|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor ofte har dere gjester til middag?Da mener jeg ikke unger som stikker innom, men at dere inviterer noen til å komme å spise.
![]() |
#2 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middagVi hadde oftere hverdagsgjester da ungene var barnehagebarn. Nå er ukedagene så fylt opp av lekser og aktiviteter at vi sjelden har middagsgjester, eller er borte på hverdagene. Dessuten har alle vennene våre fått tre til fire barn så slike treff kan være ganske hektiske. I helgene er det annerledes. Da er det både familemiddager, og vennemiddager bare for de voksne. Tipper vi i gjennomsnitt har en av delene hver helg. Med et lite flertall på familiemiddagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middagIkke så veldig ofte.
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middagHele tiden, flere ganger i uken. Jeg liker å ha huset fullt, det gir meg energi.
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middagVi liker hverdagsgjester. Gjerne 1-2 ganger i uken, forrige uke ble det 3. Nå for tiden serverer vi en del grillmat. Gjerne med pannestekte grønnsaker og pasta til. Målet med hverdagsgjester er jo å legge listen for sosialt samvær lavt, så vi serverer sjelden noe veldig fancy.
![]() |
![]() |
#6 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Vi har det gjerne et par ganger i måneden! Vi har barnehagebarn.
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Sjelden. Vi har ingen i nærheten det er naturlig for oss å være sammen med, og vi bor litt utenfor allfarvei, så det blir unaturlig å be hjem venner til hverdags. Så da blir det en eller annen sjelden gang på vinterstid, litt oftere når det er sommer og vi kan bruke verandaen. Men ikke mer enn en 5–6 ganger i året, vil jeg tro.
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Jeg glemte at vi hadde gjester til grillings på tirsdag.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Ehh, vi pleide, i alle fall før det ble flere barn å regne inn her, å invitere et vennepar på middag en av adventssøndagene...
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Vi har ofte middagsgjester, men det er ikke så alvorlige sakene. Jeg serverer bare normal og god hverdagsmat selv om vi har gjester.
![]() |
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Vi har ikke familie i nærheten. Hadde vi hatt det, hadde det kanskje vært annerledes. Tidligere hadde vi naboen på middagsbesøk sånn dann og vann, men siden han begynte å leve i symbiose med et annet nabopar, har det blitt helt slutt på det.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Altfor, altfor sjelden.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Altså, barnehagevenner og skolevenner er jo her ofte, da.
![]() |
#15 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?
Eller mannen din gjør.
![]() |
#16 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Vi har ofte naboene på middag, det fordi det er mine foreldre.
![]() |
![]() |
#17 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Vi har inviterer på middagsbesøk ca 3 ganger i året. Da er det familiebursdagsselskap med middag. Da prøver jeg å lage noe litt gjennomtenkt. Ellers har vi spontane middagsbesøk litt i perioder, men kanskje en gang i måneden i snitt, eller litt sjeldnere. Da blir det vanlig hverdagsmat som feks kyllingwok.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Vi er nok oftere på besøk enn vi får besøk, både fordi noen av vennene våre synes det er så laaaaangt til oss (20 min fra Oslo sentrum |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Vi har altfor sjelden middagsgjester. Svigers spiser hos oss en lørdag eller søndag i ny og ne. Mine foreldre bor langt unna oss og er gjerne på besøk ei lita uke når de er på besøk.
![]() |
#20 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?VI hadde som jeg skrev tidligere oftere gjester før. Og når jeg har tenkt meg om er det ikke bare det at ungene er blitt eldre som gjør at dette har avtatt. Det ble også til tider for hektisk. Jeg har erkjent at mitt ønske om å samle familien i rolige omgivelser slilk at vi får pratet sammen (noe jeg setter pris på), har gjort at de voksenstyre aktivitetene har blitt redusert. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|