|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Charter til Egypt - galskap?Mannen min har i alle år snakket om at han vil til Egypt, og det er det eneste stedet sekstenåringen har vist interesse for å reise, så nå har vi begynt å vurdere det som et mulig reisemål i sommer.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Charter til Egypt - galskap?Du må sjekke ut litt. Turistmålene ligger et stykke unna pyramidene, men det organiseres nesten alltid turer dit. Men de er ikke gratis. Jeg tror ganske sikkert at det er mulig å sjekke ut pris på dette på forhånd.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Charter til Egypt - galskap?Jeg har aldri vært der selv, men har mange bekjente som har vært på forskjellige steder og alle har vært veldig fornøyd etter turene sine. Jeg har ikke hørt noen som har vært misfornøyd. Ikke mye hjelp her, men tenkte det var verdt å nevne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Charter til Egypt - galskap?
Nå har jo jeg lyst til å dra på chartertur nettopp for å oppleve en chartertur, så for meg er det helt greit.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
På vår liste står det over steder vi skal dra når Glitterbarnet blir eldre. Men det er fordi vi ønsker å dra litt rundt når vi først er der, se pyramidene, Alexandria, dra på ørkentur og cruise på Nilen og slikt.
![]() |
#6 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Charter til Egypt - galskap?Jeg elsker Egypt og har vært der flere ganger, men hadde aldri i livet reist dit om sommeren igjen. Juni, juli og august hadde ingen fått meg dit, og i alle fall ikke med unger. Var å så pyramidene og Kairo en gang i juli, og da var det nesten 50 grader ute i ørkenen. Godt vi hadde buss med aircondition med som ikke sto langt unna, for det ble kun korte turer ut. Museer var helt greit å gå på i juli, for de var ikke så varme. Jeg var overlykkelig over at vi bare var på dagstur da og det var deilig og komme tilbake til cruisebåten da etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
Det ene utelukker ikke det andre.
![]() |
![]() |
#9 |
Textrovert
|
![]() Sv: Charter til Egypt - galskap?Jeg kan gjerne ha en charterversjon av Egypt, så lenge jeg får med meg pyramidene. Gjerne noe annet også, men vi må ta hensyn til at vi har en sjuåring med oss.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
Det har jeg skjønt. Jeg er lat nok til å nyte 14 dager på en strand fullstendig uten spennende planer, men jeg har full forståelse for at mange kan synes det er kjedelig.
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
Nettopp der er jo Egypt et godt valg siden det visstnok er helt fantastisk å snorkle der.
![]() |
![]() |
#12 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Charter til Egypt - galskap?Jeg har vært på såkalt pakkereise til EGypt, Hurghada for noen år siden. Tror det er 6 år siden nå om jeg ikke husker feil.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
Jeg har veldig lyst til å snorkle der da, så jeg hadde nok villet ha noen dager på stranda også, altså. Jeg tror bare jeg hadde følt meg veldig trist om jeg var i Egypt uten å se pyramider. Jeg har interessert meg for egyptologi fra jeg var bitteliten, og var ganske overbevist om at jeg skulle bli arkeolog i mange, mange år.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Charter til Egypt - galskap?Søstera mi var i Hurghada i juli. Det var VARMT, men de bodde i luksus og nøt nettene og bassengene. Juli er ikke tiden å dra for å se på ting i Egypt. Luxor er ekstremt og i Kongenes Dal kan det være 50 grader. Kairo er også drepende varmt i juli. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Samme her, manien begynte da jeg var rundt 2 år (er jeg blitt fortalt av slekten), har vært superinteressert i det hele livet. Til og med tattoen min er egyptisk, hehe. Eye of Horus. Jeg MÅ til Egypt en gang, og da skal jeg oppleve alt som kan oppleves. Badeferier kan legges til andre steder. Seksåringen min er like vill etter Egypt som jeg var, så det hadde vært supert å få ta henne med dit en gang.
![]() |
#17 |
Textrovert
|
![]() Sv: Charter til Egypt - galskap?Jeg er skeptisk til varmen, da. Så kanskje juli ikke er rette tiden for oss å reise på.
![]() |
#19 |
Textrovert
|
Ja, du og jeg er jo like lite glade i varme, så jeg tror kanskje at en Egypt-tur må tas på vinterstid.
![]() |
#20 |
Står på egne ben
![]() Sv: Charter til Egypt - galskap?Iset: Egypt er jo helt fantastisk og oppleve som badeferie også. En går virkelig glipp av noe om en ikke opplever det når en er der. Rødehavet med korallene og fiskene det innebærer med at havet har så jevn temperatur hele året er ganske unikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|