Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg har 3 fugleunger på badet

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-10, 14:22   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har 3 fugleunger på badet

Hyperpus klatremus har tydeligvis funnet et rede. I løpet av en halvtime har hun kommet inn med fire små fjærballer. En døde umiddelbart, de tre andre har jeg reddet vekk fra henne og de sitter nå i et bur på badet i mørket. Hva i alle dager gjør jeg med dem ? De er ikke flygedyktige, kan kun flakse litt bortover. Aner ikke hva slags fugl det er snakk om heller.
Forbanna kattekreket ! Skulle virkelig ønske hun hadde holdt seg til mus.

Gammel 10-06-10, 14:38   #2
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har 3 fugleunger på badet

Vent å se om de kommer seg, eller? Sjokket kan jo også ta livet av de der små fuglene. Ellers er det vel bare en del av livet at de fanger fugler også. Vår katt tok livet av en voksen skjære her engang. De er nokså morderiske av seg disse kattene.

Gammel 10-06-10, 14:40   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Vent å se om de kommer seg, eller? Sjokket kan jo også ta livet av de der små fuglene. Ellers er det vel bare en del av livet at de fanger fugler også. Vår katt tok livet av en voksen skjære her engang. De er nokså morderiske av seg disse kattene.

Vi får vente å se litt, vil tro to av dem dør, men den tredje hører jeg helt ut hit, den roper på mamma.
Katta tok en skjære for et par uker siden, den var langt større enn katten selv. Hun er en knøttliten abbysiner.

Gammel 10-06-10, 14:49   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror nesten det er dyreplageri å beholde dem, er det ikke?

Gammel 10-06-10, 15:09   #5
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Ring til dyrevernsnemda eller til det lokale mattilsynet. Det kan jo tenkes at fuglene står på rødlista, og da vil nok noen dyktige folk gjerne overta ansvaret. Hvis ikke blir nok fuglene avlivet, dessverre.

Gammel 10-06-10, 15:11   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Ring til dyrevernsnemda eller til det lokale mattilsynet. Det kan jo tenkes at fuglene står på rødlista, og da vil nok noen dyktige folk gjerne overta ansvaret. Hvis ikke blir nok fuglene avlivet, dessverre.

Jepp, ring så raskt som mulig.

Gammel 10-06-10, 15:19   #7
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Og i mellomtiden kan du jo knuse noen maur eller insekter og mate de med.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 15:40   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tror nesten det er dyreplageri å beholde dem, er det ikke?

Jeg kan jo ikke bare slå dem ihjel heller ? To av dem har kviknet til og sitter rolig og ser på meg i buret. Den tredje sliter, den tar jeg til kvelden om den ikke er bedre. Ringer kona til fatter nå i ettermiddag, hun er sjef i mattilsynet og kan kanskje sette meg videre til rett person.
Har sendt ungene ut på maurjakt.

Gammel 10-06-10, 16:09   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Skal snakke med veterinær i morgen. Fikk råd nå om å prøve små frø og har lagt trørrfor i bløt som jeg skal gi dem senere. Alle tre er i farta nå, piper og flakser.

Gammel 10-06-10, 16:15   #10
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Håper det går bra med de små kreka. Hvis du setter dem på terrassen, og de skriker, kanskje fuglemamma hører dem da? Men de er vel fri for reir uansett?

Gammel 10-06-10, 18:59   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ibidelma, her.

Håper det går bra med de små kreka. Hvis du setter dem på terrassen, og de skriker, kanskje fuglemamma hører dem da? Men de er vel fri for reir uansett?

Tenkte på det, men da kommer jo kattene som olja lyn også. De er fine i formen fortsatt.

Gammel 10-06-10, 19:24   #12
Katie
:)

Katie sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

Dette gjør meg supersentimental, og jeg håper de klarer seg

Gammel 10-06-10, 19:25   #13
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katie, her.

Det håper jeg også, stakkars småtasser

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 20:17   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håper det går bra med dem. Jeg vet det er noen som gir råd om hvordan man kan fostre de opp, men husker ikke hvem det var. Viltnemda?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 20:27   #15
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katie, her.

jeg og!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 20:33   #16
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har matet opp fugleunger på brød i melk. Kommer an på hvilke fugleunger det er. Hvordan ser de ut? Har de lite fjær, eller er de dunete og fine? Farge?

Gammel 10-06-10, 20:36   #17
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det insektsetende fugler kan du få kjøpt maggot (larver til spyfluer) på fiskebutikker. En del dyrebutikker selger også innsekter (mat til edderkopper, men det har jeg aldri prøvd.)

Gammel 10-06-10, 20:37   #18
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har oppfostret en skjæreunge på frø og insekter. Den var riktignok ikke fjærløs når jeg fant den, men den hadde neppe klart seg på egenhånd heller. Den ble rimelig tam og bodde nær huset vårt til vi flyttet et par år senere.

Om de skal greie seg, så bør de være ganske store tror jeg.

Bilde?

Gammel 10-06-10, 20:38   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har matet opp fugleunger på brød i melk. Kommer an på hvilke fugleunger det er. Hvordan ser de ut? Har de lite fjær, eller er de dunete og fine? Farge?

De har en god del fjær, men veldig korte stjerter ennå. Har fått skikkelige fjær ytterst på vingene. De er spettete brungule. De to sterkeste flakser opp og setter seg i gitteret på burdøra.

Gammel 10-06-10, 20:40   #20
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

De har en god del fjær, men veldig korte stjerter ennå. Har fått skikkelige fjær ytterst på vingene. De er spettete brungule. De to sterkeste flakser opp og setter seg i gitteret på burdøra.

Kjøttmeis, kanskje?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.