Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Akutt kraftkokingsproblem!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-10, 18:15   #1
Jakobine
Aktiv

Jakobine sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Jakobine er litt kul
Standard

Akutt kraftkokingsproblem!

Jeg skjønner ikke hva jeg skal skumme av. Den berømte hinna som skulle legge seg lett identifiserbar på toppen av krafta er der ikke (såvidt jeg kan skjønne) - kan jeg gi fanden og bare sile hele skiten gjennom et kjøkkenhåndkle eller noe når det er ferdig?

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 18:16   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akutt kraftkokingsproblem!

Hvis det er noe å skumme av så ser du det. Det er nemlig skum som legger seg på toppen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 18:18   #3
Jakobine
Aktiv

Jakobine sin avatar

Jakobine er litt kul
Standard

Men hvorfor har ikke kraften min skum på toppen, slik alle andre krafter tydeligvis har?

Gammel 26-04-10, 18:22   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hmm, det vet jeg ikke. Skum er proteiner som legger seg oppå kraften. Du brukte kaldt vann som ble kokt opp sammen med bein/kjøtt?

Gammel 26-04-10, 18:28   #5
Jakobine
Aktiv

Jakobine sin avatar

Jakobine er litt kul
Standard

Ja, jeg brunet ben og grønnsaker først, og kokte det så opp i kaldt vann. Hvis jeg legger godvilja til kan jeg skimte litt skum, men det er øøøørsmå mengder.

Men det koker ikke (har stått i noen timer), eller det vil si, bare så vidt (småkoker). Håper det er rett.

Gammel 26-04-10, 18:29   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Det blir nok bra!

Gammel 26-04-10, 18:33   #7
Jakobine
Aktiv

Jakobine sin avatar

Jakobine er litt kul
Standard

Takk for oppmuntring, Benzo.

(Nå har jeg forresten skummet av det lille skummet som var å finne, bare for å kunne si at jeg har gjort det. )

Hilsen
katastrofal husmor

Gammel 26-04-10, 19:42   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier ikke få så mye skum når jeg koker kraft, men det kommer stadig litt gjennom hele kraftkokeprosessen. Jo flinkere du er til å fjerne skummet - jo klarere blir kraften.

Gammel 26-04-10, 19:48   #9
Jakobine
Aktiv

Jakobine sin avatar

Jakobine er litt kul
Standard

Nå ser (og fjerner) jeg denne hinna. :nøgd:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.