Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaffemaskiner til hjemmebruk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-10, 00:56   #1
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: -
SSE er litt kul
Rødme

Kaffemaskiner til hjemmebruk

Hei,
vi vurderer å kjøpe os kaffemaskin og lurte på om det var noen som hadde gode råd å komme med?
Har blitt tilbudt en zinzino maskin, men kjenner ikke til det?
https://www.zinzino.com/customer/(S(...setlanguage=47

Noen med erfaringer?
Hvordan ser din drømmekaffemaskin ut og hva har du betalt, eller er villig til å betale?

Gammel 10-06-10, 08:26   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskiner til hjemmebruk

Jeg er veldig fornøyd med Nespressomaskinen min. Skulle jeg kjøpt en ny ville jeg nok ha kjøpt en Citz & milk siden jeg drikker mye melkebasserte kaffe. Dessuten blir det veldig lite søl med den. Skulle jeg hatt en maskin til bønner ville jeg nok kjøpt en Rancilio Silvia.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 08:40   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to stykker - en Nespresso Le Cube med Aeroccino som står hjemme på kjøkkenet, og en Aeropress som jeg bruker på jobb.

Helt ærlig kunne jeg ikke tenke meg en maskin som bruker hele bønner, eller som jeg må kverne selv til. Det tar for mye tid, og blir for mye rengjøring.

Gammel 10-06-10, 08:41   #4
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Vi har ei Nespressomaskin som både mann og gjestar er veldig fornøgd med. Eg drikk ikkje kaffi

Gammel 10-06-10, 09:00   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Min drømmemaskin er en Gaggia helautomatisk maskin som kverner kaffebønner. Eller toppmodellen til Delonghi.
Vi tok oss ikke råd til det.

Istedet kjøpte vi denne fra Siemens - også den med innebygd kvern (kverner for hver kopp) Vi er veldig fornøyde med den.

Gammel 10-06-10, 09:33   #6
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

SSE er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg er veldig fornøyd med Nespressomaskinen min. Skulle jeg kjøpt en ny ville jeg nok ha kjøpt en Citz & milk siden jeg drikker mye melkebasserte kaffe. Dessuten blir det veldig lite søl med den. Skulle jeg hatt en maskin til bønner ville jeg nok kjøpt en Rancilio Silvia.

Takk for tipset! Hvilke drikker kan man lage på maksinen din kontra en Citz & Milk? Er det vannbeholder med eller uten slange? Hvor lang tid bruker den på å lage de forskjellige drikkene?

Gammel 10-06-10, 09:35   #7
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

SSE er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg har to stykker - en Nespresso Le Cube med Aeroccino som står hjemme på kjøkkenet, og en Aeropress som jeg bruker på jobb.

Helt ærlig kunne jeg ikke tenke meg en maskin som bruker hele bønner, eller som jeg må kverne selv til. Det tar for mye tid, og blir for mye rengjøring.

Hvor lang tid bruker din maskin på lage de ulike drikkene og hva kan den lage?
Er det beholder med slange eller uten?

Gammel 10-06-10, 09:36   #8
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

SSE er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Min drømmemaskin er en Gaggia helautomatisk maskin som kverner kaffebønner. Eller toppmodellen til Delonghi.
Vi tok oss ikke råd til det.

Istedet kjøpte vi denne fra Siemens - også den med innebygd kvern (kverner for hver kopp) Vi er veldig fornøyde med den.

Den maskinen så bare helt rå ut, men tar den ikke mye plass?
Hatt den lenge? Noen ulemper med den?
Er det TK52002, den til kr.3990,-?

Sist redigert av SSE : 10-06-10 kl 09:48. Årsak: Glemte et spørsmål
SSE er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 09:38   #9
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

SSE er litt kul
Standard

Er veldig spent på hva utfalet blir her i gården.
Ønsker en vi kan lage forskjellige gode drikker med. Som ikke bruker så lang tid. Som er lett å rengjøre. Som man kan ha med seg på f.eks. jobb / hytte.
Bruker alle pads? Fordeler / ulemper med dette?
Virker jo enkelt...

Sist redigert av SSE : 10-06-10 kl 09:42. Årsak: Overflødig innlegg konvertert til noe fornuftig
SSE er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 09:41   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke hatt den mer enn en måneds tid. Den er vel ikke 'helt rå' men en grei maskin. Vi har ikke helt funnet ut av melkeskummetingen, men bruker den mest til vanlige kaffekopper. Det er kun mannen som drikker kaffe hos oss, og det er utrolig lettvint å kunne lage seg en kopp akkurat når man ønsker det, i stedet for å drikke gammel traktekaffe.

Den rommer litt, men ikke så mye mer enn en kaffetrakter egentlig.

Gammel 10-06-10, 09:42   #11
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SSE, her.

Hvor lang tid bruker din maskin på lage de ulike drikkene og hva kan den lage?
Er det beholder med slange eller uten?

Nespressomaskinen bruker vel 1-2 minutter på å varmes opp og 10 sek på å lage en kaffe. Aeroccinoen som varmer/steamer melk bruker 1-2-3 minutter, avhengig av hva slags melk jeg vil ha. Det er en enkel versjon, ikke noen knapp å trykke på for latte, jeg må blande selv.

Aeropressen bruker ca 30sek på å lage en god americano. For å lage latte lager en en espresso og varmer melk ved siden av.

Gammel 10-06-10, 09:52   #12
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg er på jakt etter ein maskin som IKKJE brukar sånne kapslar, men maler bønner sjøl. Hadde vore greit med ein som er kobla til vatn også, men det finst kanskje berre for innebygde modellar - og dei kostar flesk.

Gaggia skal jo vere bra, men dei er vel også dyre

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 09:56   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi kverner bønner i Rancilio-kvernen til hver porsjon kaffe vi lager; kverningen tar tyve-tredve sekunder, kanskje, og kvernen har vi aldri rengjort. Vi bruker bare presskanne, og mens vannet koker opp, kverner vi kaffe, skyller ut av presskannen fra forrige gang og har kaffen oppi. Det tar omtrent like lang tid som å koke opp en liter vann. (Men dette var vel på siden av saken, dersom det er en espressomaskin HI er interessert i.)

Gammel 10-06-10, 10:02   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil definitivt ha en Rancillio Silva. Til helgene. Det er den overlegent beste, etter min mening, og da bør man også kverne for hver gang. Jeg er imidlertid ikke fornøyd med steameren på noen hjemmemaskiner, det blir for mye vann i melken. Aeroccinoen er den beste hvis man skal ha melkeskum.

Imidlertid er Nespresso Latissima helt overlegen for den kjappe frokostcappuccinoen. For oss som har nazivelde om morgenen. Det tar kortere tid å lage den enn å drikke den, og den smaker helt greit. Kaffen er overraskende bra, melken er bare grei (men i det minste ikke vandig).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:08   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SSE, her.

Takk for tipset! Hvilke drikker kan man lage på maksinen din kontra en Citz & Milk?

Jeg har ikke en Rancilio Silvia selv, jeg har en Nespresso Latissima, som jeg er veldig fornøyd med. Men hvis jeg skulle hatt en maskin til bønner så ville jeg valgt en Rancilio Silvia, fordi kaffen jeg har fått servert fra slike maskiner har vært nydelig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:29   #16
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Vi har en Jura Impresa J5 som vi fikk til bryllupet for snart 2 år siden.. Vi er superfornøyd. Den kostet en del, men verdt hver krone! Den kværner bønner selv før hver kopp kaffe eller espresso. Den er helautomatisk så den renser seg selv. Kan stille inn alt så ordner den det meste automatisk. Genialt!
http://www.jura.com/home_x/products_...5_eisbirke.htm

Vi har hvit pianolakk.

Gammel 10-06-10, 10:38   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en Rancilio Silva. Den lager utmerket kaffe, rett og slett den beste, men den krever litt prøving, feiling og kunnskap. Det er ikke easy-peasy å lage perfekt kaffe på den.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:44   #18
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Vi har en Jura Impresa J5 som vi fikk til bryllupet for snart 2 år siden.. Vi er superfornøyd. Den kostet en del, men verdt hver krone! Den kværner bønner selv før hver kopp kaffe eller espresso. Den er helautomatisk så den renser seg selv. Kan stille inn alt så ordner den det meste automatisk. Genialt!
http://www.jura.com/home_x/products_...5_eisbirke.htm

Vi har hvit pianolakk.

Så fin den var!! Har ein i vatn for kvar gang, eller er det ein tank?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:59   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi har en Rancilio Silva. Den lager utmerket kaffe, rett og slett den beste, men den krever litt prøving, feiling og kunnskap. Det er ikke easy-peasy å lage perfekt kaffe på den.

Man må selvsagt ha baristakurs. Det skal jeg ha når jeg får kranglet meg til å ha, eh, tre maskiner. For jeg har en vakker Francis Francis også, så klart, på høttah. Den er penere enn den er god. Men den er pen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 11:01   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg som ikke drikker kaffe ville selvsagt ha en Francis Francis, mens mannen, som elsker kaffe, ville ha en Rancilio. Også lot han ikke meg få viljen sin, gitt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
espresso, kaffe, kaffemaskin, latte, zinzino

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.