Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sunwing resort & spa i Alcudia 1 uke eller side 2 uker ?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 18:38   #1
linne@
har gullhår

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sunwing resort & spa i Alcudia 1 uke eller side 2 uker ?

Valgets kvaler. Vi har fått senere ferie enn antatt, og vi kan rekke en tur utenlands i august det meste for store familier er fullbooket, så det er ikke så mange valgalternativer. Vi må bestemme oss for hvilket feriemål vi skal velge, og har to alternativer som koster det samme. Vi er to voksne, fire barn. Minsten er knappe 2 år ved avreise, og er avhengig av barnevogn/bæres mye. Nærhet til strand og hotell med heis eller leilighet med markterasse er et pluss.

Alt. 1. Sunwing resort & spa i Alcudia på Mallorca.
1 uke i 3-roms leilighet. Var der i fjor, og hadde det fantastisk, men en uke var altfor kort. Stor leilighet var supert.

Alt. 2. Sunwing resort & spa i Side, Tyrkia. 2 uker i 2-roms leilighet med markterasse. Glemte å skrive at dette er 2 stk. to-romsleiligheter, men man aner jo ikke om man får dem ved siden av hverandre. Kan ikke forstå hvordan vi skal få brukt den andre, for vi vil jo være sammen på kveld/natt også. Vi har aldri vært i Tyrkia, men er det flott der prøver vi gjerne.

Erfaringer og meninger mottas med stor takk

Sist redigert av linne@ : 12-06-10 kl 08:17.
linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:45   #2
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Sunwing resort & spa i Alcudia 1 uke eller side 2 uker ?

Jeg elsker Alcudia og Sunwing Resort! Hele familien gjør det.
Men jeg ser jo at dere får mer igjen for pengene i form av mer tid hvis dere drar til Side. Jeg har ikke vært i Side, bare i Marmaris og den delen av Tyrkia var ikke noen god opplevelse.

Ikke mye til hjelp jeg, men lykke til, håper dere får en flott ferie!

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:45   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde prøvd Tyrkia, som du skriver så er 1 uke alt for kort tid. Mallorca er bedre, syns jeg, men Tyrkia er også en opplevelse (jeg har dog ikke vært i Side). For å komme helt i ro så syns jeg det trengs 2 ukers ferie i utlandet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:02   #4
linne@
har gullhår

Standard

Tusen takk for innspill. Fjorårets ferie ble i realiteten kun 6 dager pga. ugunstige reisetidspunkt. Sikkert det samme i år. Jeg hadde gladelig bestilt 2 uker til Alcudia igjen hvis jeg bare hadde fått vite om friukene mye tidligere. 3-roms leilighetene ryker fort. Men dyrt, det blir det til Alcudia for oss som er så mange. Prismessig ser det ut som om en 14-dagers tur til resorten i Side ville kostet omtrent det halve. Veldig stor prisforskjell.

Vanskelig dette

Gammel 11-06-10, 19:14   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vært på det hotellet du nevner i Side og hadde glatt reist dit igjen! Flott sted, trygt for barna, og utrolig reint!

Gammel 11-06-10, 19:17   #6
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi var i Side for flere år siden, og stortrivdes der. Har nettopp vært i Kemer, ca 2 timers kjøring fra Side, og der var det veldig fint på denne tiden.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:33   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke dratt til Tyrkia i August, for os ble det hvertfall for varmt.
Det kommer selvsagt an på hva dere skal, for oss var det ikke noe alternativ å bare ligge på stranden hele tiden.
Jeg likte meg heller ikke så godt der, vi var i Alanya , var også en tur innom Side.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:34   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi var der de to første ukene i august, men det eenste vi gjorde var å bade og kose oss. Vel var det varmt, men vi overlevde.

Gammel 11-06-10, 19:58   #9
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To uker i toroms med fire barn høres i heftigste laget ut for meg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:22   #10
linne@
har gullhår

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg kan vel innrømme at tanken har streifet innom hjernebarken ja De tre største er 10 og 8 år, og veldig gode venner. Likevel er 2-roms laaangt fra det vi ønsker...

Gammel 11-06-10, 20:30   #11
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde valgt 2-ukers ferie. Uten tvil. Sunwing-hotellet i Side er skikkelig flott, og Side i seg selv er et godt sted å reise til. Det er nok av aktiviteter på hotellet å ta seg til så det er ikke sikkert du vil føle at leiligheten er så liten, mye å gjøre på innendørs på hotellet for de større barna dine.

Gammel 11-06-10, 20:39   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

vi hadde 2 roms med 3 barn. Jeg tror egentlig vi knapt var i leiligheten. Den var på bakkeplan, og hadde deilig stor terrasse utenfor som vi brukte om vi var i leiligheta på dagtid en liten tur. Ellers var vi på stranda eller i bassenget.

Gammel 11-06-10, 20:53   #13
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 roms med fire barn hadde ikke jeg taklet, det er bare så vidt vi fikser det med to unger. Jeg er heller ikke så gira på Tyrkia, spesielt ikke i august, så det hadde blitt Alcudia på oss. Selv om to uker er mer fristende enn en uke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 22:09   #14
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Det er varmti Tyrkia i august, veldig varmt.. Men jeg har bodd på det resortet i Side, og det er KNALL BRA så er det veldig kjekt å shoppe klær i Tyrkia, utrolig mye fine fake klær..

Gammel 12-06-10, 08:20   #15
linne@
har gullhår

Standard

Mange fine innspill her Glemte å skrive at bookingen til Tyrkia er for 2 stk. 2-roms leiligheter med markterasse. Hadde det vært connection-leilighet hadde det vært supert, men det er det ikke. Dumt å betale for en leilighet vi ikke får brukt, men slik er reglene.

Gammel 12-06-10, 09:30   #16
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh sunwing resort side beach Har veldig lyst tilbake dit... kjempefint sted... Har masse bilder fra resorten.. gi ett lite vink så kan jeg sende deg noen pr. pm

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 15:28   #17
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av linne@, her.

Mange fine innspill her Glemte å skrive at bookingen til Tyrkia er for 2 stk. 2-roms leiligheter med markterasse. Hadde det vært connection-leilighet hadde det vært supert, men det er det ikke. Dumt å betale for en leilighet vi ikke får brukt, men slik er reglene.

Å ja, men da kan kanskje en av dere voksne ta med dere to av barna i den andre leiligheten akkurat for natta da? Dere kan jo benytte dere av begge leilighetene selv om hovedbasen er i en av de?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 15:54   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

...Mens det fungerte veldig fint for oss i fjor.

Ungene legges på de voksnes soverom om kvelden og flyttes over til stua (der sofaene fungerer som senger) når de voksne skal legge seg. Jeg ser ikke poenget med 3-roms på fetie.

Vi var i Alcudia i fjor og skal til Side i år. Vi satser på at Sunwing Resort er det samme overalt, for det er konseptet vi er ute etter.

Gammel 12-06-10, 16:00   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ops. Der så jeg at det var snakk om 4 barnn. Det er en del på en toroms, men vi er veldig lite i leiligheten når vi er på ferie.

Går det an å kontakte ving for å etterspørre leiligheter ved siden av hverandre? Da vi bestilte fikk jeg beskjed om at romplassering gjøres rett før ankomst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.