|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Å skaffe seg kattVi har vurdert katt i over ett år nå, og siden en venninne av meg har kattunger nå så må vi nesten ta en avgjørelse.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: å skaffe seg kattVel - jeg hadde ny sofa da jeg fikk katt, og jeg kan vel si med hånden på hjertet, at den ikke så ny ut så veldig lenge... |
![]() |
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Å skaffe seg kattJa, sant.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å skaffe seg kattVi klarte aldri å lære vår katt at det var forbudt å klore på sofaen. Klorebrettet vi kjøpte var ikkje interessant i det heilte tatt
![]() |
#5 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Å skaffe seg kattGjør som oss og skaff en katt som er 6 måneder gammel. Vi fikk vår når han var 6 måneder gammel og det er jeg glad for, for vi har nok sluppet unna den værste kattungeperioden ja.
![]() |
#6 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Å skaffe seg kattVi anskaffet oss kattunge med skinnsofa i hus. Det gikk veldig bra. Det gjelder å gjøre sofaen så uintressant som mulig i starten slik at den finner andre ting å klore på. Feks et arti lekestativ med klorebrett.
![]() |
#7 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: å skaffe seg kattAldri hatt problemer med møblene og katteklør. Katten vår er ute og skraper klørene sine der. Skal dere ha innekatt vil jeg anbefale et klorestativ. Vi har en langhåra katt som krever mye pelsstell (note to self: korthåra katt neste gang), fordelen er at den røyter i store dåtter, det er ikke hår over alt, hvis du skjønner, vi kan plukke opp dåttene og kaste dem i søpla (eller finne frem spinnerokken og lage genser).
![]() |
#9 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Å skaffe seg kattVi hadde kattedør før. Det fungerte utmerket. Det kom vel inn en fremmed katt en gang som jeg kan huske.
![]() |
#10 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Å skaffe seg katt
Man kan få en kattedør som kun åpner seg for din katt ved at den reagerer på chippen i nakken til katten. Altså ingen hjemme alene fest nei.
![]() |
#11 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Å skaffe seg kattVi har hatt luka i over tre år og har aldri opplevd det. Vi brukte nesten en måned på å lære vår katt å gå inn og ut. Det besto hovedsaklig i å trykke han inn og ut luka helt til han skjønte det. Vi kunne hatt sånn luke som åpner seg selv, men det innebærer halsbånd, noe vår katt er ram til å slite av seg.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Å skaffe seg kattVel - det kan jo hende katten min var ekstrem gærn, for den klatret til og med i gardinene. Jeg fikk tak i den omtrent med en gang, og var tydelig på at det var strengt forbudt. Så satte jeg den ned, og snudde meg, og vips, der hang katta i gardinbrettet igjen |
![]() |
![]() |
#13 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å skaffe seg kattJeg kasta ut katta hver gang han kvessa klørne på sofaen. Resultat:hver gang han vil ut kvesser han klørne på sofaen
![]() |
#14 |
prøver å være tål***ig
|
![]() |
#15 |
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
HeHe! Smart katt
![]() |
#16 |
Curlingkone
|
![]() |
#17 |
Travelt opptatt
|
Akkurat det samme opplevde vi. Men vi klarte faktisk å venne henne av med det igjen.
![]() |
#18 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Å skaffe seg kattJentepusene mine har aldri klort på et eneste møbel. De bruker klorebrettet sitt masse og de klaterer jo ute i trærne. De er omplasseringskatter, rase. Da vi fikk dem var de 2 og 3 år.
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Å skaffe seg kattKattene våre vet at de ikke skal oppi sofaen iallefall.
![]() |
#20 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Å skaffe seg kattHar dere to katter Necesario?? Fra samme kull da eller?
![]() |
|
|