Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tips meg om en god matboks og drikkeflaske/termos

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 23:21   #1
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Tips meg om en god matboks og drikkeflaske/termos

Jeg må handle inn nye bokser og flasker til barna mine. Ungene går i barnehage og skole. Som oftest får de brødmat til niste.
Boksen bør ikke være for stor og tung da den jo blir båret i sekken sammen med bøker og andre ting. De bør tåle oppvaskmaskin. Gjerne matboks med klikk-lukking og minst to klyper/lukkemekanismer.
Skolejentene får ofte med seg varm drikke.
Noen som har gode matboks-tips?

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:24   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips meg om en god matboks og drikkeflaske/termos

Jeg liker tupperware sine matbokser, de som har to mindre bokser inni seg. Jeg legger ofte brødskivene i en ende av den store og har den lille med fruktbiter eller cherrytomater i tillegg. Det går også an å skvise nedi en yoghurtboks.

Til varm drikke foretrekker jeg vanlige thermoser med plass til 0,5 L og helletut. Kjøpt på Jernia, men de har sikkert også andre steder.

Gammel 11-06-10, 23:25   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hellokitty-matboksene til tupperware må du iallfall styre unna. Har ikke lukkemekanisme i det hele tatt.

Gammel 11-06-10, 23:25   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg og min 3-åring har fått sansen for Camelback-flaskene. De drypper ikke og kan henges på utsiden av sekken. Sugerør inne i flaska.

Gammel 11-06-10, 23:27   #5
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Koster 129 kr på Obs Sport.

Gammel 11-06-10, 23:33   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

De er jo ikke tette og poden sliter med å få opp flasken.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:37   #7
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

De lekker jo som bare det. Styr unna!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:38   #8
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Takk for ideer så langt.Den flaska som er avbildet over her har den ene skolejenta og hun liker den, har ikke opplevd lekking. Derimot synes jeg den var ganske dyr, tror jeg betalte nærmere 200 for den...

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:40   #9
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har to Camelbakflasker, i daglig bruk. De lekker ikke, og ungene har ikke problemer med å få åpnet dem-.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:41   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Vi har to Camelbakflasker, i daglig bruk. De lekker ikke, og ungene har ikke problemer med å få åpnet dem-.

De er kanskje litt større enn min pode.
De fleste som har den flasken der jeg jobber sier flasken lekker og at det er vanskelig å få opp, så vi må hjelpe de.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:45   #11
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

De er kanskje litt større enn min pode.
De fleste som har den flasken der jeg jobber sier flasken lekker og at det er vanskelig å få opp, så vi må hjelpe de.

De er snart 5, og 8 år, har kanskje noe å si det også ja

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 00:29   #12
Left
Passiv

Standard

Vi har flere slike flasker, og har ikke opplevd lekking enda. Lillebror på 4 klarer fint å få den opp.

Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 23:31   #13
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Skjønner ikke at den lekker når tutten er på og bøyd ned? Lillebror på 3 klarer fint å åpne den alene.

Gammel 13-06-10, 23:34   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

TW har noen gode små ensfargede bokser ( "lunchbokser", ca 15x15) som er helt tette, med knepp-lukking. Maten holder seg like myk og fersk hele dagen! Rommer ca 4 -5 skiver. Vi er iallefall storfornøyde med dem.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 23:36   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tupperware har fine matbokser og drikkeflasker.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 23:39   #16
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og jeg tenker å kjøpe denne, høres iallefall smart ut!
http://www.enklereliv.no/productDeta...tId=0&pId=3315

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 23:42   #17
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hellokitty-matboksene til tupperware må du iallfall styre unna. Har ikke lukkemekanisme i det hele tatt.

Hvis ikke matboksene dine holder seg stengt, er det noe galt med de. De skal holde seg fint igjen selv om det ikke er noe klips el.l. på de. Send meg gjerne en PM, så kan jeg eventuelt reklamere på de for deg. De skal funke skikkelig. Vi har tre av de med Hello Kitty motiv og 3 ensfargede av samme type som alle er i nesten daglig bruk og ingen av de åpner seg av seg selv.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 23:50   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Hvis ikke matboksene dine holder seg stengt, er det noe galt med de. De skal holde seg fint igjen selv om det ikke er noe klips el.l. på de. Send meg gjerne en PM, så kan jeg eventuelt reklamere på de for deg. De skal funke skikkelig. Vi har tre av de med Hello Kitty motiv og 3 ensfargede av samme type som alle er i nesten daglig bruk og ingen av de åpner seg av seg selv.

De funker helt fint når jeg har god tid og skjærer brødet pent. Det er når den blir overfylt den ikke holder seg lukket, og det hender at det skjer når jeg er trøtt og skjærer skjeve skiver. Det er ikke noe galt med de, de kan bare ikke tvinges igjen med for mye innhold.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.