|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Gi Idoform til barna før og under utenlandsreise?Det anbefalte apoteket.. Noen her som har praktisert det? Poenget er altså å opprettholde den naturlige bakteriefloraen i magen ved utenlandsopphold, slik at vi unngår løs mage ved inntak av fremmede bakterier.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Det står i info-heftet me har fått før avreise at bakteriefloraen på Rhodos sjelden gir nordmenn tøbbel.
![]() |
#3 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?
Sier du det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Vi tar slike piller når vi reiser til sydlige strøk. Vi kjøpte noen som smakte appelsin (annet merke enn Idoform) som ungene elsket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Stiv
|
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Vi har også pleid å gi ungene Idoform, selv om vi har holdt oss i "trygge" strøk. Det skader ikke, og det er en veldig enkelt å gjennomføre.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Jeg har slept gutta mine på mange "sydenturer" siden de ble født og har ikke engang tenkt tanken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Husker du navnet på disse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Øyboer
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Rhodos er den eneste plassen jeg ikke har blitt dårlig. Men vi ga idoform like vel, siden jeg har fått ødelagt mange ferier av min egen mage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Det var vel bare for noen dager siden det var et oppslag i ei nettavis, at det herjet omgangssjuka med diare og oppkast på et ferieanlegg på Rhodos? Noen andre som har fått det med seg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Live and let live
|
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Jeg har alltid brukt det når jeg har vært på reise og aldri blitt dårlig i magen. Selv når reisefølget har vært dårlig. :datapunkt:
![]() |
#11 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Vi gir ungene det og tar det selv også, både før og under reisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Ja jeg la merke til artikkelen der ja, og det avgjorde jo tvilen min; jeg kommer til å gi før, under og etter reisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Når vi var på Rhodos (Sunwing Kalithea) i høstferien, så hadde magevirus slått ut en haug med mennesker på anlegget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Vi bruker å ta forebyggende ja, og har også med! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Jeg har vært minst 10 ganger i syden, og vi har aldri tatt slike tabletter, og aldri blitt syke, noen av oss.
![]() |
![]() |
#16 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mulig det er disse. Poden elsker de og vil veldig gjerne ha så ofte som mulig!
![]() |
#17 |
Peppy!
|
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Jeg var nylig på Reiseklinikken for å vaksinere guttungen. Da fikk jeg med noen råd på veien, blant annet at man aldri skal gi stoppende midler til barn. Går slike Idoform under "stoppende"? Eller blir det noe annet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
<*(((<
|
Nei, Idoform er vel bare melkesyrebakterier? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?Idoform er vel ikke stoppende, er ikke det bare forebyggende da. Og kan og brukes til å gjenopprette riktig bakteriebalanse i magen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Gi Idoform til barna før og under utenlandsreise?Imodium og Loperamid skal ein åkkesom vere forsiktig med. Har du diaré så er det stort sett fordi kroppen trenger å bli kvitt forderva mat, virus, parasittar eller bakteriar. Ein bekjent av meg tok Imodium under ei omgangssjuke, og ho enda opp med det legen kalla postviral reumatisk feber. Legen meinte bestemt at hovudårsaka til dette var at kroppen ikkje hadde fått rydda opp etter viruset som herja, men heller vart stoppa av Imodium.
![]() |
|
|