Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

17. mai-vegrerens drømmefeiring

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-10, 08:46   #1
Frantzen
Passiv

Standard

17. mai-vegrerens drømmefeiring

Er det bare meg? Som syns 17.mai er en oppskrytt dag med pes og jag og altfor mye mennesker samlet på ett sted?

I år skal for første gang ikke ungene gå i tog, ingen forpliktelser i form av foreldreinnsats på skolen. Og jeg må ærlig innrømme at jeg syns det er deilig!
Eldstemann er bortreist hos familie og frøkna har helt egne planer. Grillmaten har jeg klar om hun skulle finne på at hun vil spise middag her hjemme.

Ute har jeg pyntet med flagg og blomster - man har da folkeskikk. Og rester av marsipankaka fra Frøken Snupps konfirmasjon er tatt opp til tining.

Men feiringa tar jeg i sofakroken, og jeg gleder meg!

God 17.mai!

Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 08:48   #2
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 17.mai-vegrerens drømmefeiring

Det hørtes hyggelig ut. Kos deg i dag.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 08:51   #3
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

KJEMPEMISUNNELIG!!!

Syns 17.mai bare er pes og mas... Det er altfor mye folk, (og av en eller anna grunn skal de ALLTID legge 17.arrangementet til midt på torvet i sentrum, og der blir det TRANGT!!), og folk (særlig de voksne) legger alt av folkeskikk igjen hjemme, det er et evig mas her og der, og jeg holder på å bli SRPØ!!

....og at jeg HVERT år blir alene med ungene på 17.mai (pga mannens jobb), med påkledning, tog-gåing, masing om is og pølser osv...

Gleder meg til i kveld jeg... Når alt er over...
Kos deg med kaka og sofakroken!

Gammel 17-05-10, 08:52   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ååååå, skal vi bytte ?

Gammel 17-05-10, 08:54   #5
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Ååååå, skal vi bytte ?

For deg tror jeg nesten jeg kunne gjort det, Susse. Håper formen din er bra!

Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 09:18   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Høres veldig bra ut! Jeg har ikke opplevd 17. mai med barn enda, og ser frem til det. Enn så lenge synes jeg også det kan være riktig så fint å slappe av og kose seg hjemme, så det skal vi også i dag. Ja, sånn i tillegg til at jeg skal sprengskrive oppgave, da. Kos deg og nyt dagen!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 09:19   #7
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Heldige du. Jeg syns 17. mai er en oppskrytt og fæl dag.
Kos deg i sofakroken.

Gammel 17-05-10, 09:19   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

For deg tror jeg nesten jeg kunne gjort det, Susse. Håper formen din er bra!

Formen er langt fra bra dessverre. Får heller ikke på meg en eneste ytterjakke, så å gå ut av huset er uaktuelt før det i allefall blir litt varmere.

Gammel 17-05-10, 09:24   #9
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Hørtes herlig ut.

Ikke så mye stress her. Mannen er oppe og selger kaker og slikt. Christian har gått opp for å gå i toget og jeg tar det med ro her hjemme. Skal straks hoppe i dusjen. Vi er invitert i middag hos svigers.

17. mai er ikke like koselig for noen av oss lengre egentlig etter at vi mistet minstemann. Tror nok at Christian gleder seg til når han ikke må gå i tog lenger.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 09:46   #10
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

17. mai ble mye bedre for min del når de flyttet tiden for å gå i tog til 11.45.
Nå trenger vi ikke å møte før kl 11.30 og da blir det med et en mye roligere morgen.

Nå er vi "bare" på skolen der ungene går, men det blir nok mennesker alikevel.
Vi voksne har med stoler og sitter ute i skolegården og skravler med andre foreldre mens ungene flyr rundt.

Gammel 17-05-10, 09:49   #11
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Kos deg med feiringen!
Selv liker jeg 17. mai, men ser jo at det er mye stress for mange. Håper vi klarer å unngå det når vi får skolebarn! Tror kanskje vi må bosette oss på et av disse stedene hvor barnetoget går klokka 12..

Gammel 17-05-10, 09:53   #12
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hørtes egentlig veldig deilig ut, kos deg!
Jeg skal snart ned på Karl Johan og se om jeg klarer å få et glimt av poden i toget, og så må jeg finne ham på Rådhusplassen etterpå. Det gikk bra i fjor så da går det vel bra i år også.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 09:56   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det hørtes ut som en drømmefeiring. Jeg er ikke så veldig glad i alt dette 17.maistyret, men det er nå greit nok, og i år er jo været bra og det gjør det lettere. Men når ungene er store så blir det nok en feiring som din(eller dersom faren har dem på 17.mai )

Gammel 17-05-10, 10:00   #14
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du er ikke alene. Her i huset er Stesønn hos sin mor og feirer dagen - og siden jeg er reservevoksen er det ikke påkrevd at jeg skal være noe sted for å gjøre noe som helst. Jeg er fornøyd med det.
Vet ikke helt om det sømmer seg å si det, men jeg har faktisk ikke kommet meg ut av slåbroken ennå. Og jeg vet ikke om jeg skal dra på meg noe pene klær til toget går forbi huset vårt eller ikke. Jeg er ennå i tenkeboksen.
Hadde jeg hatt brødrene mine nærmere kan det være at vi hadde feiret litt mer - sammen med dem. For meg er denne dagen mest barnas dag, og for nevøer og nieser kan jeg gjøre en ekstra innsats. Den samme innsatsen jeg gjorde for Stesønn da han var mindre. :tenker på om jeg skal ta med meg en bok og legge meg i badekaret i en time...:

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 12:01   #15
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke noe glad i 17.mai jeg heller. Favorittstedet mitt den dagen er hytta, men med barn så er det liksom påkrevd å delta i noen festligheter. De siste årene har jeg av en eller annen grunn hatt migrene eller vært syk på andre måter på 17. mai. I år er vi i utlandet og har minimalt med 17.mai-opplegg siden det er vanlig skole/arbeidsdag. Og likevel har jeg hodepine i dag også. Lurer på hva det er for noe merkelig psykosomatisk greie. Allergisk mot nasjonaldagen?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 12:28   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres egentlig veldig perfekt ut!

Vi kom hjem fra Danmark for et par timer siden, så vi har sluppet unna togstyret i år, men det blir å tusle bort på skolen for alt som følger med der etterpå.

Kjenner jeg gleder meg til å få såpass store unger som dine.

Gammel 17-05-10, 12:34   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi følger nesten ditt eksempel i år. Mest fordi ungene våre er så små at de ikke er HELt med på konseptet 17.mai ennå...Så vi gikk halve toget - så slo vi alle fast at det var innmari mye regn og mest koslig å være hjemme - så nå sitter gutta og ser på film, mens jeg steker vafler og lager kakao...En riktig så fin 17.mai for oss i år.

Gammel 17-05-10, 12:43   #18
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Er det bare meg? Som syns 17.mai er en oppskrytt dag med pes og jag og altfor mye mennesker samlet på ett sted?

I år skal for første gang ikke ungene gå i tog, ingen forpliktelser i form av foreldreinnsats på skolen. Og jeg må ærlig innrømme at jeg syns det er deilig!
Eldstemann er bortreist hos familie og frøkna har helt egne planer. Grillmaten har jeg klar om hun skulle finne på at hun vil spise middag her hjemme.

Ute har jeg pyntet med flagg og blomster - man har da folkeskikk. Og rester av marsipankaka fra Frøken Snupps konfirmasjon er tatt opp til tining.

Men feiringa tar jeg i sofakroken, og jeg gleder meg!

God 17.mai!

Helt enig. Derfor etter barnetoget er ferdig. Feirer vi hjemme.

Kos deg.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 13:32   #19
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Kjenner jeg er veeeldig misunnelig på deg.
17. Mai er koselig, men er mest preget av styr, stress og veldig vonde og såre ben. JEg er sliiten..

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 15:07   #20
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde så absolutt gjort som deg hvis jeg hadde samme forutsetninger.
Jeg er dog i gang med min syttende 17.mai hvor jeg har unger i tog, kaker å levere på skolen, dugnad på skolen etc. Nå er det meste levert fra min side, gjenstår bare masse gjester til kl. 17. Det er bare koselig, det.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.