Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Badekar eller ikke badekar. Det er spørsmålet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-10, 20:41   #1
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Badekar eller ikke badekar. Det er spørsmålet

Ja, vi holder på med planlegging av hovedbadet og lurer på om vi i det hele tatt skal ha badekar. Nå bader jo jentene sammen innimellom, men det gjør de kanskje ikke i så mange år fremover? . Vi har hatt badekar i 10 år her vi bor, og jeg har kanskje brukt det to ganger. (Like styrete hver gang..) Mannen min har ikke brukt det. Det som er tegnet inn og følger med er et forholdsvis stort badekar, 180x80. Så det er bedre plass enn det vi har nå. Allikevel er det kanskje helt unødvendig? Det tar jo stor plass på badet som er på ca 7 m2. Hva hadde dere gjort?

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 20:43   #2
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Badekar eller ikke badekar. Det er spørsmålet

Hvis dere ikke er glade i å bade er det jo ikke poeng å ha det. Selv bader jeg flere ganger i uka, og MÅÅÅ HA badekar.

Gammel 15-06-10, 20:44   #3
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Badekar.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 20:45   #4
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde valgt badekar. Ungene har bare karmuligheter hos besteforeldrene sine, og jeg ser at det er et stort savn for dem at vi ikke har det. Jeg er ikke den som hyppigst hopper i karet, men jeg elsker å ta meg et bad sånn egentlig.

Men jeg ville hatt en egen frittstående dusj i tillegg.

Gammel 15-06-10, 20:45   #5
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har badekar og det er mye i bruk, særlig av vesla. Vi hadde ikke badekar i leiligheten vi bodde i før, og ser på det som et stort pluss. Vi har eget dusjhjørne i tillegg.

Gammel 15-06-10, 20:45   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med unger er badekar herlig - selv bader jeg en gang i jubelåret. Mr. Che er mer glad i å dyppe i vann enn meg.

Gammel 15-06-10, 20:46   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi angret bittert på at vi kastet ut badekaret for 10 år siden og skaffet oss nytt i år. Vi har ikke plass til både dusj og badekar, så det ble et veldig dypt badekar med ganske rette sider, en halvbue med glassvegg i den ene enden, som er beregnet på å dusje i. Jeg har ikke noe bilde, men kanskje noen skjønner hva jeg mener..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 20:47   #8
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

jeg bader aldri, jeg elsker å dusje, men det er gøy og praktisk mtp unger. Så ja jeg hadde valgt badekar. Men om det blir trangt - er det mulighet for å se på en mindre modell.

Og når det er sagt - separat dusj må til. Pes å dusje i badekar, i hvertfall må en da ha en sånn glassvegg for å hindre sprut ut i rommet.

Gammel 15-06-10, 20:49   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I leiligheten hadde vi et bittelite bad, og der kastet vi ut badekaret. Det hendte vi angret et par ganger ifht. Knotten, men han badet fint i en gedigen plastbalje.
Nå har vi badekar på badet oppe og dusjkabinett nede. Vi ønsker oss dusj oppe og badekar nede, og da vil vi ha et større badekar enn vi har nå. Det er nemlig et litt kort et, så gravide meg blir f.eks. ikke særlig våt på magen. Upraktisk. Mannen får overhodet ikke plass oppi det i det hele tatt, så han lobbyerer veldig for å kastet det ut.
Knotten bruker det dog en god del, og nå venter vi jo en til og tenker at vi beholder det nok inntil vi får pusset opp badet nede.

Det vi har nå er for øvrig et støpt badekar i en eller annen plastvariant. Veldig lett å rengjøre - og noe helt annet enn de der emaljerte greiene jeg vokste opp med.

Gammel 15-06-10, 20:52   #10
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har ikke badekar, og for å si det sånn, det skal vi!! Elsker badekar!!

Gammel 15-06-10, 20:54   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor gamle er jentene dine? Om de er relativt små er det jo mye mer praktisk med bading enn dusjing, synes jeg. Selv elsker jeg karbad, spesielt i vinterhalvåret.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 20:58   #12
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Vi har både badekar og dusjhjørne.
Jeg elsker å kunne slappe av i badekaret en gang innimellom, og ungene elsker å bade.
Så ja takk, begge deler.

Gammel 15-06-10, 21:01   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Badekar er svaret.

Gammel 15-06-10, 21:09   #14
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Jeg har tvillinger på snart 7 år, de dusjer som oftest. Badekaret brukes annenhver uke kanskje. Vi har stor dusjnise i tillegg, så den saken er grei. Kanskje vi skal vurdere et hjørnekar, da. Eller et mindre badekar . Må tenke litt videre, men må igrunn straks bestemme oss.

Gammel 15-06-10, 21:12   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi elsker boblehjørnebadekaret vårt. Jeg bader innimellom, kanskje en gang i uken i vinterhalvåret, mens mannen ikke bader så ofte. Ungene bader hele tiden.

Gammel 15-06-10, 21:14   #16
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville beholdt badekaret. Men her i huset er alle glade i å bade, så da sier det seg litt selv. Om man vet at det ikke kommer til å bli brukt noe særlig så tar det jo opp mye plass.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:16   #17
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror barnas alder hadde vært av betydning for min del. Badekar er innmari kjekt med små barn, men ingen nødvendighet. Og for all del, det er deilig å ta et bad, men det blir ikke mange bad i løpet av et år for min del. Måtte jeg velge mellom dusj over badekaret eller frittstående dusj og ikke badekar, hadde jeg valgt det siste.

Selv løser vi det med å ikke pusse opp badet før barna er over badekar-alder. Når badet skal pusses opp, fyker badekaret ut.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:38   #18
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Gutta bader minst 2 ganger i uka - sammen. Vi skal ha stoooort hjørnekar når vi pusser opp badet.

Gammel 15-06-10, 21:46   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde ikke badekar der vi bodde før, men da vi pusset opp badet her måtte vi ha det. Lille vil heller bade enn dusje, og mannen og jeg bruker det mer sjelden
Vi har ett bad til og der har vi dusj.

For ikke så lenge siden var vi på visning og Lille likte ikke huset fordi de ikke hadde badekar, det var to bad der også. Hender hun snakker om det ennå.

Gammel 15-06-10, 21:49   #20
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Da skjønner jeg at vi kanskje burde beholde badekaret . Men kanskje gå ned på bredden og lengden litt. 70x170 kanskje? Hva har dere?

Ser gjerne også bilder

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.