|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Aïolien min smaker ikke godt. Hjelp?Jeg har forsøkt å lage aïoli ca sånn her: 4 eggeplommer, 3 dl olje (blandet EVOO og kaldpresset raps), 5 hvitløksfedd, sitron, salt og pepper. Den har ikke skilt seg eller så, men den smaker bare hvitløk og olje. Usj! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aïolien min smaker ikke godt. Hjelp?Er ikke fem hvitløksfedd veldig mye? Jeg bruker forresten 50/50 av entensolsikkeolje eller rapsolje, og EVOO, og det smaker utmerket. I tillegg bruker jeg hvitløk, salt, sitronsaft, en teskje Dijon-sennep, og en ørliten klype sukker for å runde smaken, og jeg sper gjerne med ørlite kaldt vann til slutt så det ikke skal smake så fett.
![]() |
#5 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aïolien min smaker ikke godt. Hjelp?Litt mer syre, ja. Det hjelper mot oljesmaken, ihvertfall.
![]() |
#6 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aïolien min smaker ikke godt. Hjelp?Åh, jeg rakk ikke å sjekke her i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|