Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilsete som har vært i kollisjon

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-10, 22:59   #1
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bilsete som har vært i kollisjon

Vi har en Peugeot 307SW i dag, og planen er at vi skal beholde den selv om vi får nummer 4. Det vi da må gjøre er å kjøpe et ekstra sete for å montere i "bagasjerommet".
Er det noen som vet om det er trygt å kjøpe en slik stol fra en bil som er totalvraket?
Jeg vet jo at bilstoler for unger skal kasseres om de har vært utfor en kollisjon, men hvordan er det med selve stolen som hører til i bilen.
Kan den være skadet på noe vis, eller er det bare å handle?

Jeg er skeptisk, mens mannen mener det ikke burde være noe problem.

Gammel 02-06-10, 23:03   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsete som har vært i kollisjon

Tenker du på ekstra sete til bilen eller bilsete/barnesete? Sistnevnte er vel ikke greit å kjøpe fra en totalvraket bil. Det er en grunn for at de kasseres, tenker jeg.

Gammel 02-06-10, 23:03   #3
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Vi har en Peugeot 307SW i dag, og planen er at vi skal beholde den selv om vi får nummer 4. Det vi da må gjøre er å kjøpe et ekstra sete for å montere i "bagasjerommet".
Er det noen som vet om det er trygt å kjøpe en slik stol fra en bil som er totalvraket?
Jeg vet jo at bilstoler for unger skal kasseres om de har vært utfor en kollisjon, men hvordan er det med selve stolen som hører til i bilen.

Tror ikke sikkerhetsbeltet er trygt om det ble belastet i kollisjonen. Resten av stolen aner jeg ikke.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 23:15   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville tatt kontakt med tryggtrafikk og hørt hva de sa. *pyse*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 23:19   #5
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke tatt sjansen...

Gammel 02-06-10, 23:21   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rådet med trygg trafikk syns jeg høres lurt ut.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 23:25   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke løs bilstol vi snakker om, sant? Det er å få montert et sete til i bilen?
Det skal være trygt, men sjekk alle bære/festepunkt nøye.

Gammel 02-06-10, 23:39   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Du må vel uansett vise bilen når du setter inn nytt sete og da er de superstrenge mht montering av selen og den må vel uansett være ny?? Selen altså?
Jeg ville tatt en telefon til NAF, jeg. Eller Trygg Trafikk eller et sånt type selskap.. evt forsikringsselskapet ditt??

Gammel 03-06-10, 09:44   #9
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Bilselen sitter i taket på bilen, og ikke på selve stolen, gjør den ikke? Det er ikke nødvendig å vise frem bilen, da setene på denne modellen kan settes inn og ut etter eget behov.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 10:00   #10
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bilselene sitter i taket ja. Og det er et vanlig sete jeg snakker om.
Får vel ta en telefon til Trygg Trafikk, det var ikke så dumt.
Egentlig så tror jeg vi ender opp med å handle her på Peugeot, siden den skadede bilen er et godt stykke unna.
Hvis jeg får bestemme iallfall.

Gammel 07-06-10, 11:46   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Kommer litt an på hva som har skjedd med bilen. For mange nyere biler trenger det på sett og viss ikke være stole smellen for at bilen kondemneres. Men jeg hadde i utgangspunktet vært skeptisk til å gjøre det uten at jeg viste helt sikkert hva som hadde skjedd....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:06   #12
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Standard

Vi blir nok å kjøpe et nytt et. Bilen var heldigvis så langt unna at det ble bare styr. Må bare få ringt å bestilt så vi har nok seter i bilen før vi kommer til juli.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.