Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnefrie fly (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-07, 14:35   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Barnefrie fly (VG)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=180893

Jeg lurer på aldersgrensen for ikke å være barn.

Gammel 30-01-07, 14:38   #2
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnefrie fly

Synes det var greit, jeg! Eneste jeg reagerte på, var at de dermed skulle få bedre mat også ... Hva faen betyr det, liksom? Fordi man ikke vil fly med barn, så fortjener man bedre mat? En smule bak mål, synes jeg.

Gammel 30-01-07, 14:40   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns ikke det er noe galt i det. Men skjønner ikke helt at ikke barnefamilier også kan betale litt ekstra for høyere comfort og bedre mat. Hvis det er noen som trenger egen innskjekk så er det vel kanskje barnefamiliene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 14:40   #4
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

De betaler vel for det.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 14:42   #5
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

De betaler jo nesten 1.000 kr ekstra, så de har jo betalt for maten.

Sist sommer reiste vi fra Gran Canaria kl. 04.00. På grunn av noen engelske nabojenter som hadde åpent hus i naboleigligheten, fikk vi ikke blund på øynene. På flyet hjem hadde jeg en potte sur tre-åring bak meg. Pappaen ville ikke kjøpe headsett til 25 kr så han kunne høre lyd på filmen, dermed satt han å ropte sparket meg i ryggen hele veien hjem. Jeg var mildt sagt forbannet, ja.

Gammel 30-01-07, 14:49   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer å om det finnes en sone fri for fulle gærninger.

Gammel 30-01-07, 15:21   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Der vil jeg være med!

Jeg syns det er ok med barnefrie fly, men da burde vi som reiser med barn slipe fulle folk på våre fly.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 15:22   #8
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Den sonen hadde jeg satt pris på å finne!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 15:23   #9
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns det er ok med barnefrie fly, men da burde vi som reiser med barn slipe fulle folk på våre fly.

Nemlig! Fulle folk på fly er det verste!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 16:17   #10
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnefrie fly (VG)

Jeg håper det også kommer fly uten sure mennesker, gamle damer som har badet i parfyme, eller folk som må på do hvert 20. minutt. For ikke å snakke om de som blokkerer midtgangen i evigheter for å putte inn alle posene og jakkene sine, det går an å slippe folk forbi.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 16:18   #11
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg håper det også kommer fly uten sure mennesker, gamle damer som har badet i parfyme, eller folk som må på do hvert 20. minutt. For ikke å snakke om de som blokkerer midtgangen i evigheter for å putte inn alle posene og jakkene sine, det går an å slippe folk forbi.

Du sier noe der, ja.

Gammel 30-01-07, 16:29   #12
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville valgt det også. Jeg har alltid reist rutefly som det het i gammledager, når vi skulle hjem til familien i Spania.

Men da jeg var i begynnelsen av 20-årene og skulle nedover kastet jeg meg på en Charterreise for de ble solgt for slikk og ingenting. Sjokket var stort da jeg så hvor full det går ann å bli på turen Oslo-Malaga. Voksen folk i 50-årene som satt og pimpet spriten de hadde kjøpt i tax-free butikken. Det var siste gang jeg dro på charter.

Gammel 30-01-07, 16:32   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg betaler gjerne ekstra for en flytur uten barn som ikke eier oppdragelse...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 16:46   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg har hatt et barn som har hylt, virkelig hylt, de to timene i luften, pluss mellomlandingen. Det viste seg i ettertid at hun hadde dobbelsidig ørebetennelse. Hun gikk sikkert under kategorien "irriterende unge uten oppdragelse" av flere ombord på det flyet, spesielt businessmannen som satt ved siden av oss.

Gammel 30-01-07, 16:48   #15
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja, ikke sant! Det er ikke grenser for hva enkelte foreldre tillater fra avkommet, enten de er på ferietur, restaurant eller andre steder hvor normal folkeskikk er ønskelig. Jeg kan forstå at småbarn kan slå seg vrange, men barn i skolealder bør greie å sitte rolig og oppføre seg normalt synes jeg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 16:48   #16
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har hatt et barn som har hylt, virkelig hylt, de to timene i luften, pluss mellomlandingen. Det viste seg i ettertid at hun hadde dobbelsidig ørebetennelse. Hun gikk sikkert under kategorien "irriterende unge uten oppdragelse" av flere ombord på det flyet, spesielt businessmannen som satt ved siden av oss.

Det er ikke greit å være barn og ha vondt i ørene på flytur. Derfra til å sitte å sparke andre på trass uten at foreldrene reagerer, er en annen ting. Ofte under landinger begynner unger å hyle. Det er pga trykket, og helt normalt.

Gammel 30-01-07, 17:27   #17
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Oj,oj, her var det mye sutring over medpassasjerer.... Man kan jo alltids leie sitt eget fly om man er villig til å betale ekstra for bedre mat, bedre service, egen-bestemt avgangstid, egen innsjekk og egne valgte medpassasjerer osv.

Fra spøk til alvorligere...
Dersom man betaler 1000,- ekstra for mer comfort, så er det vel ikke helt urimelig at maten er en smule oppgradert. Slik er det på rutefly også dersom man betaler for business-klasse-billett

Gammel 30-01-07, 17:30   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dersom man betaler 1000,- ekstra for mer comfort, så er det vel ikke helt urimelig at maten er en smule oppgradert. Slik er det på rutefly også dersom man betaler for business-klasse-billett

Det skulle bare mangle at maten er bedre! De gangene jeg har flydd har irritasjonen oftest knyttet seg til folk som har drukket for mye, ikke barn. så hvorfor kan man ikke få liknende tilbud til barnefamilier? Uten fylliker, større plass... Vet om mye jeg kunne betalt litt ekstra for, men ikke så mye som business class.

Gammel 30-01-07, 17:33   #19
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Jeg ville valgt det også. Jeg har alltid reist rutefly som det het i gammledager, når vi skulle hjem til familien i Spania.

Men da jeg var i begynnelsen av 20-årene og skulle nedover kastet jeg meg på en Charterreise for de ble solgt for slikk og ingenting. Sjokket var stort da jeg så hvor full det går ann å bli på turen Oslo-Malaga. Voksen folk i 50-årene som satt og pimpet spriten de hadde kjøpt i tax-free butikken. Det var siste gang jeg dro på charter.

Voksne folk på RUTEFLY til Malaga pimper i seg MER enn voksne folk på charterfly kan jeg fortelle...for på rutefly til Malaga var det i sin tur gratis alkohol, og kombinasjonen gratis alkohol+Ola og Kari Nordmann = dårlig kombinasjon. Derfor ble også disse turene til Malaga (som er den verste destinasjone hva gjelder alkohol-konsum) gjort om fra å være rene ruteflygninger til halvveis charter slik at man kunne ta betalt for drikken ombord, og dermed automatisk redusere drikkingen betraktelig. Medbrakt blir det i dag slått meget hardt ned på, og kan til og med føre til anmeldelse.

Gammel 30-01-07, 17:38   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har visst vært heldig jeg. Kan ikke huske å ha opplevd noe av det dere skriver på noen av turene mine. Dette forslaget blir vel det samme prinsippet som å kjøpe businessklasse vel?

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.