|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() Kjørerute mellom Kristiansund og BergenI sommer skal vi besøke slekt i både Kristiansund og Bergen. Vi skal sannsynligvis overnatte i Voss før vi drar inn til Bergen. Jeg ser av kartet på Gule sider at vi kan kjøre langs kysten, om Molde, Ålesund og Førde hvis jeg plotter inn Bergen, utenfor Førde om jeg plotter inn Voss, og sikkert en million ferger på strekningen (iallefall 5). Krysser jeg av for "ikke ferger" viser kartet oss veien om Oppdal, Lesja og Voss.
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenJeg har kjørt mellom Molde og Bergen mange ganger, men jeg husker jammen ikke mye.
![]() |
#4 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenHva med å nytte høvet til å kjøre over Trollstigen og Geiranger? Hele kystveien er jo nydelig, hvis man tar seg litt tid.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenJeg anbefaler fergeveien. |
![]() |
![]() |
#6 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenTeflonhjerne melder seg. Men jeg kjørte da til Bergen for to år siden fra Molde, via Kyrkjseterøra? Det kvalifiserer vel som indre, eller? Jeg tok et par ferger. Jeg liker ferger!
![]() |
#7 |
utfordrer ikke
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenTakk for alle svar.
Vi har egentlig ikke så veldig god tid, ei heller råd til flere overnattinger underveis. Men takk for tips, vi kan jo ha det i tankene til en annen gang.
![]() |
#8 |
snur
|
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og Bergen
Tror ikke du har kjørt via Kyrkseterøra når du kjører Bergen-Molde, det er ytre veg Molde-Trondheim
![]() |
#9 |
er her
|
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenOm dere skal fra A til B raskest mulig anbefales kystveien, spesielt pga fergene, da får rastløse barneben springe litt og man tar naturlige tisse og spise pauser så man slipper å stoppe utenom de. Om dere velger en halv løsning og kjører om Voss, så sparer dere ikke noe siden dere uansett må ta ferge over sognefjorden og da blir bare veien lenger, ingenting å vinne på det (pris messig). Å kjøre innom Gerianger og trollstigen eller lignende er ikke akkurat en litev svipp tur, så da bør dere bruke litt tid på veien (og det anbefales ja, men ikke om dere bare vil raskt frem).
![]() |
#10 |
søt
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenMen det hadde et skikkelig snålt navn.
![]() |
#11 |
Kometkamerat
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenMellom Førde og Molde bruker vi å kjøre om Stryn og så videre til Hornindal og Stranda. Da sparer man i alle fall en ferge (eller muligens 2) i forhold til å kjøre E39 hele veien. Vi har brukt ca 5 til 6 timer på den turen med 2 små barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenMinst smertefulle vei fra Kristiansund til Bergen er å kjøre Kristiansund-Molde-Liabygda-Stranda-Stryn-Byrkjelo-Førde-Lavik-Oppedal-Bergen. Fra Kristiansund tar det ca 10 timer, selvsagt avhengig av hvor godt man treffer fergene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kyrksæterøra!
![]() |
#14 |
utfordrer ikke
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenTakk for flere innspill!
Vi kan sikkert nyte Trollstigen og Geiranger en annen gang, for ja, det er vakkert!
Takk for tips!
Oi, tusen takk for deling av detaljkunnskaper.
![]() |
#15 |
Bølle
![]() ![]() |
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenHusk å sjekke om det foregår veiarbeid på kjøreruten deres. Vet at det er veiarbeid ved Hellesylt, om dere kjører Stryn og til Stranda. Hadde nemlig svigerser her nylig, som kunne berette om dette.
![]() |
#16 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenVisveg.no er det desidert beste reiseplanleggingsprogrammet. Det er statens veivesen sitt, så det stemmer som regel veldig bra.
![]() |
#17 |
søt
![]() Sv: Kjørerute mellom Kristiansund og BergenByrkjelo var det ja.
![]() |
#18 |
utfordrer ikke
![]() ![]() ![]() |
Takk for tips, da skal jeg prøve det.
![]() |
#19 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Fra Sunnmøre funker Ørsneset-Magerholm (avhengig av hvor på Sunnmøre du skal), men fra Nordmøre ville jeg tatt Liabygda-Stranda. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|