|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Syden er syden er syden er ...?Vi aner ikke hva vi skal finne på i sommer, og jsiden jeg ikke har vært i syden siden russeturen i 1989, så kan jeg faktisk tenke meg en chartertur bare for å ha gjort det. Vi har ikke flust med penger, men siden vi ikke har noen spesielle krav til reisemål og sånt, så lurer vi på om det er steike høl i hue galskap å velge den billigste turen vi kan finne? Jeg tenker som så at et hotell er et hotell og så lenge det har barnebasseng, hvor galt kan det være? Men jeg er ikke vant til syden, og har bare feriekatalogbrillene på, så hva KAN egentlig gå galt hvis vi bare velger tur etter lommebok?
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?Tja - nå er ikke jeg ekstremt bereist, for å si det slik... Men i 2001, da min kjære og jeg tok en billig-billig tur til Agadir, endte vi opp på hotell uten air condition. Fytti grisen, det frister ikke til gjentakelse.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?Air condition må du gjerne litt opp i pris for å få. Jeg tilbragte hver natt i Parga med føttene mot to kjøleelementer sommeren 2003.
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?Ikke helt sikker på hva du tenker på med syden. Spania, Hellas, Italia, Kanariøyene, Bulgaria, Tyrkia, Egypt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?Jeg hadde vært litt skeptisk. Hotellrom med elendig bad (gjerne med kloakklukt), uten aircondition, bråk om nettene, kjip mat og basseng med garanti for ørebetennelse og turistmage... Det kan man få til en billig penge. Selv om man også kan være heldig.
![]() |
![]() |
#7 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?Som de andre her nevner så kan det være greit å se an standarden litt. Minimum 3, kanskje gjerne 4 stjerner på hotellet er greit å ha med tanke på air-condition og de andre reisende som også er på hotellet. Barnebasseng kan være en fin ting å se etter og gangavstand til strand og alternative spisesteder på kveldstid.
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?
Ja, gjør man det, altså? Jeg mener å ha lest litt ymse om det. Men jeg tenker at alt er så mye mer lettvint med charter, men det er vel også rimelig naivt. Jeg tror ikke akkurat kundeservicen alltid er så mye å skryte av på slike turer.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?Jeg kommer aldri til å reise uspesifisert, spesielt ikke med barn. Da ferierer jeg heller hjemme i hagen altså. Man vet aldri hvor man havner, og man kan risikere å betale gode penger for Ferien Fra Helvetet.
![]() |
#10 |
Textrovert
|
Jeg tenker alle land det går charterturer til. :enkel:
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
#12 |
...
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?Finn hva som er minimumskriteriene, kontakt ett reisebyrå og hør hva billigste alternativ er.
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?...eller dere kan bli i Norge. Leie hytte på Tjøme, Kragerø eller Sørlandet (ca 8-10.000 for en uke). Slippe å reise med fly, slippe å bekymre seg for vulkanutbrudd. Jeg gleder meg veldig til vår hytteferie i sommer! Strandliv hvis været er fint, og hvis det regner, skal vi gå turer i skogen eller kose oss inne. Sommeren i Norge er jo det beste, og jeg skjønner ikke hvorfor man reiser fra den fineste tiden vi har her i landet.
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?Jeg tenkte for øvrig IKKE på uspesifiserte reiser. Det tør jeg ikke. Mamma og stefaren min har gjort det en del. Noen ganger har de bodd knallfint, andre ganger har de måttet dele leilighet med andre ferierende.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Det kommer nok litt an på hvor du skal. Jeg sjekket f.eks. charter til Barcelona i fjor, og det var virkelig ekstremt dyrt, i tillegg til at hotellene lå lang unna selve byen. Da var det både billigere og mer sentralt å booke fly og leilighet selv. Samme har jeg sjekket rundt Rimini og i Kroatia.
![]() |
#16 |
Textrovert
|
Vi vurderer Norge også. Dyreparken og så en tur over til Stavanger/Bergen. Men det blir neppe billigere enn en sydentur.
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?[quote=Kanina;2206917 Sommeren i Norge er jo det beste, og jeg skjønner ikke hvorfor man reiser fra den fineste tiden vi har her i landet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bare sær
Fordi jeg må en tur til sol og varme i løpet av året, og Norge gir ingen garanti. Med skolebarn er sommerferien eneste tilgjengelige tid.
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?Se på www.solfaktor.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() Sv: Syden er syden er syden er ...?Hadde jeg fått velge "syden" fra øverste hylle, så hadde jeg valgt Portugal. Algarve.
![]() |
|
|