|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?Vi skal ha konfirnasjon til helgen, og har bestilt tapas fra catering. Følgende følger med på menyen:
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?Litt mer barnevennlige kjøttboller? Ellers tom for ideer i dag kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hekta
![]() Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?
Det hadde jeg lurt litt på, men så tenkte jeg kanskje det var dumt siden det fulgte med på menyen. Men de er ikke særlige barnevennlige. Hm - kanskje jeg skal lage Mims sine gode som har farris i seg.
![]() |
#4 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?Menyen höres herlig ut!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?Du kan lage Glitters kyllingnuggets og kanskje pizzaboller?
![]() |
#6 |
Hekta
![]() Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?Takk for forslag. Pizzaboller - er det det samme som pizzasnurrer? Det er jo greit å lage på forhånd og bare varme i mikroen, det var lurt.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?Tacokjøttboller. Kyllingkjøttdeig blandes med tacokrydder og litt griljermel eller lignende for god konsistens, stekes til små kjøttboller. Salsa eller ketchup som dip.
![]() |
#8 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?Jeg synes også det ser veldig bra ut som det er. Hadde jeg skullet tilføre noe med tanke på barn (som vel spiser kyllingklubber, poteter, grønnsaker og brød av menyen?), hadde jeg kanskje tenkt på små minipizzaer med enkelt fyll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hekta
![]() Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?Det er kanskje bra, men siden et par av de små gjestene er ganske kresne + at sønnen i huset ikke tåler fisk og nøtter blir det litt lite å velge mellom syns jeg, så noe ekstra syns jeg at jeg må lage.
![]() |
#10 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?Ostebiter og druer på sånne små spyd gikk unna som varme hvetebrød sist gang vi hadde barn med på tapaskveld. Kjøttbollene og kyllingklubbene fikk også bein å gå på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?Jeg serverer alltid kylling og kjøttboller ved siden av hvis vi har voksen-tapas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?Tips til pizzasnurrene: Kjøp ferdig Peppes Pizza-deig på butikken. Jeg lar den ligge bittelitt på benken etter jeg har rullet den ut, slik at den hever litt. Legger på det fyllet man måtte ønske, rull sammen, del i skiver og stek. Veldig fort gjort, minimalt med søl og snurrene blir luftige og deilige! Jeg har også prøvd ferdig pizzadeig fra Mer, men syntes ikke den ble så god som Peppes.
![]() |
#13 |
Hekta
![]() Sv: Tapasmeny fra catering, hva skal jeg lage i tillegg?
Konfirmanten er meget matglad og har bestemt tapasmenyen selv. Hun har ingen meninger om dette barnevennlige, for det er nok ikke det hun kommer til å prioritere plass i magesekken til.
![]() |
|
|