Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Alternativ til traktekaffe?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-10, 13:53   #1
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alternativ til traktekaffe?

Nå orker jeg ikke mer av den sure kaffen fra maskina på jobben. Noen som kan anbefale noen god kaffe i pulver eller posefrom?

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 13:56   #2
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til traktekaffe?

Sur traktekaffe er døden. Jeg sliter selv.

Denne er ok:

Gammel 26-05-10, 13:57   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor ikke kjøpe deg en presskanne da? Det er jo den beste kaffen uansett?

Gammel 26-05-10, 13:58   #4
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Nescafé Brassero" er veldig god til å vera pulverkaffe - skulle mest tru det var skikkeleg kaffe, liksom.

Gammel 26-05-10, 13:59   #5
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aeropress?

Har ikke prøvd selv, men den skal være veldig god. Og rask.

Gammel 26-05-10, 13:59   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

"Nescafé Brassero" er veldig god til å vera pulverkaffe - skulle mest tru det var skikkeleg kaffe, liksom.

Enig.

Gammel 26-05-10, 14:10   #7
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Som Bauche skriver, kjøp en liten presskanne, de koster rundt 200 for en fin en, mye mindre for en stygg. Kaffen er vel omtrent like god uansett. Kjøp kaffe hos Stockfleths; de maler kaffebønner til pulver og selger det i poser hvis du ber om det, så det skulle oppfylle kravene dine.

Ben "just add water" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 14:12   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Presskanne om du skal ha litt mengder, en liten moccakanne til å sette på plata hvis det bare er til deg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 14:14   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en bitteliten presskanne og kjøper fersk nykvernet kaffe fra en delikatessebutikk eller kaffebar i nærheten.

Gammel 26-05-10, 14:15   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har en bitteliten presskanne og kjøper fersk nykvernet kaffe fra en delikatessebutikk eller kaffebar i nærheten.

Jeg har også det. Kanna er sånn ca et krus.

en sånn en.

Gammel 26-05-10, 14:18   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På endel kafffesjapper selger de forresten presskanner som er krus. Virker praktisk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 14:20   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Smart med liten presskanne!

Gammel 26-05-10, 14:22   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

På endel kafffesjapper selger de forresten presskanner som er krus. Virker praktisk.

Ja, det så jeg da jeg lette etter bilde av presskanna jeg la inn her nå..

Bodum Travel Press

En presskanne som er enkel å ta med når du er på farten. Kannen er laget i hardplast med doble vegger for å beskytte deg fra varmen, samt holde kaffen varm lenge. Kannen har praktisk drikketut.

Gammel 26-05-10, 14:26   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg sliter med samme problemet. Jeg har til og med vurdert å kjøpe min egen lille nespressomaskin. Men de andre vil ikke spleise, så det blir med tanken.

Men denne tråden var inspirerende. Jeg tror jeg skal gå til innkjøp av en sånn liten presskanne (eventuelt et slikt presskrus).

Gammel 26-05-10, 14:27   #15
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Sur traktekaffe er døden. Jeg sliter selv.

Denne er ok:

Ja, denne er god!

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 19:55   #16
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Presskanne er genialt, men hvis du vil ha god pulverkaffe så er denne kjempegod:

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 20:09   #17
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er den beste instant kaffen jeg noengang har smakt. Den er kjempegod, og det hender at jeg tar meg en kopp av denne fremfor å lage presskannekaffe.

Desssverre er den ikke å få kjøpt i Norge, så vi hamstrer når vi er i Danmark.

Gammel 30-05-10, 20:24   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ville også gått for presskanne. Jeg har bare det hjemme også; verdens beste kaffe, synes jeg.

Gammel 30-05-10, 20:30   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en liten nespressomaskin på skrivebordet -funker fint det og Kjøpt billig på finn.no.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.