Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel på FB?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-10, 00:57   #1
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel på FB?

...

Sist redigert av Strutsen : 17-12-12 kl 21:54.
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 00:58   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel på

Jeg hadde svart ja og heller begrenset tilgangen tror jeg, hvis dette barnet er som venn av familien å betrakte.

Gammel 02-05-10, 00:59   #3
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel på

Har kun en slik person på listen min, og det er en svært lite aktiv bruker. Har egentlig ikke tenkt så mye over det.

Gammel 02-05-10, 00:59   #4
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg har sagt ja til mine to tantebarn, og til en del venniner av min datter.. Men venners barn sier jeg nei til

Jeg skriver ikke mye hemmelig på FB, men er der mer som mor .. Synes det er greit å "sjekke" opp hva disse tenåringene driver med

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:00   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok svart ja, og så begrenset tilgangen.

Gammel 02-05-10, 01:00   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har nettopp avvist en sjuåring, for å si det slik. Men jeg synes egentlig et barn på 12-13 år blir noe ganske annet, tross alt. Det er nok større sjans for at jeg hadde lagt til dem.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:01   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Hva hadde dere gjort om barn av vennepar, bekjente eller lignende (barn som dere kjenner), og som er under 13 år (eller forsåvidt eldre også), hadde sendt venneforespørsel på FB? Hadde dere godtatt en slik forespørsel?

Ja. I alle fall så lenge jeg vet at foreldrene til barnet synes det er OK at h*n er på Facebook. På min profil ville det være meningsløst å begrense tilgangen, da det ikke foregår noe som helst juicy der.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:01   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Svarer ja og begrenser tilgangen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:02   #9
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis en syvåring er på FB, så regner jeg med at det er foreldrene som har satt opp profilen og holder kontroll på aktiviteten.

Gammel 02-05-10, 01:05   #10
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Når barna mine blir store nok til å være på fb selv er det sikkert ut for lenge siden, men om det ikke er det vil jeg godta venneforespørsler. Jeg håper virkelig at det ikke blir vanlig før de når ungdomsskolen. :naiv: Før den tid tror jeg at jeg vil avvise, men forklare hvorfor.

Gammel 02-05-10, 01:06   #11
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvis en syvåring er på FB, så regner jeg med at det er foreldrene som har satt opp profilen og holder kontroll på aktiviteten.

But why? Hun har nok survet seg til det. :fordomsfull:

Egentlig er disse foreldrene veldig oppegående altså, men det holdt bare til de første barna.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:07   #12
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

But why? Hun har nok survet seg til det. :fordomsfull:

Egentlig er disse foreldrene veldig oppegående altså, men det holdt bare til de første barna.

Tja, jeg vet om mange foreldre som gir barnet mobil i barnehagen fordi det er så kjekt å ha. Det kan jo hende at de syns det er et morsomt leketøy, og det kan det jo også være så lenge en voksen holder oppsyn med bruken. Og da mener jeg er til stede når barnet bruker FB.

Gammel 02-05-10, 01:08   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ignorerer barn under 13 år.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:08   #14
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Kan de det? Da må kontoen opprettes i foreldrenes navn, men ha ungens navn som brukernavn?

Gammel 02-05-10, 01:11   #15
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ignorerer konsekvent venneforespørsler fra barn under 13. Datteren min (som snart er 10) har mast om å få registrere seg, men jeg er steil på at aldersgrensen er 13 år, og da ville det vært litt snodig om jeg legger til venner av henne på vennelisten min...

Gammel 02-05-10, 01:12   #16
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en drøss med unger (fra 10 år og oppover) som venner på Facebook. Alle i grunnskolealder har begrenset tilgang.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:13   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren min er 10 år og har egen profil på FB. Jeg synes det er OK å være "venner" med hennes venner, jeg begrenser dem, men de begrenser ikke meg...

Gammel 02-05-10, 01:13   #18
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har noen få barn på vennelisten min. Det er barn som går ut og inn her hjemme. De får bare tilgang til en begrenset del av profilen min (får blant annet ikke se statusoppdateringer og veggen min - der mesteparten av mitt facebook-liv foregår).

Elevene som prøver å legge meg til avslår jeg. Gidder ikke ha en hel haug med elever på lista.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 01:16   #19
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Og så har jeg problemer med å skjønne hvorfor enkelte foreldre ikke respekterer den angitte aldersgrensen på FB.

Jeg respekterte det ikke fordi jeg ikke er enig. Jeg ser ikke noe galt i at 10-åringer har en FB-profil der de har kjente venner, mens de fritt kan chatte med ukjente på nettet.

Gammel 02-05-10, 01:28   #20
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg aksepterer. Jeg syns at det er fordel å være venn med så mange av barnas venner som mulig. Jeg sender de gaver i spill osv. Det gjør at lettere kan følge med på hva som skjer på facebook og det gjør meg til en godt kjent mamma blandt barnas venner. Det er noe jeg ønsker å være og ungene liker (foreløpig) at jeg er der. At jeg da må tenke litt over hva jeg skriver på facebook er ikke negativt. Det bør alle gjøre. Jeg ser virkelig ikke på dette som et stort problem. Det er lettere å lære de som er yngre nettvett enn ungdommer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.