Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er forventet levetid på ...

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-10, 18:54   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er forventet levetid på ...

Sofa?
Bad?
Kjøkken?

Dobbeltseng?

- Altså. når dere investerer i møbler/innredning - hvor lenge forventer dere at det varer/Hvor lang tid tar det før dere bytter det ut?

Gammel 28-04-10, 18:57   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forventet levetid på ...

Umiddelbart, uten at det nødvendigvis er velfundert, så tenker jeg 20 år med mindre det er rimeligste-midlertidig-Ikea-versjon. Der tenker jeg kanskje 5 år?

:synsemodus:

Gammel 28-04-10, 19:09   #3
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sofa: Mer enn ti år, i hvert fall. Kjøkkenet bør egentlig vare opptil 20 år, badet like lenge. Dobbeltsenga i minst ti år, kommer litt an på madrasskvaliteten.

Gammel 28-04-10, 19:10   #4
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sofa? minimum 10 år, hatt vår i 12 år no og er fortsatt god. Kjøpt ny nr 2 sofa. Skal ha i mange år.
Bad? maaange år, vårt er 20 år. Kun lagt nytt belegg, ingen planer om oppussing.
Kjøkken? mange år her og, me satte inn nytt når me flytta hit, 9 år sea, og det skal me ha i mange, mange, mange år til.

Dobbeltseng? hatt vår i 8 år og ingen planer å bytte på ein del år.

- Altså. når dere investerer i møbler/innredning - hvor lenge forventer dere at det varer/Hvor lang tid tar det før dere bytter det ut? bytter sjelden ut for å bytte, har ting så lenge det heldt seg bra og ser greit ut. Eg skjønner meg ikkje på dei som bytter sofa etter 2-3 år...

Gammel 28-04-10, 19:14   #5
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en Svaneseng som fyller 10 år i år. Den synes jeg er rimelig moden for utskifting snart. Den kostet nesten 15000kr da, og jeg skulle helst hatt den i 10 år til, men den må straks skiftes ut.

Vi flyttet inn i nytt hus for 6 år siden og da kjøpte vi nytt kjøleskap, ny oppvaskmaskin, og ny komfyr. Alle har de takket for seg i løpet av 2010. Det vi kjøpte var absolutt ikke av billigste sort heller. En Siemens oppvaskmaskin til nesten 10000kr burde holde i mer enn 6 år, men neida.

Nå er jeg litt lei kjøkkenet mitt og kunne tenke meg nytt, men det får bli noen år til foreløpig.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 19:52   #6
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Sofa? minimum 10 år, hatt vår i 12 år no og er fortsatt god. Kjøpt ny nr 2 sofa. Skal ha i mange år.
Bad? maaange år, vårt er 20 år. Kun lagt nytt belegg, ingen planer om oppussing.
Kjøkken? mange år her og, me satte inn nytt når me flytta hit, 9 år sea, og det skal me ha i mange, mange, mange år til.

Dobbeltseng? hatt vår i 8 år og ingen planer å bytte på ein del år.

- Altså. når dere investerer i møbler/innredning - hvor lenge forventer dere at det varer/Hvor lang tid tar det før dere bytter det ut? bytter sjelden ut for å bytte, har ting så lenge det heldt seg bra og ser greit ut. Eg skjønner meg ikkje på dei som bytter sofa etter 2-3 år...

Samme her.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 19:53   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg kom plutselig til å tenke på at alt i huset vårt er sånn ca 8 år. Kjøkkenet, badet, sofaen, senga, oppvaskmaskin - komfyr og vaskemaskin er 5 år - Vaskemaskina har begynt å skape seg, men vi har jo fortsatt garanti på den

- kan bli masse dyrt med tid og stunder da. (kjøkkenet og badet er ikke pusset opp av oss, så det er litt sånn at jeg kunne tenkt meg å pusse opp, men det skjer ikke altså)

Gammel 28-04-10, 20:05   #8
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Min vaskemaskin begynte hangle for to dager siden, så vet hva du mener. Den kostet 7000,- og har blitt brukt mye. Vært veldig fornøyd. Den er 9 år gammel. Spurt på service, de sier forventet levetid på den maskinen er 15 år. Så jeg må tenke litt på rep. eller kast.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 20:12   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sofa, minst ti år. (Min første sofa levde i nesten 20 ... Kjøpt i 1985 for 5000...)
Kjøkken kanskje ihvertfall 20? Ideelt sett resten av livet. Dobbeltsenga (nå 10 år) regner jeg egentlig med å ha resten av livet, men ikke med den samme madrassen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 21:33   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man lurer på en ting, googler, og hvor kommer man om ikke FP? Satt og tenkte det samme som Bauche gjorde for tre år siden - huset (/kjøkken/bad/alt) er 9 år gammelt og mon tro når jeg må begynne å bytte ut alt sammen. Ble beroliget av svarene her da.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 22:18   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sofa. 15-20 år
Kjøkken. 20-30 år
Bad. Minst 15 år
Dobbeltseng. 15-20 år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 22:19   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Gammel tråd, ja.

Gammel 21-07-13, 22:48   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ah. Gammel tråd, ja.

I disse ferietider tager man hva man haver.

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Sofa?
Bad?
Kjøkken?

Dobbeltseng?

- Altså. når dere investerer i møbler/innredning - hvor lenge forventer dere at det varer/Hvor lang tid tar det før dere bytter det ut?

Egentlig vil jeg svare "til jeg er lei av det" på alle spørsmålene, men det er ikke lommeboken enig i.

Sofa: Ca 5-7 år. Vi kjøper aldris sofaer som er dyrere enn 13-15 000, og da har vi råd til å bytte etter 5 år.

Bad og kjøkken: Minst 15 år for kjøkken og 20 år for bad, med mulighet for oppussing, som maling av skap, skifte benkeplate o.l Jeg er tilhenger av IKEA-kjøkken, de har jeg råd til å skifte hvert 15. år.

Dobeltseng
: Minimum 10 år. Vi har en Wonderland continental-seng, den er 14 år nå.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 00:37   #14
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Vi har en billigsofa kjøpt da vi var studenter. Tenkte den kom til å holde i en 5-årstid. Nå er den 13 år gammel, og fortsatt fin.
Kjøkkenet vårt er over 30 år gammelt, og på tide å skifte ut (men det er så dyyyrt, og skikkelig tiltak å komme i gang). Hivtevarer bør holde i minst 10 år etter min mening.
Et bad bør holde i 30 år tenker jeg (vi har akkurat pusset opp et 30-år gammelt bad,mest for å få en endring i stilen).
Seng kommer veldig an på prisklassen, men selv med billigere madrasser bør en sengholde i 5 år eller mer, mens mer eksklusive bør holde i minst 15, tenker jeg.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 06:51   #15
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan merker vi at sengen er oppbrukt?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 08:56   #16
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Vi leier, så kjøkken og bad er ikke vårt problem. Det er snart 3 år. Og holder vel en stund til

Sofa: Den er bare et år. Jeg bruker ikke mer enn 8000 kr på sofa. Så forventer ikke at den holder i 15 år. Forrige ble jeg lei av etter 8 år, men den var fortsatt krute god. Om denne holder like lenge gjenstår jo å se.

Seng: Billigseng (kontinental) som nå er 6 år. Holder fortsatt fint. Bare byttet overmadrassen. Men i løpet av de neste 4-5 årene er den nok byttet ut.

Når det kommer til hvitevarer er det bare vaskemaskinen som er vår her, og den forrige holdt i ganske nøyaktig 5 år og 2 måneder. Så jeg har ikke store forhåpninger om at denne holder noe lenger.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 12:39   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men en seng blir vel sjelden utslitt? Nå snakker jeg om selve sengen, ikke om madrassen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 13:08   #18
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Senga vår har vi hatt en 13-14 år, så jeg tenker at den snart skal skiftes ut.

Sofa: Har ikke hatt så lenge, sofaene våre er 2-3 år, men de har fått så mye juling (rimelige bruktkjøp) av venner, at de skal skiftes ut når ungene er blitt litt større.

Kjøkken: Anno 2005, så skal ikke skiftes de nærmeste 5 årene, tenker jeg. Forventer at kjøkkenet holder en 15-20-år.

Bad: Som kjøkken.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 13:11   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men en seng blir vel sjelden utslitt? Nå snakker jeg om selve sengen, ikke om madrassen.

Joda. Jeg har måttet erstatte senger på hotellrom.

:fortsatt nysgjerrig på hva som egentlig skjedde der:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 13:41   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vi må bytte sengen når vi skal bytte madrasser neste gang, siden vi vil bytte fra 150 til 180 bredde. Bortsett fra det, hadde nok sengen vart i 20 år til. :hjemmelaget og overdimensjonert:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.