|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
TittelTøs
|
Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel på FB?...
Midt i vanskelighetene ligger mulighetene. - Albert Einstein Sist redigert av Strutsen : 17-12-12 kl 21:54. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel påJeg hadde svart ja og heller begrenset tilgangen tror jeg, hvis dette barnet er som venn av familien å betrakte.
|
|
|
#3 |
|
Glad
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel påHar kun en slik person på listen min, og det er en svært lite aktiv bruker. Har egentlig ikke tenkt så mye over det.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel påJeg har sagt ja til mine to tantebarn, og til en del venniner av min datter.. Men venners barn sier jeg nei til
|
|
|
#6 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel påJeg har nettopp avvist en sjuåring, for å si det slik. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel på
Ja. I alle fall så lenge jeg vet at foreldrene til barnet synes det er OK at h*n er på Facebook. På min profil ville det være meningsløst å begrense tilgangen, da det ikke foregår noe som helst juicy der.
|
|
|
|
#9 |
|
saftig
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel påHvis en syvåring er på FB, så regner jeg med at det er foreldrene som har satt opp profilen og holder kontroll på aktiviteten.
|
|
|
#10 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel påNår barna mine blir store nok til å være på fb selv er det sikkert ut for lenge siden,
|
|
|
|
#11 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel på
But why? Hun har nok survet seg til det. :fordomsfull: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Tja, jeg vet om mange foreldre som gir barnet mobil i barnehagen fordi det er så kjekt å ha. Det kan jo hende at de syns det er et morsomt leketøy, og det kan det jo også være så lenge en voksen holder oppsyn med bruken. Og da mener jeg er til stede når barnet bruker FB.
|
|
|
#13 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel påIgnorerer barn under 13 år. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan de det? Da må kontoen opprettes i foreldrenes navn, men ha ungens navn som brukernavn?
|
|
|
|
#15 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel påJeg ignorerer konsekvent venneforespørsler fra barn under 13. Datteren min (som snart er 10) har mast om å få registrere seg, men jeg er steil på at aldersgrensen er 13 år, og da ville det vært litt snodig om jeg legger til venner av henne på vennelisten min...
|
|
|
#16 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel påJeg har en drøss med unger (fra 10 år og oppover) som venner på Facebook. Alle i grunnskolealder har begrenset tilgang. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel påDatteren min er 10 år og har egen profil på FB. Jeg synes det er OK å være "venner" med hennes venner, jeg begrenser dem, men de begrenser ikke meg... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel påJeg har noen få barn på vennelisten min. Det er barn som går ut og inn her hjemme. De får bare tilgang til en begrenset del av profilen min (får blant annet ikke se statusoppdateringer og veggen min - der mesteparten av mitt facebook-liv foregår).
|
|
|
#19 |
|
© All rights reserved
|
Jeg respekterte det ikke fordi jeg ikke er enig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
superbruker
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere om barn under 13 år sender/hadde sendt venneforespørsel påJeg aksepterer. Jeg syns at det er fordel å være venn med så mange av barnas venner som mulig. Jeg sender de gaver i spill osv. Det gjør at lettere kan følge med på hva som skjer på facebook og det gjør meg til en godt kjent mamma blandt barnas venner. Det er noe jeg ønsker å være og ungene liker (foreløpig) at jeg er der. At jeg da må tenke litt over hva jeg skriver på facebook er ikke negativt. Det bør alle gjøre. Jeg ser virkelig ikke på dette som et stort problem. Det er lettere å lære de som er yngre nettvett enn ungdommer.
|
![]() |
|
|