|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barnefrie fly (VG)http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=180893
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Barnefrie flySynes det var greit, jeg! Eneste jeg reagerte på, var at de dermed skulle få bedre mat også ... Hva faen betyr det, liksom? Fordi man ikke vil fly med barn, så fortjener man bedre mat? En smule bak mål, synes jeg.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barnefrie flySyns ikke det er noe galt i det. Men skjønner ikke helt at ikke barnefamilier også kan betale litt ekstra for høyere comfort og bedre mat. Hvis det er noen som trenger egen innskjekk så er det vel kanskje barnefamiliene.
![]() |
#4 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnefrie flyDe betaler vel for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Barnefrie flyDe betaler jo nesten 1.000 kr ekstra, så de har jo betalt for maten.
![]() |
#10 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Barnefrie fly (VG)Jeg håper det også kommer fly uten sure mennesker, gamle damer som har badet i parfyme, eller folk som må på do hvert 20. minutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Barnefrie fly (VG)
Du sier noe der, ja.
![]() |
#12 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnefrie fly
Jeg ville valgt det også. Jeg har alltid reist rutefly som det het i gammledager, når vi skulle hjem til familien i Spania.
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
Jeg har hatt et barn som har hylt, virkelig hylt, de to timene i luften, pluss mellomlandingen. Det viste seg i ettertid at hun hadde dobbelsidig ørebetennelse. Hun gikk sikkert under kategorien "irriterende unge uten oppdragelse" av flere ombord på det flyet, spesielt businessmannen som satt ved siden av oss.
![]() |
#15 |
Absolute Beginner
|
Ja, ikke sant! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tar en fot av gangen
Det er ikke greit å være barn og ha vondt i ørene på flytur. Derfra til å sitte å sparke andre på trass uten at foreldrene reagerer, er en annen ting. Ofte under landinger begynner unger å hyle. Det er pga trykket, og helt normalt.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Barnefrie fly (VG)Oj,oj, her var det mye sutring over medpassasjerer.... Man kan jo alltids leie sitt eget fly om man er villig til å betale ekstra for bedre mat, bedre service, egen-bestemt avgangstid, egen innsjekk og egne valgte medpassasjerer osv.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Det skulle bare mangle at maten er bedre! De gangene jeg har flydd har irritasjonen oftest knyttet seg til folk som har drukket for mye, ikke barn. så hvorfor kan man ikke få liknende tilbud til barnefamilier? Uten fylliker, større plass... Vet om mye jeg kunne betalt litt ekstra for, men ikke så mye som business class.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Barnefrie fly
Voksne folk på RUTEFLY til Malaga pimper i seg MER enn voksne folk på charterfly kan jeg fortelle...for på rutefly til Malaga var det i sin tur gratis alkohol, og kombinasjonen gratis alkohol+Ola og Kari Nordmann = dårlig kombinasjon. Derfor ble også disse turene til Malaga (som er den verste destinasjone hva gjelder alkohol-konsum) gjort om fra å være rene ruteflygninger til halvveis charter slik at man kunne ta betalt for drikken ombord, og dermed automatisk redusere drikkingen betraktelig. Medbrakt blir det i dag slått meget hardt ned på, og kan til og med føre til anmeldelse.
![]() |
#20 |
Live and let live
|
![]() Sv: Barnefrie fly (VG)Jeg har visst vært heldig jeg. Kan ikke huske å ha opplevd noe av det dere skriver på noen av turene mine. Dette forslaget blir vel det samme prinsippet som å kjøpe businessklasse vel? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|