|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Svensk kyllingfiletVi spiser en god del kyllingfilet, stort sett i allefall et par ganger i uken.
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Svensk kyllingfilet.Nei, jeg har ikke gjort det, og derfor sluttet å kjøpe kyllingfilet der. En ting var at det kanskje lønte seg den gangen det eneste man fikk tak i her var en liten topakk til 50 kroner, men med de store pakningene man får kjøpt i Norge nå, ofte på tilbud også, har jeg kuttet ut svenskefileten helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svensk kyllingfilet.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Svensk kyllingfilet.Jeg kjøper like godt First Price frossenfilet til rundt 140,-kroner for 2 kilo. Eller samme mengde fra XP eller Xtra. Dette er faktisk store, flotte, rosa fileter uten masse dritt på, de er knakende gode! Mye bedre enn de vi har kjøpt i Sverige før, og prisen er veldig bra. Så det er altså de vi kjøper, og de selges rett nedi gata her omtrent. Alle Coop-butikker og Kiwi. Jeg slenger dem frosne i ovnen, med masse smør og krydder over, de blir utrolig saftige og goode!
![]() |
#6 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Svensk kyllingfilet.Ser ut som om vi har samme erfaring, apan.
Er det de frosne i hvite pappesker? I såfall har vi prøvd de og...
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svensk kyllingfilet.Jeg har heller ikke gode erfaringer på svensk kyllingfilet, men mener vi kjøpte Gullfåglen sist, og den var helt greit.. Ikke så mye vann og annet grums..
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: Svensk kyllingfiletJeg bor ved svenskegrensen og er ofte over there.... jeg har sjekket all kyllingfileeten der og alle hadde ca. 20 % med vann. Nå kjøper jeg uten vann i Norge |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Svensk kyllingfiletVi kjøper kronfågel tror jeg det er. I alle fall IKKE de som ligger poser.
![]() |
#10 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Svensk kyllingfiletJeg synes også de svenske filetene er litt pussige i konsistensen, litt gummiaktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Svensk kyllingfilet.Gullfågeln og kronfågel mener jeg også er bra (en stund siden jeg kjøpte) Problemet er vel egentlig ikke Sverige og kyllinfileter uten grensehandelen. Nordmenn kjøper så mye kyllingfilet og vil ha den rimelig og da tar butikkene på grensen inn billig sådan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
⭐️⭐️⭐️
|
Vi holder til tre kvarter innenfor svenskegrensen (Bohuslän) og har kjøpt fersk kyllingfilet og, men den var heller ikke bra nok i forhold til hva vi er vant til. Selv om den faktisk var dyrere enn Prior sin her hjemme.
![]() |
#13 |
|
Det finnes dårlig andre steder også, absolutt, men det finnes bra også. I Sverige er det dog mer konkurranse og flere aktører (hvilket jo gir lavere priser) og noen er bra og andre ikke så bra. Men rundt grensen er det spesielt mye som ikke er så bra, syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ferdig!
![]() Sv: Svensk kyllingfiletHar helt sluttet å kjøpe kyllingfilet i Sverige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Svensk kyllingfiletSiden vi er ved kysten satser de vel mest på havets delikatesser og mindre på kjøtt. For ingen av butikkene vi har i nærheten har veldig spennende kjøttdisker. Skalldyr og fisk bugner det derimot av (men til langt unna harry-priser, ja
![]() |
#16 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Svensk kyllingfiletJeg henger meg på de med dårlige erfaringer. Jeg kastet over ett kilo svensk kyllingfilét. Jeg syntes de smakte feitete og så er det en merkelig konsistens - nesten som høne. Med sånne tråder. :kvalm: Jeg synes Prior sine så ofte er på tilbud at jeg dropper helt å kjøpe kyllingfilét i Sverige.
![]() |
#18 |
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svensk kyllingfiletJeg har smakt på forskjellige merker av svensk art og liker ingen av dem.
![]() |
#19 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Enig i FP filetene. De er supre i pris og kvalitet. Greia er at de ligger i frossendisken og ikke sammen med fersfiletene så da glemmer jeg ofte at de eksisterer - men skal jammen huske på å få med en pakke av disse idag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Etylbarbital
![]() Sv: Svensk kyllingfiletJeg kjøper kyllingfilet i Sverige, men utelukkende de som er 100 % kylling (Gullfågln). På varedeklarasjonen står det bare kylling. Står det noe annet der så styr unna. Dette gjenspeiler seg i prisen.
![]() |
|
|