|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Hva slags uteblomster ville du ha plantet utenfor en barnehage nå?Altså, jeg har null greie på blomster ...
![]() |
#2 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva slags uteblomster ville du ha plantet utenfor en barnehage nå?Stemorsblomster tåler frost!
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags uteblomster ville du ha plantet utenfor en barnehage nå?Gress. :ikke gartner: |
![]() |
![]() |
#4 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hva slags uteblomster ville du ha plantet utenfor en barnehage nå?Tulipaner og stemorsblomster (kan jo veksle farger, størrelser og mønster).
![]() |
#5 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hva slags uteblomster ville du ha plantet utenfor en barnehage nå?
Ja, det vet jeg. Stemorsblomster er jo pent nå, men jeg synes de ofte de ser litt halvdøde ut når sommeren kommer (eller, det er kanskje bare hos meg?
![]() |
#6 |
Come what may...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags uteblomster ville du ha plantet utenfor en barnehage nå?Noen veldig spiselige.
![]() |
#8 |
Dig for victory!
|
Mine varer hele sommeren de ... De holder seg bedre om man plukker av frøkapslene når de er blomstret av, da lager planten nye blomster.
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags uteblomster ville du ha plantet utenfor en barnehage nå?Stemor i kombinasjon med løkplanter er fint. Jeg har en stor knall blå urne ved inngangen som har vært fyllt med påskeliljer og stemor. Den har stått like fint siden påske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Live and let live
|
Hva mener du med "plukke av frøkapslene"?
![]() |
#12 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva slags uteblomster ville du ha plantet utenfor en barnehage nå?DM: Når blomsten visner vil du se en grønn kule (på undersiden). Inni den er frøene. Hvis du kniper av hele (evt med rester av blomst), så må planten sette mer blomster for å få laget frø den kan slippe. Neppe botaniske termer dette da.
![]() |
![]() |
#13 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hva slags uteblomster ville du ha plantet utenfor en barnehage nå?Jeg tror det må bli stemor. Det er jo ikke vi som skal stelle dem, så da kan det være at de overlever til sommeren.
![]() |
#14 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hva slags uteblomster ville du ha plantet utenfor en barnehage nå?Takk Matilda!
![]() |
#15 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva slags uteblomster ville du ha plantet utenfor en barnehage nå?Jeg tror det kan funke ja, mine frør seg i alle fall selv hvert år om jeg ikke får knepet av raskt nok. Det spirer i krukka nå, den har stått ute i hele vinter. Veit ikke hvor bra det går å tørke frøene, men verdt å prøve!
![]() |
![]() |
#17 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva slags uteblomster ville du ha plantet utenfor en barnehage nå?Jeg har pleid å plante for barnehagen vår. En kombinasjon av urter (gressløk, timian, persille og dill) samt stemor og løvemunn brukte jeg i fjor, et par jordbærplanter også utenfor rekkevidde for de minste. Stor sukesss.
![]() |
|
|