Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Sandnesgarn, hefte 0710, oppskrift 17 - flettegenser i Sisu

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 20:06   #1
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sandnesgarn, hefte 0710, oppskrift 17 - flettegenser i Sisu

Noen her som har strikket denne?

Jeg sliter litt med en feil i oppskriften i felling til halsen.
I oppskriften står det at man på forstykket skal felle de midterste 25 maskene til hals. På bildet av oppskriften har jeg regnet meg frem til at det må være felt hele 49 masker for å få plass til den brede halsen, altså det dobbelte. På bildet går halsfellingen over de tre midterste flettene i mønsteret. I oppskriften bare over en. Mitt problem er nå at på kanten nærmest hals er de første 9 maskene nå en flette. Det blir altså ingen pen rett kant som jeg kan plukke masker på når jeg skal legge opp masker til halsen på denne genseren. Likeledes står det at jeg skal felle 22 masker til hals på bakstykket.

Skal jeg ta opp det jeg har felt og heller strikke som på bildet? Dersom jeg feller 49 masker i forkant, hvor mange masker feller jeg da av på bakstykket, der jeg egentlig skal felle bare 22m?

Jeg håper noen strikkekyndige kan gi meg noen tips her. Helle strikkelysten forsvant når det ble så rart, men genseren er jo alt for fin til å ligge halvferdig i en pose.

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 11-05-10 kl 08:05.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 08:08   #2
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sandnesgarn, hefte 0710, oppskrift 17 - flettegenser i Sisu

Jeg har funnet ut av det, så da poster jeg det like gjerne her om noen andre skulle komme i samme "knipa". Det er feil i mønsteret ja. Korrekt antall masker som skal felles for hals på forstykket i str 4 år, er 47. På bakstykket skal det da felles 44 masker.

06, 07, og 12.
Gammel 11-05-10, 08:35   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan fant du ut av det?

Mitt tips hadde vært å ringe sandnesgarn. Jeg gikk til strikkebutikken for å få hjelp en gang, og de var enige med meg om at noe måtte være feil. Så vi ringte i fellesskap til Dale og fikk tilsendt korrekte instruksjoner.

Gammel 11-05-10, 08:44   #4
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Jeg sendte en mail til Sandnesgarn. Det tok et par dager før jeg fikk svar, så i mellomtiden fikk jeg råd fra en veldig koselig og strikkekyndig dame på den lokale garnbutikken - Veslestua på Sørumsand.

06, 07, og 12.
Gammel 11-05-10, 09:38   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det var en veldig fin genser, kjenner det klør litt i strikkefingrene nå altså ... Så bra du fant ut av det, og takk for tipset!

Gammel 11-05-10, 17:11   #6
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Takk skal du ha, Absalone.
Den er veldig enkel også, når bare mønsteret stemmer.

06, 07, og 12.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.