|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Gode pakketips?Heia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Gode pakketips...?Bor dere i leilighet? Tilgang på vaskemaskin ved krise? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode pakketips...?Jeg har etter hvert funnet ut en del om hva jeg ikke trenger i middelhavsområdet i juli.
![]() |
#4 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode pakketips...?Ha med masse lett sommertøy. Tynn langermet genser til ungene kan være greit i tilfelle for mye sol. En litt tykk genser eller tynn jakke i beredskap er mer enn nok - i juli. Dongeribukser kan du bare glemme.
![]() |
![]() |
#5 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Gode pakketips...?Vi har leilighet. Og det er vaskemuligheter der vi skal. Men blir det så man vasker klær da? Mye folk, lang kø? Eller hvordan foregår denne vaskinga? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
madmanized
![]() Sv: Gode pakketips...?
Jeg pakker heller en ekstra koffert enn å vaske klær i ferien, altså.
![]() |
![]() |
#7 |
I mål
|
Jeg ville ikke basert meg på å vaske klær, men det er greit å vite at det er mulig så slipper man ta med en mengde klær som tilsvarer det man trenger hvis plutselig fireåringen får omgangssyke eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bare sær
Det kommer an på hvordan vaskingen foregår. Vi har eget hus med egen vaskemaskin, det blir som hjemme bortsett fra at tøyet tørker fortere.
![]() |
#9 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Gode pakketips?Ok. Går jo ant å ta med seg litt vaskepulver å skylle i leiligheten og ja.. En annen ting jeg tenkte på er hvordan gjør dere det med badehåndklær og andre håndklær? Brukere dere de som er med i leilgheten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Gode pakketips?Når reiser dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Musk
![]() Sv: Gode pakketips?Som oftest kan hver person ta med 20 kilo. For en to ukers ferie pakker jeg fölgende for gutten min: 14 T-skjorter, 14 underbukser, 3 badebukser, 5-6 shortser, 2 langermet genser, to pysjer, 2-3 skjorter, 1-2 tynne langbukser, 2 par sandaler, 2 cap-er, 1 par solbriller. Det blir ikke mer enn 20 kilo. Ogsaa har han paa seg jeans, jakke, genser, collegejakke og tynn ytterjakke for reisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode pakketips?Jeg tar heller med meg for mye enn for lite klær på ferie, om det er slik at vi ikke må slepe for mye rundt på bagasjen. Deilig å ha rene klær å skifte i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Gode pakketips?ja har man med seg alt man trenger av håndklær, badehåndklær og det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Gode pakketips?Jeg vet ikke hvordan det er i Hellas, men der vi har vært i Spania, har det vært FRYKTELIG dyrt å kjøpe håndklær, så vi pleier å ta med noen gamle stygge håndklær for å bruke til stranda, og så kaste de før vi drar hjem igjen, og dermed frigjøre plass i bagasjen til andre ting |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gode pakketips?Hvis dere skal bo i ferieleilighet tilknyttet et hotellanlegg så er det vel som regel håndklær til bruk i leiligheten, som blir byttet hver dag. Sjekk med reieseleverandøren. Som oftest er det ikke lov å ta disse håndklærne med ut, altså må man ha med egne strandhåndklær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gode pakketips?
Det var jammen en god idè! Den skal jeg adoptere når vi drar til Tenerife i 2 uker sommer. Jeg har lurt litt på det med håndklær. De siste årene har vi vært på steder der det har vært håndklær vi kan bruke. Men nå er det pappa som betaler og da ble det noe annet enn vi hadde valgt selv. Vi har mange håndklær som kan kastes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Gode pakketips...?Jeg holder akkurat på med listeskriving for en to ukers Hellastur (drar om en uke). Min erfaring er at jeg alltid tar med for mye, og jeg liker å reise lett. Vi er jo på stranda mye av tiden, og ungene kommer langt med badetøy (vi har både med og uten UV-filter). Ellers vasker vi tøy i balje på hotellet om nødvendig - Omo er kjekt å ha. Man trenger jo ikke vaskemaskin og alt tørker fort i sola.
![]() |
#19 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode pakketips?Slitte håndklær er alltid lurt å ta med seg på tur ja, slik at man kan kaste de før man drar hjem. Det samme med sengetøy, om man skal på ferie i f.eks campinghytter. Sparer alltid på slitt sengetøy og slitte håndklær til sommeferien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Gode pakketips...?En annen ting det er lurt å ta med (synes jeg), er en sarong eller to (eller liknende tynt tøy som tørker fort) til å legge på solsenga, ta rundt seg når man skal skifte, lage hytte til ungene på verandaen, legge på gulvet som duk til picknick osv osv. Veldig anvendelig, med andre ord, og tar lite plass i bagasjen.
![]() |
|
|