Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-10, 12:26   #1
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?

Vi skal ha konfirnasjon til helgen, og har bestilt tapas fra catering. Følgende følger med på menyen:

Tapas 1
Biffkjøttboller med hvitløk, kummin og oliven
Kyllingklubber med barbeque
Karriscampi (rød og gul karri)
Sjøspidd (ørret, tunfisk og scampi)
Lammespidd med timianpesto
Skalldyrwraps
Kyllingrullade med mozarella og soltørkede tomater
Serranorull med parmesan og urter
Ovnsbakte poteter
Marinerte grønnsaker
Dressinger, oliven, grissini og nystekte brødvarer

Tapas 2
Tapas 1, og i tillegg
Satayspidd (kylling)
Oksebiff med norzola
Reker med hvitløk og tomatconcasse
ost med frukter

Jeg ser at dette ikke er så veldig barnevennlig, og vi får besøk av 8-9 barn, hvorav noen er småkresne i tillegg. Hva skal jeg lage i tillegg, som barna vil like? Det må enten kunne lages dagen før for bare å varmes opp, eller det må være veldig enkelt å fikse rett før selskapet.

Jeg er helt tom for ideer, så hjelp mottas med både takk og en grønn en.

Gammel 03-06-10, 12:28   #2
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?

Litt mer barnevennlige kjøttboller? Ellers tom for ideer i dag kjenner jeg.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 12:33   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Litt mer barnevennlige kjøttboller? Ellers tom for ideer i dag kjenner jeg.

Det hadde jeg lurt litt på, men så tenkte jeg kanskje det var dumt siden det fulgte med på menyen. Men de er ikke særlige barnevennlige. Hm - kanskje jeg skal lage Mims sine gode som har farris i seg.

Takk!

Gammel 03-06-10, 12:54   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Menyen höres herlig ut!!

For barnevennlige alternativer har jeg fölgende lettvindte forslag: Smaapölser, ostebit og drue e.l. paa tannstikk, biter salami paa tannstikk, masse baguette, minitomater, agurkbiter, gulrotbiter etc. i en skaal med dip uten hvitlök, noen kyllingvinger e.l. som varmes kjapt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 14:07   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan lage Glitters kyllingnuggets og kanskje pizzaboller?

Gammel 03-06-10, 15:00   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Standard

Takk for forslag. Pizzaboller - er det det samme som pizzasnurrer? Det er jo greit å lage på forhånd og bare varme i mikroen, det var lurt.

Gammel 03-06-10, 15:03   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tacokjøttboller. Kyllingkjøttdeig blandes med tacokrydder og litt griljermel eller lignende for god konsistens, stekes til små kjøttboller. Salsa eller ketchup som dip.

Pølsespyd er også en fin ting.

Gammel 03-06-10, 15:18   #8
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes også det ser veldig bra ut som det er. Hadde jeg skullet tilføre noe med tanke på barn (som vel spiser kyllingklubber, poteter, grønnsaker og brød av menyen?), hadde jeg kanskje tenkt på små minipizzaer med enkelt fyll.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 18:43   #9
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Standard

Det er kanskje bra, men siden et par av de små gjestene er ganske kresne + at sønnen i huset ikke tåler fisk og nøtter blir det litt lite å velge mellom syns jeg, så noe ekstra syns jeg at jeg må lage.

Tror det blir kjøttboller og pizzasnurrer jeg.

Gammel 03-06-10, 20:30   #10
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Ostebiter og druer på sånne små spyd gikk unna som varme hvetebrød sist gang vi hadde barn med på tapaskveld. Kjøttbollene og kyllingklubbene fikk også bein å gå på.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 20:49   #11
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg serverer alltid kylling og kjøttboller ved siden av hvis vi har voksen-tapas.
Ellers så tenker jeg at konfirmanten bør få bestemme mest mulig selv? Vi hadde treretters middag i eldsteguttens konfirmasjon, og det var ikke vi voksne som bestemte menyen for å si det slik. Lekker mat altså, men ikke mat vi egentlig ville valgt selv. Men - sønnen vår er matglad og har bestemte meninger, og det var jo hans dag.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 21:10   #12
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Tips til pizzasnurrene: Kjøp ferdig Peppes Pizza-deig på butikken. Jeg lar den ligge bittelitt på benken etter jeg har rullet den ut, slik at den hever litt. Legger på det fyllet man måtte ønske, rull sammen, del i skiver og stek. Veldig fort gjort, minimalt med søl og snurrene blir luftige og deilige! Jeg har også prøvd ferdig pizzadeig fra Mer, men syntes ikke den ble så god som Peppes.

Lykke til med konfirmasjon!

Gammel 03-06-10, 21:23   #13
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg serverer alltid kylling og kjøttboller ved siden av hvis vi har voksen-tapas.
Ellers så tenker jeg at konfirmanten bør få bestemme mest mulig selv? Vi hadde treretters middag i eldsteguttens konfirmasjon, og det var ikke vi voksne som bestemte menyen for å si det slik. Lekker mat altså, men ikke mat vi egentlig ville valgt selv. Men - sønnen vår er matglad og har bestemte meninger, og det var jo hans dag.

Konfirmanten er meget matglad og har bestemt tapasmenyen selv. Hun har ingen meninger om dette barnevennlige, for det er nok ikke det hun kommer til å prioritere plass i magesekken til.

Men kyllingklubber og kjøttboller er under vurdering.

Gammel 03-06-10, 21:06   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde sikkert bare fikset noen pølser med brød. :enkel:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.