|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Hvorfor høyere literpris på 1,5 liter vinflaske?Ja, det lurer jeg på i dag.
![]() |
#2 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor høyere literpris på 1,5 liter vinflaske?Det er jo merkelig, og ikke særlig miliø-og kundevennlig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvorfor høyere literpris på 1,5 liter vinflaske?Det er sikkert noe alkoholpolitiske greier - jo dyrere det er, jo mindre drikker man - så da er det bedre at kunden kjøper 0.75 liter enn 1.5 liter - for da drikker jo hun/han mindre.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor høyere literpris på 1,5 liter vinflaske?Jeg har sett det samme på refill-pakker. Syltetøy, dusjsåpe, krydder etc. blir dyrere hvis du kjøper den uten all plasten. |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor høyere literpris på 1,5 liter vinflaske?Magnumflasker (dva 1,5 literflasker) er dyrere fordi de har (til dels mye) høyere produksjonskostnader og distribusjonskostnader per enhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
<*(((<
|
![]() Sv: Hvorfor høyere literpris på 1,5 liter vinflaske?
Det er ikke det jeg har hørt, derimot at magnumflasker lagrer betraktelig bedre. Men jeg har ikke noe dokumentasjon å vise til i farta, så det blir bare «har jeg hørt». |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|