Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Klippe rufsete kort frisyre - fra bob like under ørene?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-10, 13:55   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Klippe rufsete kort frisyre - fra bob like under ørene?

Har en lignende frisyre som dette, http://www.hairstylesdesign.com/gall...styles_045.php men nordisk fint hår, så det blir ikke så mye volum, og ofte er håret bak ørene, altså det ser ikke så volumiøst som på bildet.

Har tidligere hatt kort hår, ganske kort, 4-6 cm kort kanskje, litt ulik lengde, og bittelitt rufsete, men denne frisyren krevde styling, pomade, og jeg ble lei av å ikke se ut på håret om morgenen, alltid vaske håret for å se presentabel ut. Men er lei av frisyren jeg har hatt nå i 6-7-8 år.

http://www.short-hairstyles.com/short/s18.htm Dette bildet er ganske likt den frisyren jeg hadde.

Så noen som har noen argumenter for hva jeg bør gjøre, fortsette med denne boben klipt like under ørene, eller gå for kort-kort igjen?

Vurderer å legge inn bilder, må bare finne de på PCen først.

Gammel 04-05-10, 14:45   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klippe rufsete kort frisyre - fra bob like under ørene?

Jeg synes kort-kort er råtøft!
Det blir jo mye mer typete liksom. Og ikke så klint inntil hodet?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:46   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klippe rufsete kort frisyre - fra bob like under ørene?-nå med bilde

Har som sagt lyst på ny frisyre, men vet ikke helt om jeg tør å klippe meg. Synes det bla er dumt å alltid være avhengig av pomade, legger en seg nedpå blir jo ikke håret det samme igjen. Argumenter for og i mot klipping tas i mot med takk!

Sist redigert av Ine : 04-05-10 kl 17:21.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:47   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg synes kort-kort er råtøft!
Det blir jo mye mer typete liksom. Og ikke så klint inntil hodet?

Mer typete ja, ei venninne har sagt det også.

Men så er det det at en ser ut som en iddiot like etter at en har våknet, og må alltid vakse håret med en gang liksom.

Gammel 04-05-10, 14:52   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med lugg og oppklipt sånn da?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:54   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Om jeg skal si noe negativt om såpass kort hår er det det absolutt krever endel jobb, akkurat som en bob !
Jeg hadde såpass kort for to år siden og det så ut som en vaskekost om morgenen og måtte alltid vaskes og styles før jeg kunne gå ut. Nå går det jo kjappere når det er såpass kort, men jobb er det jo uansett. Det må også klippes ofte for å holde fasongen.
Når det er sakt er det stilig med skikkelig kort hår for de som er typen til det ! (det var ikke jeg og har grodd ut igjen mitt lange vante hår som kun krever en strikk om morran. )

Gammel 04-05-10, 14:57   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Hva med lugg og oppklipt sånn da?

Takk for tips, men kler ikke lugg, og håret mitt har ikke volim nok til en sånn frisyre, den blir paddeflat etter et halvt minutt..

Gammel 04-05-10, 14:58   #8
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Om jeg skal si noe negativt om såpass kort hår er det det absolutt krever endel jobb, akkurat som en bob !
Jeg hadde såpass kort for to år siden og det så ut som en vaskekost om morgenen og måtte alltid vaskes og styles før jeg kunne gå ut. Nå går det jo kjappere når det er såpass kort, men jobb er det jo uansett. Det må også klippes ofte for å holde fasongen.
Når det er sakt er det stilig med skikkelig kort hår for de som er typen til det ! (det var ikke jeg og har grodd ut igjen mitt lange vante hår som kun krever en strikk om morran. )

Det er akkurat det, vet ikke om det er verdt det å se ut slik du beskriver om morran, hver dag.. Må vel bare bestemme det selv ja..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.