|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sånn passe sane
|
![]() Shopping i Australia?Vi har reist down under på veldig kort varsel og jeg har ikke fått gjort noe research på forhånd. Hvilke butikker er bra her? Tenker først og fremst på klær og sko til både voksne og barn.
![]() |
#2 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Shopping i Australia?
Kan jeg spørre hvilken by du er i? Hvis du er i nærheten av Melbourne skal jeg nok vri hjernen min og komme på en del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sånn passe sane
|
Nope, langt unna Melbourne. Vi er i en småby på østkysten, beveger oss etterhvert oppover mot Cairnes og så til Sydney. Jeg tenkte først og fremst på greie "kjedebutikker" som kanskje finnes litt overalt.
![]() |
#4 |
Fersk i gamet
Det begynner å bli noen år siden jeg var der nede så det står litt stille i topplokket kjenner jeg. Jeg handlet nok ikke så veldig mye på kjedebutikker (Melbourne har så utrolig mange hyggelige uavhengige butikker), men noe skal jeg da kunne komme på. Jeg legger hjernen i bløt og kommer sterkere tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Shopping i Australia?Min niese har kjøpt noen fantastisk behagelige UGGS vinterstøvler som har tykk såle istedet for de tynne. Noe helt annet enn de vanlige UGGSene og mye finere. Til og med jeg kunne ha gått i disse.
![]() |
#6 |
Fersk i gamet
![]() Sv: Shopping i Australia?Ja, Quicksilver og Roxy er merker det er verdt å titte på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
This is normal!
|
![]() Sv: Shopping i Australia?Og Billabong. Jeg kjøpte meg flere par med Tevasandaler sist jeg var der. Det er ikke et australsk merke, men de hadde bra utvalg og bedre priser enn her. Jeg ville nok også brukt mindre tid i kjedebutikkene og mer på småbutikkene der du kan finne klær som ingen andre har.
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Shopping i Australia?Å finne noe å shoppe i Australia var det minste problemet når vi var der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fersk i gamet
![]() Sv: Shopping i Australia?Hvis dere er friluftsmennesker så er Kathmandu verdt å sjekke ut når dere er i en større by. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sånn passe sane
|
Mhmm. Men foreløpig er vi på en liten plass og jeg kjenner ikke igjen noen butikker eller merker. Unntatt typiske "surfe-klær", som vi nok skal få handlet nok av.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Vi var ikke i så mange småbyer. Handlet endel i Sydney, Brisbane og Cairns. Men ikke i kjente kjedebutikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Shopping i Australia?Hvor holdere dere hus? Jeg er rimelig kjent på East Coast. Små plasser har som regel ikke det helt store utvalget, men en brukbar handlegate er det som regel om du spør deg rundt Sist redigert av Isprinsessen : 08-06-10 kl 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Shopping i Australia?Åhhh, nå fikk jeg lyst til å reise tilbake til Australia... Det er over 10 år siden jeg bodde der, så det kan jo hende disse butikkene har forandret seg mye: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|