|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gal kattedame
|
![]() Gravid- spise fetaost ? - haster !Overskriften sier vel sitt ?
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gravid- spise fetaost ? - haster !Det står på glasset om fetaosten ikke er pastaurisert. Står det ingenting er det trygt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Gravid- spise fetaost ? - haster !Jeg har gjort det, men vet ikke om det er greit eller ikke dessverre. Kanskje om den er laget av pasteurisert melk? Den er jo ikke modnet på samme måte som Brie og ligger jo vakumpakket?
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Gravid- spise fetaost ? - haster !
Ikke nødvendigvis, for Brie laget av pasteurisert melk er f.eks. på fylisten fordi det kan være listeria i det.
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Gravid- spise fetaost ? - haster !Det er den bokspakkede Arlaen jeg har spist forresten.
![]() |
#8 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gravid- spise fetaost ? - haster !
Finnes det brie som er laget av pasteurisert melk altså? Måtte slå opp på wikipedia jeg, og der står det i allefall at brie lages av upasteurisert melk og at den derfor modnes fortere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Gravid- spise fetaost ? - haster !Det finnes brie som er laget av pasteurisert melk ja. Og Meissa, de har strammet inn anbefalingene til å gjelde myke/halvmyke oster generelt, ikke bare dem som er lagd av ikke-pasteurisert melk. Jeg spiser ikke brie, ikke Camembert, ingen form for blåmuggoster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gravid- spise fetaost ? - haster !Jeg har spist fetaost gjennom hele svangerskapet. Har forresten ogsaa spist Camembert saa lenge den har vaert dagsfersk :tilstaar: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|