samliv og akseptDersom det er snakk om en venninne, og jeg ikke trenger være sammen med mannen hennes serlig mye hadde det nok ikke hatt særlig innvirknig på forholdet.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Meninger, samliv og akseptJeg trives ikke helt i selskap med kjæresten til min beste venninne. Hun vet ikke om det, men vi har alltid hatt et vennskap som ikke inkluderer partnere så det er ikke noe problem. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meninger, samliv og akseptDet finnes tilfeller der Han har så negativ innvirkning på Henne at det er vanskelig å avgjøre om man skal fortsette kontakten for å følge med på utviklingen eller trekke seg unna for å redde seg selv.
|
|
|
|
#13 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Meninger, samliv og akseptHelten og jeg aksepterer at vi kan trives med ulike personer. Da hender det at vi omgås enkeltpersoner uten at alle må gjøre alt sammen.
|
|
|
#14 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Meninger, samliv og akseptJa, jeg blir påvirket. Men er det en jeg liker kjempegodt, får det så klart ikke utslag. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Meninger, samliv og akseptMin erfaring er at det over tid er vanskelig å ha et nært vennskap med en som er gift med en iddjåt. |
|
|
|
#16 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Meninger, samliv og akseptJeg hadde ikke "dumpet" en venninne selv om mannen hennes var teit. Ei heller en kamerat dersom han presterte å gifte seg med et nek. Men om jeg hadde vært venn med den teite mannen eller neket, det tviler jeg på.
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meninger, samliv og akseptJeg ser på meg selv som rimelig tolerant og klarer i stor grad å ignorere folk jeg ikke er enig med eller har noe til felles med. Jeg har venninner som har samboere som jeg ikke liker men jeg klarer å omgås de likevel.
|
|
|
#18 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Meninger, samliv og akseptJeg har ei venninne som var gift med noe av det mest tragiske på to ben, sånn for å gjøre det ekstra flott var han eksens (vi var da gift) stebror.......
|
|
|
#19 |
|
Shake it out!
|
Sv: Meninger, samliv og akseptJeg har hatt til dels store problemer med et par av typene til min venninne idiotmagneten, men vennskapet har vi beholdt, selv om vi har holdt mannfolkene utenfor vennskapet. Ellers er jeg relativt god til å ignorere om det bare er teite meninger eller annet syn på ting og tang enn meg. Det jeg sliter mer med er rauhål som behandler andre dårlig. Da klarer jeg plutselig ikke like i stand til å være hyggelig og grei.
|
|
|
#20 |
|
Kakemonster
|
Sv: Meninger, samliv og akseptMja, mine to beste venninner har, vel, litt annerledes smak da. Den ene er i et rimelig ferskt forhold, så han har jeg ikke hilst på enda (vi bor ikke på samme sted) men inntrykket jeg har fått til nå er vel ikke akkurat fantastisk. Den andre bestevenninna mi er sammen med en fyr som er så blodharry at jeg seriøst sliter med å ikke le meg fillete hver gang han åpner kjeften. Det er litt slitsomt, spesielt når hun legger ut om hvor fantastisk hun syns hun er. Det er jo hun som skal være sammen med han, men jeg syns det er litt trist at de aldri kommer til å bli et vennepar. Han er så harry at tilogmed foreldrene mine reagerte på det, og de har bare såvidt hilst på han.. Det sier endel, med den bondetamp-slekta jeg har..
|
|
![]() |
|
|