Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kor mange rundstykker pr person?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-10, 17:58   #1
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kor mange rundstykker pr person?

Eg skal smøra rundstykker i helga, og no lurer eg på kor mange eg trenger til 13 voksne og 8 unger. Dei fleste spiser vel godt antar eg.

Gammel 21-05-10, 18:00   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kor mange rundstykker pr person?

Det kommer an på type. Er det fine rundstykker fra Rimi, kan en voksen person sikkert spise mange. Grove rundstykker går det vel litt færre av? Tror jeg ville regnet tre-fire vanlige rundstykker (halvfine/grove) pr. voksen i alle fall.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 18:02   #3
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

På jobb regner vi 3 halve pr voksen til møtematlunsj.
Privat ville jeg tatt 3-4 halve pr voksen og 2-3 halve pr barn.

Gammel 21-05-10, 18:11   #4
Puslingen

Puslingen sin avatar

Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for svar.
Tenkte eg skulle gå for Hatting sine, for eg trenger dei til søndag og fine rundstykker blir jo gjerna seige. Men eg kjøper både fine og grove, greit å kunna velga.

Gammel 21-05-10, 18:54   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tror jeg ville regnet tre-fire vanlige rundstykker (halvfine/grove) pr. voksen i alle fall.

Fire? Jeg kunne aldri ha spist mer enn to slike avlange Hattings, i alle fall. Tre per person burde holde i lange baner.

Gammel 21-05-10, 18:58   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Fire? Jeg kunne aldri ha spist mer enn to slike avlange Hattings, i alle fall. Tre per person burde holde i lange baner.

Jeg mente halve, altså, tok det for gitt siden hun snakket om påsmurte. Jeg spiser tre halve hvis jeg er sulten, og man må vel gå ut fra sultne mennesker når man beregner. Jeg tenkte at hvis jeg spiser tre halve, spiser sikkert en mann fire, og så er det sikkert noen småspiste som spiser to. Altså kom jeg fram til at tre-fire halve/to hele kunne være et greit tall.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 19:19   #7
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Om jeg var skikkelig sulten kunne nok jeg også spist to Hatting rundstykker :grisk: Det kommer jo selvsagt også an på hvor mye pålegg man har på. Jeg ville beregnet 2 hele rundtsykker per person :redd for å ha for lite mat:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 19:39   #8
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Om jeg var skikkelig sulten kunne nok jeg også spist to Hatting rundstykker :grisk: Det kommer jo selvsagt også an på hvor mye pålegg man har på. Jeg ville beregnet 2 hele rundtsykker per person :redd for å ha for lite mat:

Ja, jeg ville også beregnet 2 hele hattingrundstykker pr voksen.

Gammel 21-05-10, 19:41   #9
Puslingen

Puslingen sin avatar

Standard

Eg går for 2 heile pr voksen, og 1 pr unge + litt ekstra. Det er lunsj, og så blir da middag og kaker seinare. Men enkel påsmurning, kva er da? Eg tenker ost (brun/ kvit), skinka eller tilsvarande + egg på nokon... Agurk, tomat og paprika. Stor samling som alle skal bidra til, så da blir mykje mat trur eg.

Gammel 21-05-10, 20:06   #10
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Jeg synes 1 rundstykke per barn høres lite ut. Mine barn hadde helt sikkert spist 3 halve hver.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 20:42   #11
Puslingen

Puslingen sin avatar

Standard

Skal me sjå.... 20 totalt blir me, og går da med 44 rundstykker då? Da blir 2 pk fine og 2 pk grove.
Og dette er grunnen til at eg aldri serverer påsmurt. Er jo ikkje i stand til å beregna tydeligvis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.