|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I endring
|
![]() Båt Bodø-SvolværDet går en slik hurtigbåt ting her sant?
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Båt Bodø-SvolværHurtigruta går i hvert fall fra Bodø til Svolvær (men går innom Stamsund først).
![]() |
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Båt Bodø-SvolværEr det ikke denne ruten som ble kraftig redusert pga Lofast?
![]() |
#4 |
I endring
|
![]() Sv: Båt Bodø-SvolværDet er mor og far som skal på tur, jeg skal vist bare ordne alt i forkant.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Båt Bodø-SvolværDet høres ut som en skikkelig krunglete måte å komme seg fra Stavanger til Svolvær (hvorfor skal de fly om Sandefjord?). Men det er altså mulig å ta hurtigruta. Det er jo en fin tur også.
![]() |
![]() |
#6 |
I endring
|
![]() Sv: Båt Bodø-SvolværNå har de i løpet av 2 dager lagt om reiseruten hos Widerøe, så nå er flyturen stavanger-bergen-bodø
![]() |
#10 |
I endring
|
![]() Sv: Båt Bodø-SvolværNei de får rett og slett ta fly over! De kan ikke forvente at søster skal kjøre dem til svolvær klokken 0630 bare for at far er sær
![]() |
#11 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Båt Bodø-SvolværFant du ut av prisene? Nettleseren min kræsjer når jeg vil se prisene.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Båt Bodø-SvolværHurtigruta (altså ikke hurtigbåt) er en veldig fin måte å reise over på. Den går hver dag fra Bodø kl. 15, og er framme i Svolvær rundt kl. 20 vil jeg tro. Da reiser de behagelig, kan nyte utsikten, og det er restauranter og bar på båten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Båt Bodø-Svolvær
Eller omvendt! Hvis det er den båten jeg tok for noen år siden, som drar tilbake til Bodø sånn rundt midnatt, er det en fantastisk tur. Midnattsola stående rett over lofotveggen akkurat når vi hadde kommet langt nok ut til havs til å kunne nyte det hele veien hjem!
![]() |
#16 |
Sviiisj!!
|
Åja, det var sant, ja. Jeg har tydeligvis gode sjøbein, eller hva man nå kaller det. Jeg nøt turen, selv om Røst-væringan hang over ripa (de fikk kanskje skylde seg selv, som var på fylla også
![]() |
#18 |
I endring
|
Hurtigruta er fatisk billigere
![]() |
#19 |
i tåkeheimen
|
Så vidt jeg kunne se, koster hurtigruta 455 per person, og de har også dårligere moderasjonsordning. Ektepar betaler bare 1,5 billett på hurtigbåten. Barn halv pris begge steder. Såvidt jeg kan se, i hvert fall.
![]() |
|
|