|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Det ser ut som om FP har mange fløytister i hvertfall. Spilte du i korps som barn? Hva da? Har du hatt nytte av det siden og spiller du ennå?
![]() |
#2 |
--
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Juff her. Eller baryton som det het da jeg startet i 2. klasse og jeg følte at kassen var større enn meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jepp- spilte kornett i korps hele barne og ungdomstiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Hehe ja, Klarinett.
![]() |
#5 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spilte tverfløyte i noen år på barneskolen .. Absolutt alt er borte vekk og glemt for lenge siden, så nei, har ikke noe nytte av det i dag.
![]() |
#6 |
Smugleser
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Har spilt i korps som barn, holdt opp i åresvis, og dro i gang igjen med øl og hornmusikk i studietida. Der traff jeg Andamannen, så jeg har hatt en viss nytte av det siden, ja.
![]() |
#7 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Klarinett i 6 år - ble aldri særlig god, dessverre, og har aldri spilt noe mer klarinett etter det. Begynte å spille piano etter at jeg slutta i korps. Det har jeg glede av ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte fløyte i korps i 15 år, fra jeg var 10 til 25. Ettersom jeg traff (den fløytespillende) mannen min i et korps i studietida, må jeg nok si at jeg har hatt nytte av det, ja.
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Klarinett i mange år, utrolig mange morsomme turer og samlinger opp igjennom. Spilte frem til jeg var 20, og nå har vi nettopp begynt med årlige gjenforeninger.
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte trombone i skolekorps i 3 år før jeg tok til vettet og la opp til fordel for idretten.
![]() |
#12 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jepp. Spillte klarinett i korps i ca 5 år.
![]() |
#13 |
Fabelaktig
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte saksofon i seks år, før jeg prioriterte fotball for fullt.
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg startet på el-orgel *trøste og bære* da jeg var 7, og spilte det til jeg fikk trumfa igjennom overgang til fløyte da jeg var 11-12. Og spilte det i 10-12 år i og utenfor korps, og piano og sang ved siden av mest for gøy og for å lære litt teori. Så sto jeg der med musikk på universitetet og medisinstudiet å velge mellom. Jeg vet ikke om det var fornuften som seiret eller hva det var, men jeg valgte i hvertfall medisin, og siden har jeg ikke spilt så mye. Jeg savner det egentlig, det er alt for lite musikk her i huset. Før ungene kom, hendte det vi spilte sammen (mannen spiller gitar), men nå blir det lite. Dessverre. Men jeg har stor glede av å kunne litt tross alt. Som når jeg spiller andrestemmene til pianoleksa til poden.
![]() |
#15 |
intro
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?
Ikke sant, det er slik jeg bruker det også. Mannen og jeg har spilt i noen brylluper sammen - sist var det vel faktisk med meg på gitar, til og med.
![]() |
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spilte fløyte og etterhvert piccolo fra jeg var 9 til jeg var 27 i ulike korps, i tillegg til musikklinje, ulike ensembler, som solist osv. Jeg har vært spillelærer også og jobbet flere år på musikkskole.
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Det er for øvrig forstemmende å se hva som har skjedd med korpsmiljøet i kommunen de siste 20 åra.
![]() |
![]() |
#18 |
tankefull
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg har spillt Baryton og Kornett i skolekorps i 3 år, fram til jeg var 12 år. Så hadde jeg pause fram til i høst - dvs pause i 18 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte fløyte i korps fra jeg var ni til jeg var 22, da måtte jeg ta en pause på grunn av en håndleddskade og kom aldri i gang igjen. På et tidspunkt spilte jeg i tre korps samtidig, da var det travelt da.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spelte klarinett, begynte vel da eg var 10. Lærte meg etter kvart tverrfløyte også, så eg kunne undervise nybegynnarar i begge delar. (Var da også dirigent for mitt barndomskorps nokre år)
![]() |
|
|