Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat på 17. mai, hva skal dere ha?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 17:07   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Mat på 17. mai, hva skal dere ha?

Mesteparten av spisingen består av pølser i parken og timene ute er mange, derfor har jeg kommet fram til at middagen (hvis pølser kan kalles lunsj) er Minestronesuppe med rundstykker til (sunt, godt og enkelt!). Lengre har jeg ikke kommet i planleggingen, men vi bør vel ha en kake av et eller annet slag? Jeg er ikke sikker på om det blir tid til det eller om det blir i det meste laget mtp isspising i parken og at tiden går fort. Hvis vi skal ha kake må den være klar dagen før og ikke trenge mye ordning og tid å få klar. Evt kan vi ha is og kransekake.

Hva skal dere ha? Jeg lar meg inspirere.

Gammel 09-05-10, 17:18   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat på 17.mai, hva skal dere ha?

Skal dere være mange?

Her satser vi på god frokost som vi kan leve lenge på (rundstykker og egg og slikt), og rømmegrøt når vi kommer hjem etter toget.
Det blir god kveldsmat eller pølser til kvelds tror jeg. Ikke no kake. Blir nok med all isen tror jeg.

Gammel 09-05-10, 17:19   #3
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi griller alltid på 17 mai.

Gammel 09-05-10, 17:20   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis værmeldinga fra yr slår til: grillmat på balkongen!

Ellers: ikke noe særlig.

Vi har bursdagsbarn dagen etter, så det er litt begrenset hvor mye jeg gidder å bake til to feiringer på rad! For ikke å snakke om hvor mye vi klarer å fortære i løpet av 17. mai, bursdag, barnebursdagsselskap og familieselskap i løpet av èn uke.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 17:20   #5
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har alltid smørbrød og kaker.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 17:33   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi griller om det er fint vær.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 17:49   #7
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hvor mange kaker har dere og hva slags?
Vi blir fire voksne og to barn.

Gammel 09-05-10, 17:55   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ha spekefat, rundstykker, flatbrød, eggerøre, røkelaks, kjøttpålegg, champagne, eplejuice av god kvalitet for oss som ikke kan drikke og kjempegod kaffe med sjokolade til.

Utover dagen blir det pølser, is, kaker og dill.

Gammel 09-05-10, 17:56   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hvor mange kaker har dere og hva slags?
Vi blir fire voksne og to barn.

Da ville jeg feks laget en enkel sånn "Mad muff pie" og hatt en boks med is.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 17:56   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?

Vet ikke hva vi skal spise på 17.mai enda. Enn så lenge er det meldt 10 grader og mørke skyer.. så grilling frister ikke veldig. Kanskje spiser vi ute?

Gammel 09-05-10, 17:57   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine foreldre har tradisjon for biff på 17. mai, og vi skal dit i år, så jeg tipper det...

Gammel 09-05-10, 18:06   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grilling som vi gjør hver 17 mai.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 18:08   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg faktisk ikke ofret en tanke. Jeg vet heller ikke hva vi skal ha på oss den dagen. (Ingen kommer inn i bunadene lenger...)

Den som venter får se.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 18:09   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi griller hos svigers hver 17. mai. Leker litt med tanken på å invitere hit neste gang, men ikke i år. Vi griller sommerkoteletter og annet kjøtt, sommerkotelettene MÅ jeg ha, det er tradisjon. Ja, og så er det en ufravikelig tradisjon at jeg lager jordbær-bløtkake. Seksåringen er helt vill etter den.

Gammel 09-05-10, 18:10   #15
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

grille er en slager her i hus. Lapskaus på formiddagen hadde vi da jeg var lita.

Gammel 09-05-10, 18:14   #16
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja si det!
Vi pleier å være hos min ex og spise lapskaus etter barnetoget, men i år er vi med og arrangerer 17.mai på skolen, og rekker bare såvidt barnetoget før det braker løs.

Jeg må nok bake en bløtkake og lage ferdig noe mat som bare kan varmes i full fart sånn at vi kan spise når vi kommer hjem fra skolen.

Gammel 09-05-10, 18:16   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Nå fikk jeg lyst på en god bløtkake!

Gammel 09-05-10, 18:26   #18
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Aner ikke. Det kommer an på hvor vi skal. Håper egentlig at vi skal til svigerinnen min. Hun pleier å diske opp med diverse kjøtt på grillen og god salat til.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 18:38   #19
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi pleier alltid å være hos foreldrene og grille, så jeg håper på det å år også!! (Litt å tråd med mai-spare-tråden )

Gammel 09-05-10, 18:43   #20
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har ingen tradisjoner, det pleier å bli en god frokost og ellers is og pølser.
I år skal jeg jobbe ekstra fra 15-23 på 17. mai.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.