Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Så var det St. Hans, da

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-10, 20:02   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Så var det St. Hans, da

Hva skal dere spise? Og hvordan feirer dere?

Vi skal være på en offentlig strand med mange andre familier med små og store barn, de fleste skal sikkert grille, men det vil ikke jeg. Noen som har forslag til mat som er enkel å ha med seg, som ikke søler og som ikke krever mye planlegging og forberedelser?

Gammel 14-06-10, 20:06   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: .. så var det st.Hans, da..

Spise? Feire? - Det pleier være stiv kuling og regn. Ikke mye til feiring.

Gammel 14-06-10, 20:07   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Stemmer det, St.Hans nærmer seg visst.

Spise, ja? Pizza?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 20:09   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Er ikke særlig glad i kald pizza, må jeg innrømme. Været blir selvsagt strålende, akkurat passelige mengder sol, bris og hva-du-vil-ha.

Gammel 14-06-10, 20:10   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

St. Hans feirer vi aldri.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 20:10   #6
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Stikker på hytta med et vennepar, antar vi griller om været blir som meldingene påstår.

:fortrenger aktivt hvor mange mygg som bor ved hytta:

Gammel 14-06-10, 20:11   #7
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

St. Hans feirer vi aldri.

Er det ikke vanlig der du bor eller er det andre grunner?

Gammel 14-06-10, 20:12   #8
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

St. Hans skal feires ja, det er en Stor Dag. Vi griller alltid og har alltid gjester.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 20:12   #9
Gardenia
Aktiv

Gardenia sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Gardenia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Håper også virkelig på at st Hans blir slik du tenker Ullmor ! Her har stHans feiringen de siste årene vært ganske våte og kalde , men håper jo at dette året skal bli bra !

Hvis bra vær , blir det nok bål i fjæra og grilling !

Gardenia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 20:13   #10
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Er det ikke vanlig der du bor eller er det andre grunner?

Jeg gjorde det alltid når jeg var liten og var på hytta med farmor og farfar. Men etter at det ble slutt har det ikke blitt noe. Som regel er mannen på fisketur rundt den tiden. Vi har ikke noen tradisjoner for det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 20:15   #11
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker og være masse folk i hagen hos foreldrene til venninna mi. Da er det grilling.I år blir det sleksttreff og der har jeg hørt det skal være spekemat.

Gammel 14-06-10, 20:15   #12
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Her vi bor er det en obligatorisk festdag, nærmest, iallfall for meg. Jeg synes det er en fin anledning å møte folk man ikke ser ofte, som har barn som går på andre skoler osv og som det ikke er naturlig å invitere på besøk.

Gammel 14-06-10, 20:18   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vet ikke helt om vi blir å feire noe den dagen,er siste skoledag, jeg jobber helga etterpå, ettermiddag. Vi bruker som oftest å feire i helgen etter/før om det er på en mandag, på hytta til sviger eller mamma. Før alt ble solgt :/ så etter det har vi ikke feiret det nå spes.

av og til er det sammenkomst på ungdomshuset her med bål på fotballbanene men der driver vi å setter opp en ballbinge så blir litt teit å ha bål atmed den

St.Hans er oppskrytt, akurat som 17 mai.

Gammel 14-06-10, 20:18   #14
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Da feier vi nok mammas bursdag, som alltid.
Mamma lager sikkert paella eller jambalaya, og jeg tar med shcvær ostekake.

Gammel 14-06-10, 20:20   #15
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Da feier vi nok mammas bursdag, som alltid.
Mamma lager sikkert paella eller jambalaya, og jeg tar med shcvær ostekake.

Jambalaya er det beste! Og jeg sier ikke nei til ostekake! Får jeg komme til deg?

Gammel 14-06-10, 20:22   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke feiret St. Hans siden jeg var lita jente, har aldri tenkt på det egentlig. Men på slike tilstelninger som du skisserere ullmor, så pleier jeg å lage deilig kyllingsalat. Utrolig deilig og lettvint.

Gammel 14-06-10, 20:22   #17
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Tja, det blir nok en vanlig dag her i huset, tror jeg?
Jeg ser nå at det er neste onsdag, altså den dagen jeg kansje får eksamensresultatet :angst:

Kansje vi griller og tar en tur på stranda?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 20:26   #18
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi feirer etter vær og vindforhold. Er det surt og kaldt går vi som oftest ut og spiser pizza eller bestiller pizza hjem til ungene og lager rømmegrøt til oss voksne.
Er det fint vær griller vi, enten i fjæra eller hjemme.

Når ungene var mindre feiret vi ofte flere familier sammen, det har sklidd ut nå de siste årene.

Du kan jo lage noen pizzasnurrer du kan ha med deg i fjæra eller en god salat, om du ikke vil grille?

Sist redigert av Smoothie : 14-06-10 kl 20:28. Årsak: La til noe
Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 20:26   #19
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Så var det St. Hans, da

Da jeg bodde i Norge, var det fast grilldag. Naa bor jeg i utlandet og pleier aa huske at det er denne dagen fordi jeg leser om det paa ett eller annet forum. Likevel blir det ingen feiring.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 20:29   #20
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Så var det St. Hans, da

Vi feirer ikke St.Hans. Gjorde ikke det da jeg var liten heller.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.