Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-10, 13:05   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?

Det ser ut som om FP har mange fløytister i hvertfall. Spilte du i korps som barn? Hva da? Har du hatt nytte av det siden og spiller du ennå?

*nysgjerrig*

Gammel 26-05-10, 13:10   #2
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?

Juff her. Eller baryton som det het da jeg startet i 2. klasse og jeg følte at kassen var større enn meg selv.

Spilte i korps fram til jeg var 18 og begynte på Toneheim og hadde vel planer om å fortsette videre med musikk, men det ble ikke noe av. Ga meg vel i korps for 6 år siden. Så det blir nesten 20 år med korps det.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 13:13   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jepp- spilte kornett i korps hele barne og ungdomstiden.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 13:15   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hehe ja, Klarinett.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 13:17   #5
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Spilte tverfløyte i noen år på barneskolen .. Absolutt alt er borte vekk og glemt for lenge siden, så nei, har ikke noe nytte av det i dag.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 13:22   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Har spilt i korps som barn, holdt opp i åresvis, og dro i gang igjen med øl og hornmusikk i studietida. Der traff jeg Andamannen, så jeg har hatt en viss nytte av det siden, ja.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 13:24   #7
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klarinett i 6 år - ble aldri særlig god, dessverre, og har aldri spilt noe mer klarinett etter det. Begynte å spille piano etter at jeg slutta i korps. Det har jeg glede av ennå.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 13:26   #8
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Kornett og trommer.

Gammel 26-05-10, 13:29   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spilte fløyte i korps i 15 år, fra jeg var 10 til 25. Ettersom jeg traff (den fløytespillende) mannen min i et korps i studietida, må jeg nok si at jeg har hatt nytte av det, ja. Vi ble sammen etter å ha spilt duetter i kjelleren på studentblokka en periode. Nå har dessverre fløytene - med korte avbrekk - ligget på hylla i over 10 år, men jeg håper at vi snart finner dem fram igjen. Musikken er noe jeg savner i livet mitt.

Til høsten har skolekorpset 40-årsjubileum, og det ryktes at alle tidligere medlemmer oppfordres til å være med på en konsert. Jeg blir nok med. Vi var for øvrig gode den gangen, og ble norsk og nordisk mester for janitsjarkorps.

Jeg må ellers legge til at jeg aldri følte meg som en del av korpsmiljøet; der falt jeg alltid litt på siden og trivdes ikke så godt. Når jeg likevel fortsatte, var det på grunn av musikken. Vi fikk prøve oss på mye fin og litt atypisk korpsmusikk. Jeg har ofte tenkt at jeg egentlig hadde passet bedre inn i et orkester.

Gammel 26-05-10, 13:29   #10
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Klarinett i mange år, utrolig mange morsomme turer og samlinger opp igjennom. Spilte frem til jeg var 20, og nå har vi nettopp begynt med årlige gjenforeninger.

Gammel 26-05-10, 13:31   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spilte trombone i skolekorps i 3 år før jeg tok til vettet og la opp til fordel for idretten.

Mannen har spilt kornett i bortimot 20 år, men ga seg like før han møtte meg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 13:33   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jepp. Spillte klarinett i korps i ca 5 år.

Jeg lærte meg å lese noter, jeg lærte enkel musikkteori og jeg fikk trent opp intonasjonen, sistnevnte er ganske viktig og jeg tror det er bra å begynne tidlig.

Alt dette hadde jeg god bruk for da jeg gikk på musikklinja og hadde klassisk sang som hovedinstrument.

Gammel 26-05-10, 13:33   #13
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spilte saksofon i seks år, før jeg prioriterte fotball for fullt.

Jeg spiller ikke i dag, men vil si jeg har hatt nytte av det ettersom jeg lærte noter.

Gammel 26-05-10, 13:38   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg startet på el-orgel *trøste og bære* da jeg var 7, og spilte det til jeg fikk trumfa igjennom overgang til fløyte da jeg var 11-12. Og spilte det i 10-12 år i og utenfor korps, og piano og sang ved siden av mest for gøy og for å lære litt teori. Så sto jeg der med musikk på universitetet og medisinstudiet å velge mellom. Jeg vet ikke om det var fornuften som seiret eller hva det var, men jeg valgte i hvertfall medisin, og siden har jeg ikke spilt så mye. Jeg savner det egentlig, det er alt for lite musikk her i huset. Før ungene kom, hendte det vi spilte sammen (mannen spiller gitar), men nå blir det lite. Dessverre. Men jeg har stor glede av å kunne litt tross alt. Som når jeg spiller andrestemmene til pianoleksa til poden.

Gammel 26-05-10, 13:40   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg startet på el-orgel *trøste og bære* da jeg var 7, og spilte det til jeg fikk trumfa igjennom overgang til fløyte da jeg var 11-12. Og spilte det i 10-12 år i og utenfor korps, og piano og sang ved siden av mest for gøy og for å lære litt teori. Så sto jeg der med musikk på universitetet og medisinstudiet å velge mellom. Jeg vet ikke om det var fornuften som seiret eller hva det var, men jeg valgte i hvertfall medisin, og siden har jeg ikke spilt så mye. Jeg savner det egentlig, det er alt for lite musikk her i huset. Før ungene kom, hendte det vi spilte sammen (mannen spiller gitar), men nå blir det lite. Dessverre. Men jeg har stor glede av å kunne litt tross alt. Som når jeg spiller andrestemmene til pianoleksa til poden.

Ikke sant, det er slik jeg bruker det også. Mannen og jeg har spilt i noen brylluper sammen - sist var det vel faktisk med meg på gitar, til og med.

Jeg startet for øvrig også med orgel og gitar. Deretter begynte jeg å spille fiolin, og så tok etter hvert fløyta over som hovedinstrument.

Gammel 26-05-10, 13:42   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spilte fløyte og etterhvert piccolo fra jeg var 9 til jeg var 27 i ulike korps, i tillegg til musikklinje, ulike ensembler, som solist osv. Jeg har vært spillelærer også og jobbet flere år på musikkskole.

Jeg har spilt i noen ganske gode korps, gikk på ulike sommerkurs og har hatt stor glede av musikken. Jeg kommer fra en liten kommune med stort musikkmiljø. I klassen min spilte nesten alle i korpset og vi hadde alltid noen sambygdinger på musikklinjen, musikkonservatorier, musikkhøyskolen osv. Det var veldig inspirerende og morsomt.

Gammel 26-05-10, 13:45   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Det er for øvrig forstemmende å se hva som har skjedd med korpsmiljøet i kommunen de siste 20 åra. Korpset mitt er for lengst slått sammen med en av konkurrentene. På 17. mai fikk jeg så vidt hørt den gamle hovedfienden Lillestrøm skolekorps i aksjon, med knappe 40 musikanter. Det er tydeligvis helt ut med korps nå. I glansdagene var vi 120 som marsjerte i gata på nasjonaldagen - og det var utenom aspiranter og rekrutter.

Gammel 26-05-10, 13:49   #18
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg har spillt Baryton og Kornett i skolekorps i 3 år, fram til jeg var 12 år. Så hadde jeg pause fram til i høst - dvs pause i 18 år. Nå er jeg med i musikklaget her i bygda. Jeg er ikke særlig flink, men jeg innbiller meg at jeg lærer stadig.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 14:29   #19
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spilte fløyte i korps fra jeg var ni til jeg var 22, da måtte jeg ta en pause på grunn av en håndleddskade og kom aldri i gang igjen. På et tidspunkt spilte jeg i tre korps samtidig, da var det travelt da.

Egentlig kunne jeg tenke meg å begynne igjen, men først må den stakkars fløyta mi få seg en grundig overhaling, og siden jeg ikke har hatt overskudd til å finne ut hvor jeg bør få gjort det enda så har jeg vel ikke overskudd til å begynne å spille igjen heller.

Gammel 26-05-10, 14:31   #20
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Spelte klarinett, begynte vel da eg var 10. Lærte meg etter kvart tverrfløyte også, så eg kunne undervise nybegynnarar i begge delar. (Var da også dirigent for mitt barndomskorps nokre år)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.