Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ebeltoft og området rundt

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-10, 12:31   #1
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ebeltoft og området rundt

For første gang i mitt voksne liv skal jeg tilbringe to uker av min sommerferie i Danmark, nærmere bestemt i et feriehus rett utenfor Ebeltoft.

Noen her inne som har noen tips til hva vi burde få med oss? De to minste som snart runder året er nok fornøyde med å stabbe rundt på stranda, men storebror på snart fire nok foretrekker noen mer actionfylte dager innimellom.

Jeg ser jo at det er massevis å velge i.
Djurs sommerland, Skandinavisk Dyrepark, Ree Park...

Noen som har noen tips om hva vi burde prioritere?
Og enda bedre dersom noen har noen tips om ting man ikke finner i turistbrosjyrene. Hvor får jeg den beste isen? Har noen snublet over en fantastisk flott strand?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 12:37   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ebeltoft og området rundt

Det kommer jo litt an på hvor mye dere ønsker å kjøre. Vi kjørte til Legoland fra Ebeltoft, og det er ikke noe problem (synes vi). Dersom du er ute etter mer i nærmiljøet, tror jeg at Djurs sommerland er veldig fint. Vi var i Ebeltoft Zoo (tror jeg det het?) og den er litt "støvete", men morsom for barn. Man kan gå en tur gjennom ulike verdensdeler med ulike dyr. Så er det lekeplasser og slikt, og en apedel såvidt jeg husker. Vår gutt på 3 likte den veldig godt da vi var der for 2 år siden.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 12:40   #3
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Legolnad hadde sikkert vært verdt turen. Men poden skal dit med mormor i løpet av mai så da tror jeg vi "slipper unna" og heller sparer det til de minste har blitt store nok til å få glede av det.

Gammel 06-05-10, 13:52   #4
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ree Park er en fantastisk fin dyrepark med velstelte, fine dyr som har det godt! Der kan man gå ut på ape-øya og hilse på lemurene, dra på mini-safari på en savanne og være med på å mate bjørnene bl.a. Anbefales virkelig!!
Det er også et akvarium( tror det heter Kattegat-senteret eller noe sånt) i Grenå helt ute på tuppen i retning Sjælland som er veldig fint.
Kos dere i Danmark - det er et hyggelig land å være i med barn.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 14:09   #5
Albertine
Passiv

Standard

Vi skal også til Ebeltoftområdet i sommer og det kan virkelig anbefales. Ebeltoft er en skjønn liten by med koselige gater og faktisk litt shoppingmuligheter. Grenå har et flott akvarium som nevnt, Djurs Sommarland er et must, og det er slett ikke langt til Legoland. Århus kan også nevnes, der er det litt bedre utvalg i butikker.

Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 14:16   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi var i Ebeltoft dyrepark , poden synes det var vldig stas.
Neste gang drar vi nok til Djurssommerland også

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 14:20   #7
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Standard

Gleder meg altså.

Jeg tror nok kanskje mor skal se om hun ikke får sneket seg til en barnefri dag i Århus.

Gammel 06-05-10, 14:24   #8
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Djurs sommerland var kjekkere enn Legoland.

Gammel 06-05-10, 14:45   #9
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg syns Djurs sommerland var kjekkere enn Legoland.

Ja, det ser kjempefint ut!
Legoeland er sikkert bra det og altså, men synes ikke det er verdt turen når storebror uansett allerede har fått seg en tur i år.

Gammel 06-05-10, 19:40   #10
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Djurs sommarland er bra, dyreparken er bra, og jeg tror akvariet i Grenaa er bra også.
Og for den shoppingglade; www.madsogmille.dk har butikk i Ebeltoft.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:20   #11
sologmåne
Aktiv

Medlem siden: Apr 2008
sologmåne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Randers Regnskog er også et veldig fint sted, litt nord for Ebeltoft. Anbefales!!

sologmåne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:22   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Djurs sommarland er bra, dyreparken er bra, og jeg tror akvariet i Grenaa er bra også.

Og der hadde de salg sist jeg var innom .

Enig i at det er mer enn nok med 1 Legolandtur for eldstemann per sesong. Århus er en fin by, og anbefales for barnefri dag.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:43   #13
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Ouch... Da vet jeg hvor halve feriebudjsettet forsvinner...

Gammel 06-05-10, 22:00   #14
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Djurs sommerland har jeg hørt mye fint om. Jeg angrer meg for at vi, sommeren som var, ikke dro til Djurs framfor Legoland. Legoland er virkelig ikke å anbefale med små barn.

Vi leide et feriehus rett ved stranden, Boeslum Strand. Her hadde vi omtrent hele stranden helt for oss selv. Det var helt nydelig, både sand og steiner.
En liten smakebit fra Boeslum...
Det var en nydelig slette ovenfor stranda, hvor det var glimrende å sette opp drager!

*bilder er tatt bort*

Sist redigert av ponna : 03-06-10 kl 09:22.
ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 13:04   #15
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Randers regnskov og Kattegatsenteret anbefales på det varmeste om dere har en 4åring som er glad i dyr.
Randers regnskov - her går man blant dyrene "løse". De farlige er selvfølgelig i bur, men de andre er åpent i rommene. Morsomt og veldig facinerende. Ikke ta på for mange klær - det er tropisk/vått klima innomhus:-)

Gammel 09-05-10, 15:34   #16
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Kan signere det meste over her, koselig by med fine muligheter for å finne på noe med familien. Vi har besøkt alt som er nevnt her og alt er fint på hver sin måte. Mads og Mille , koselige glassblåser-verksteder, og har dere muligheter for barnevakt anbefales en 7-retters på Molskroen på det varmeste!

God shopping finner du i Århus, ikke så langt unna.

Ellers anbefales i vandretur i nasjonalparken Mols Bjerge. Her kan dere "klatre" opp på De Tre Høje:

Sitat:

Meget karakteristisk for Mols Bjerge er Trehøje, som ligger i den sydlige del af området. Som navnet antyder, består Trehøje af tre store bronzealderhøje, men i hele området er der i alt 22 gravhøje. Herfra er der også en fantastisk udsigt, man kan se til Sjælland, Hjelm og Jernhatten mod nord.

For vår piratinteresserte storebror har vi også besøkt Fregatten Jylland, verdens lengste treskip, som ligger ankret opp ved havnen i Ebeltoft. Der er det et museum.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 16:06   #17
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Glemte å si at jeg synes den beste isen er ved Iskiosken i enden av gågaten, rett ved siden av Kop og Kande. Og stranden ved Ahl er vår favoritt.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 16:12   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Djurs fremfor Legoland, når som helst.

Stranden bak Grenå familiecamping er aldeles fantastisk. Lurer på den heter Dronningens strand eller noe slikt?

Løveparken Zoo eller hva den heter, har jeg ikke lyst til å anbefale. Jeg misliker slike dyreparker.

Gammel 09-05-10, 18:45   #19
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og så må dere spise på Ebeltoft Kro - en av de beste i Danmark :slafs:

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 18:47   #20
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rosenholm slott er veldig fint. Anbefaler guidet tur.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.