|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
![]() Akutt kraftkokingsproblem!Jeg skjønner ikke hva jeg skal skumme av. Den berømte hinna som skulle legge seg lett identifiserbar på toppen av krafta er der ikke (såvidt jeg kan skjønne) - kan jeg gi fanden og bare sile hele skiten gjennom et kjøkkenhåndkle eller noe når det er ferdig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Akutt kraftkokingsproblem!Hvis det er noe å skumme av så ser du det. Det er nemlig skum som legger seg på toppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Akutt kraftkokingsproblem!Men hvorfor har ikke kraften min skum på toppen, slik alle andre krafter tydeligvis har? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Teller ned
![]() Sv: Akutt kraftkokingsproblem!Hmm, det vet jeg ikke. Skum er proteiner som legger seg oppå kraften. Du brukte kaldt vann som ble kokt opp sammen med bein/kjøtt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Akutt kraftkokingsproblem!Ja, jeg brunet ben og grønnsaker først, og kokte det så opp i kaldt vann. Hvis jeg legger godvilja til kan jeg skimte litt skum, men det er øøøørsmå mengder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Teller ned
![]() Sv: Akutt kraftkokingsproblem!Det blir nok bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Akutt kraftkokingsproblem!Takk for oppmuntring, Benzo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Akutt kraftkokingsproblem!Jeg pleier ikke få så mye skum når jeg koker kraft, men det kommer stadig litt gjennom hele kraftkokeprosessen. Jo flinkere du er til å fjerne skummet - jo klarere blir kraften.
![]() |
#9 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Akutt kraftkokingsproblem!Nå ser (og fjerner) jeg denne hinna. :nøgd: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|