|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Vi skal pusse opp badet, hva må jeg tenke på?Vi er nødt til å pusse opp hele badet, og trenger tips og råd om prosessen.
![]() |
#2 |
*_*
|
![]() Sv: Vi skal pusse opp badet, hva må jeg tenke på?Vi shoppet rundt etter pris på fliser, men endte til slutt med å handle gjennom flisleggern, som hadde en god deal med Flisekompaniet. Brukte et team av rørlegger, flislegger, elektrikker og snekker, noe som var veldig deilig, for da koordinerte de seg selv mtp. rekkefølge o.l.
![]() |
![]() |
#4 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi skal pusse opp badet, hva må jeg tenke på?Forbo er genialt.
![]() |
#6 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Vi skal pusse opp badet, hva må jeg tenke på?Du må legge hele jobben ut på anbudstorget.no.
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Vi skal pusse opp badet, hva må jeg tenke på?Ryktene tilsier at de som svarer på anbudstorget, er dem som ellers ikke har noe særlig å drive med. Jeg ville kontaktet 2-3 rørleggerbedrifter og fått totale anbud av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vi skal pusse opp badet, hva må jeg tenke på?Jeg er litt redd for kvaliteten på håndtverkerne på anbudstorget.
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Vi skal pusse opp badet, hva må jeg tenke på?
Nei, som sagt, jeg ville valgt en rørleggerbedrift. Ikke at de trenger være perfekte heller, og noe styr blir det med alle slike jobber, men da har du et sted å kjøre sak hvis det er noe i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
villende
|
![]() Sv: Vi skal pusse opp badet, hva må jeg tenke på?Jeg ville helt klart valgt en rørleggerbedrift som kan fungere som totalentreprenør og som kommer med garanti på jobben. Oppussing av bad er en såpass stor jobb og feil kan føre til store skader, så det er nok ikke her jeg hadde spart penger. Spesielt ikke hvis det er et lite bad, hvor dere er avhengige av gode og plasseffektive løsninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vi skal pusse opp badet, hva må jeg tenke på?Det kan jo hende det varierer hvor man er i landet og hvor stort press det er på den type håndtverkere.
![]() |
#13 |
I mål
|
Det er jeg ganske sikker på ja. Jeg ser ærlig talt ikke for meg at de litt større firmaene i Oslo sitter og surfer på Anbudstorget. Men det er jo bare å prøve? Men jeg ville hentet inn noen fra noen firmaer parallelt. Da har dere litt å sammenligne med også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi skal pusse opp badet, hva må jeg tenke på?Kjenner dere noen som har pusset opp bad i det siste, evt noen som kjenner noen som kjenner noen? De kan kanskje an- eller avbefale enkeltentreprenører?
![]() |
#18 |
Ustabil
|
![]() Sv: Vi skal pusse opp badet, hva må jeg tenke på?Det aller første du bør tenke på er at arbeidet må utføres fagmessig etter våtromsnormen, ellers vil ikke forsikringen din dekke eventuelle vannskader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sviiisj!!
|
En kommentar til akkurat dette: Jeg regner emd at du har sjekket med borettslaget/sameiet at det ikke er en felles våtromsrehabilitering på trappene? Med f.eks. skifting av soilrør? Er soilrørene over 50 år gamle kan det være aktuelt å tenke på en felles utskifting. I såfall kan det bli billigere for det enkelte bad (bortsett fra fordyringen knyttet til soilrørene, da), siden det blir en større jobb med større kvanta etc.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vi skal pusse opp badet, hva må jeg tenke på?Takk for gode tips, Bina!
![]() |
|
|