Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gi Idoform til barna før og under utenlandsreise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-10, 09:27   #1
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Gi Idoform til barna før og under utenlandsreise?

Det anbefalte apoteket.. Noen her som har praktisert det? Poenget er altså å opprettholde den naturlige bakteriefloraen i magen ved utenlandsopphold, slik at vi unngår løs mage ved inntak av fremmede bakterier..

Reisen går til Rhodos, vi skal jo bo på et stort Sunwinganlegg, er det så stor fare for ulumske bakterier der da?

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 09:31   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi Ido-form til barna før og under utenlandsreise?

Det står i info-heftet me har fått før avreise at bakteriefloraen på Rhodos sjelden gir nordmenn tøbbel.

Gammel 14-05-10, 09:31   #3
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Det står i info-heftet me har fått før avreise at bakteriefloraen på Rhodos sjelden gir nordmenn tøbbel.

Sier du det? Men da kan vi kanskje ha med Ido-form isteden da, sånn i tilfelle....

Gammel 14-05-10, 09:32   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tar slike piller når vi reiser til sydlige strøk. Vi kjøpte noen som smakte appelsin (annet merke enn Idoform) som ungene elsket.

Om det er nødvendig eller ei vet jeg ikke, men det skader i alle fall ikke å ta dem.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 09:34   #5
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Vi har også pleid å gi ungene Idoform, selv om vi har holdt oss i "trygge" strøk. Det skader ikke, og det er en veldig enkelt å gjennomføre.

Gammel 14-05-10, 09:44   #6
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har slept gutta mine på mange "sydenturer" siden de ble født og har ikke engang tenkt tanken.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 10:01   #7
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi tar slike piller når vi reiser til sydlige strøk. Vi kjøpte noen som smakte appelsin (annet merke enn Idoform) som ungene elsket.

Husker du navnet på disse?

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 10:07   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Rhodos er den eneste plassen jeg ikke har blitt dårlig. Men vi ga idoform like vel, siden jeg har fått ødelagt mange ferier av min egen mage.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 15:39   #9
Sola76
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2010
Sola76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det var vel bare for noen dager siden det var et oppslag i ei nettavis, at det herjet omgangssjuka med diare og oppkast på et ferieanlegg på Rhodos? Noen andre som har fått det med seg?
Er veldig usikker på om jeg også skal gi til barna, men regner med jeg gjør det. Har ikke lyst å ødelegge ferien med dårlige mager..

Sola76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 15:51   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid brukt det når jeg har vært på reise og aldri blitt dårlig i magen. Selv når reisefølget har vært dårlig. :datapunkt:

Gammel 06-06-10, 17:51   #11
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi gir ungene det og tar det selv også, både før og under reisen.
Better safe than sorry.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 17:54   #12
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola76, her.

Det var vel bare for noen dager siden det var et oppslag i ei nettavis, at det herjet omgangssjuka med diare og oppkast på et ferieanlegg på Rhodos? Noen andre som har fått det med seg?
Er veldig usikker på om jeg også skal gi til barna, men regner med jeg gjør det. Har ikke lyst å ødelegge ferien med dårlige mager..

Ja jeg la merke til artikkelen der ja, og det avgjorde jo tvilen min; jeg kommer til å gi før, under og etter reisen.

Gammel 06-06-10, 18:13   #13
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Når vi var på Rhodos (Sunwing Kalithea) i høstferien, så hadde magevirus slått ut en haug med mennesker på anlegget.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 20:52   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker å ta forebyggende ja, og har også med!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:06   #15
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært minst 10 ganger i syden, og vi har aldri tatt slike tabletter, og aldri blitt syke, noen av oss.
Men det kan være flaks.

Storebror fikk ikke i fjor, da vi bodde i leid hus. Og ble ikke dårlig. Spiste mye ute osv.

I år skal vi være i 4 uker, ha med oss en 3 åring og en på 10 mnd. Hun på 10 mnd sliter mye med magen.

Jeg vurderer å gi denne gangen.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:48   #16
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Husker du navnet på disse?

Mulig det er disse. Poden elsker de og vil veldig gjerne ha så ofte som mulig!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 76_0608_bifolac_300x390.jpg (16,5 KB, 4 visninger)
Gammel 07-06-10, 09:53   #17
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var nylig på Reiseklinikken for å vaksinere guttungen. Da fikk jeg med noen råd på veien, blant annet at man aldri skal gi stoppende midler til barn. Går slike Idoform under "stoppende"? Eller blir det noe annet?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:57   #18
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg var nylig på Reiseklinikken for å vaksinere guttungen. Da fikk jeg med noen råd på veien, blant annet at man aldri skal gi stoppende midler til barn. Går slike Idoform under "stoppende"? Eller blir det noe annet?

Nei, Idoform er vel bare melkesyrebakterier?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:59   #19
puselini
Aktiv

puselini sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
puselini er litt kul
Standard

Idoform er vel ikke stoppende, er ikke det bare forebyggende da. Og kan og brukes til å gjenopprette riktig bakteriebalanse i magen.
Har brukt det noen ganger når vi har vært på reise. Vurderer å bruke det nå når vi skal ut og reise, mest fori 5 åringen vår er en kløpper til å spise på alt fra fingre til glidelåser til ......ehh ja det meste

Stoppende midler er vel mer som preparater som looperamid og imodium. Sikkert flere produkter og. Disse skal man ikke gi til barn under 12 år.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 17:20   #20
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi Idoform til barna før og under utenlandsreise?

Imodium og Loperamid skal ein åkkesom vere forsiktig med. Har du diaré så er det stort sett fordi kroppen trenger å bli kvitt forderva mat, virus, parasittar eller bakteriar. Ein bekjent av meg tok Imodium under ei omgangssjuke, og ho enda opp med det legen kalla postviral reumatisk feber. Legen meinte bestemt at hovudårsaka til dette var at kroppen ikkje hadde fått rydda opp etter viruset som herja, men heller vart stoppa av Imodium.

Eg kunne tatt sånt i komplette kriser, feks. ved diaré rett før flytur eller noko i den retning.

Idoform og andre produkt med melkesyrebakteriar er å foretrekke for å normalisere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.