|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: -
![]() |
![]() Kaffemaskiner til hjemmebrukHei,
![]() |
#2 |
villende
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukJeg er veldig fornøyd med Nespressomaskinen min. Skulle jeg kjøpt en ny ville jeg nok ha kjøpt en Citz & milk siden jeg drikker mye melkebasserte kaffe. Dessuten blir det veldig lite søl med den. Skulle jeg hatt en maskin til bønner ville jeg nok kjøpt en Rancilio Silvia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukJeg har to stykker - en Nespresso Le Cube med Aeroccino som står hjemme på kjøkkenet, og en Aeropress som jeg bruker på jobb.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukVi har ei Nespressomaskin som både mann og gjestar er veldig fornøgd med. Eg drikk ikkje kaffi
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukMin drømmemaskin er en Gaggia helautomatisk maskin som kverner kaffebønner. Eller toppmodellen til Delonghi.
![]() |
#6 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebruk
Takk for tipset! Hvilke drikker kan man lage på maksinen din kontra en Citz & Milk? Er det vannbeholder med eller uten slange? Hvor lang tid bruker den på å lage de forskjellige drikkene?
![]() |
#7 |
Fullverdig medlem
![]() |
Hvor lang tid bruker din maskin på lage de ulike drikkene og hva kan den lage?
![]() |
#8 |
Fullverdig medlem
![]() |
Den maskinen så bare helt rå ut, men tar den ikke mye plass?
![]() Sist redigert av SSE : 10-06-10 kl 09:48. Årsak: Glemte et spørsmål |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukEr veldig spent på hva utfalet blir her i gården.
![]() Sist redigert av SSE : 10-06-10 kl 09:42. Årsak: Overflødig innlegg konvertert til noe fornuftig |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukVi har ikke hatt den mer enn en måneds tid. Den er vel ikke 'helt rå' men en grei maskin. Vi har ikke helt funnet ut av melkeskummetingen, men bruker den mest til vanlige kaffekopper. Det er kun mannen som drikker kaffe hos oss, og det er utrolig lettvint å kunne lage seg en kopp akkurat når man ønsker det, i stedet for å drikke gammel traktekaffe.
![]() |
#11 |
|
Nespressomaskinen bruker vel 1-2 minutter på å varmes opp og 10 sek på å lage en kaffe. Aeroccinoen som varmer/steamer melk bruker 1-2-3 minutter, avhengig av hva slags melk jeg vil ha. Det er en enkel versjon, ikke noen knapp å trykke på for latte, jeg må blande selv.
![]() |
#12 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukEg er på jakt etter ein maskin som IKKJE brukar sånne kapslar, men maler bønner sjøl. Hadde vore greit med ein som er kobla til vatn også, men det finst kanskje berre for innebygde modellar - og dei kostar flesk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
flisespikker
|
Vi kverner bønner i Rancilio-kvernen til hver porsjon kaffe vi lager; kverningen tar tyve-tredve sekunder, kanskje, og kvernen har vi aldri rengjort. Vi bruker bare presskanne, og mens vannet koker opp, kverner vi kaffe, skyller ut av presskannen fra forrige gang og har kaffen oppi. Det tar omtrent like lang tid som å koke opp en liter vann. (Men dette var vel på siden av saken, dersom det er en espressomaskin HI er interessert i.)
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukJeg vil definitivt ha en Rancillio Silva. Til helgene. Det er den overlegent beste, etter min mening, og da bør man også kverne for hver gang. Jeg er imidlertid ikke fornøyd med steameren på noen hjemmemaskiner, det blir for mye vann i melken. Aeroccinoen er den beste hvis man skal ha melkeskum.
![]() |
#15 |
villende
|
Jeg har ikke en Rancilio Silvia selv, jeg har en Nespresso Latissima, som jeg er veldig fornøyd med. Men hvis jeg skulle hatt en maskin til bønner så ville jeg valgt en Rancilio Silvia, fordi kaffen jeg har fått servert fra slike maskiner har vært nydelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukVi har en Jura Impresa J5 som vi fikk til bryllupet for snart 2 år siden.. Vi er superfornøyd. Den kostet en del, men verdt hver krone! Den kværner bønner selv før hver kopp kaffe eller espresso. Den er helautomatisk så den renser seg selv. Kan stille inn alt så ordner den det meste automatisk. Genialt!
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukVi har en Rancilio Silva. Den lager utmerket kaffe, rett og slett den beste, men den krever litt prøving, feiling og kunnskap. Det er ikke easy-peasy å lage perfekt kaffe på den.
![]() |
#18 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så fin den var!! Har ein i vatn for kvar gang, eller er det ein tank? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen