Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har du vært på Gotland?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-10, 22:28   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du vært på Gotland?

Jeg tilbragte noen sommere på Gotland som barn, og jeg husker det som et paradis. Så jeg lurer på om det ville vært gøy å dra tilbake. Men samtidig kan det jo være mye som har endret seg på de 20 årene (blant annet meg selv!), så jeg vet jo ikke om det ville vært en god idé for familien. Er det noen av dere som har vært der i moderne tid? Hva syntes dere, i så tilfelle? Noen tips til hva som ville vært interessant?

Jeg husker godt Visby, og jeg husker såklart Villa Villekulla. Og alle de nydelige strendene. Men det er jo en smule utenfor allfarvei, så det krever jo litt å komme seg dit. Det må vel være fly via Stockholm?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 22:41   #2
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Smil

Sv: Har du vært på Gotland?

Ja! Vi var der for nyaktig 4 år siden, da storesøster var 5 mnd. Jeg var der også en liten tur i 1996.

Vi bodde i Visby, leide leilighet privat på nett. Veldig koselig! Leide bil og kjørte til Fårø nord på øya. Jeg vil gjerne tilbake med barna en gang!

Vi fløy via Stockholm, men mener det skal gå direkte med Wiederø fra Oslo. I 1996 tok jeg og andre studenter bilferje fra Oskarshamn. Går også hurtigbåt fra Stockholm.

Gammel 04-06-10, 22:50   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jag var der senest for ca 17 år siden så jeg er ikke heller oppdatert. Jeg var der mest i ungdomstiden og har tatt både fly og seilbåt over. Som du skriver er det en nydelig øy og jeg skulle gjerne dra tilbake dit, også med barn. Jeg kan ikke se at det går noen fly fra Oslo, i hvert fall ikke her: http://www.swedavia.se/sv/Visby/Rese...2/Tidtabeller/

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 23:02   #4
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Bilder fra en tur i skogen:

Ringmuren:

:drømme:

Her ser du at Wiederø flyr om sommeren iallfall:
http://www.wideroe.no/modules/module...5&I=3757&A=VBY

Gammel 04-06-10, 23:02   #5
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er ganske nøyaktig 20 år siden jeg selv var der sist. Har mange gode minner fra øya og vil gjerne reise tilbake en dag.
Kan ikke hjelpe deg med så mye, men følger litt med i tråden.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 03:17   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott at Widerøe flyr! Her er noen flere bilder (ikke mine).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 13:58   #7
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fredag for snart to uker siden var "Hotland" forsiden på D2, men en flere siders artikkel om Gotland og at dette er på vei til å bli et hot feriested. Både Norwegian og SAS tilbyr fly dit, men med mellomlanding i Stockholm. Jeg vurderer å ta med familien dit i løpet av sommeren, hvis jeg tør. :værflyktning: Jeg hørte forresten at Gotland var et av de mest værsikre stedene i Skandinavia. Så det lover jo godt da. Og de fantastiske strendene de har der!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:06   #8
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har de ikkje sett på serien ? ( Gotland SOS )

Det ser veldig fint ut der. Lyst til å reise der ja. Aller helst under middelalderveka.

Gammel 05-07-11, 15:29   #9
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh, så fint det ser ut! Dit vil jeg også

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 15:36   #10
Manitoba
Passiv

Standard

Jeg drømmer også om å dra til Gotland. Det ser fantastisk fint og koselig ut. Men hvordan er badevannet?

Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 15:40   #11
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kjempefint på Gotland. Vi var der for 5-6 år siden og besøkte noen venner som har familiesommerhus der. Gikk helt fint å kjøre fra Oslo og ta ferga over. Kjekt å ha med bil.

Villa Villekulla og det tilhørende badelandet er helt genialt for unger. Huset er i nydelig stand og det er veldig koselig å besøke det.

De hadde også ridderfestival i Visby da vi var der, hvor veldig mange kledde seg ut i kostymer fra den tiden. Og utrolig mange flotte (og dyre) butikker med både klær og nips (akkurat da var det veldig in med puter og div i kortklippet grå saueskinn).

Strendene var nydelige og det var veldig spesielt å være der disse steinslupturene var.

Eneste jeg synes var litt ekkelt var at det var sinnsykt mye veps der, og at jeg ikke syntes vannet i Østersjøen var spesielt delikat. Men det kan være vi var litt uheldige med akkurat det da vi var der.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 16:06   #12
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var på Gotland da jeg var tenåring, og har lengtet tilbake siden. Det står definitivt på lista over familiereisemål som må gjennomføres før barna flytter hjemmefra i vår familie i alle fall. Aller helst vil jeg at barna skal være så store at de kan sykle øya på langs. Visby husker jeg som en idyllisk perle, og strendene var deilige.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.