|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?Jeg kjøpte meg en ny sykkel for ca 4-5 år siden, den ble bare brukt litt i noen måneder, og siden har den stått i ro. Når jeg nå har lyst til å bruke den igjen, må jeg da ha den inn til noen sjekk, eller kan jeg bare pumpe luft i dekkene og tråkke i vei?
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?Pump opp hjulene, sjekk at bremsene virket og at ikke bremseklossene er morkne og legg i vei. Du kan smøre kjedet litt for syns skyld. |
![]() |
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?
Olivenolje?
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?Om bremseklossene er morkne så er de ikke så elastiske (myke) som de bør være. Er de steinharde og ser litt tørre ut bør de byttes (noe du kan gjøre selv om du vil, det er ikke så veldig vanskelig). Og så kjøper du kjedespray på en sportsbutikk og sprayer kjedet litt, sånn at det ser mørkt og fint ut, ikke lysebrunt og rustet.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?Lykter og sånt er ekstrautstyr - bare pell det av. :anarkist: |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?Og på kjedet bruker du olje for sykkelkjeder. |
![]() |
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?
:flashbacks til tenårene:
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?Et annet alternativ er jo selvsagt å trille sykkelen til nærmeste sykkelbutikk og
![]() |
|
|