|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trøtt
|
![]() [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?Pokker! Sukkerertene hadde vokst seg store og sterke, og jeg hadde planlagt å binde de opp ytterligere nå i kveld. De var vel omtrent 40 cm høye i går kveld. Men! I løpet av natten har noe eller noen spist de ned, nå er de bare 20 cm høye og det ser ut til at de er knekt rett over. Noen få grener ligger igjen, men mesteparten er rett og slett borte.
![]() |
#2 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?Snegler?
![]() |
#3 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?jammen, jammen... alle sammen på en gang? Og jeg har jo ikke sett en eneste snegle i hagen? Må jeg spionere på de i kveld? Er de der altså?
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?Jeg derimot, jeg har snegler, og sukkerertene ser de ut til å la være. Dessuten klatrer de jo ikke opp og biter dem av halvveis.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?Jordfluer. De gnafser dem i seg.
![]() |
#6 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?Slik ser det ut: "klipt" rett over, det har også kommet hvitt stripemønster på noen av bladene i løpet av natten. Jeg skjønner ingenting.
![]() |
#7 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?Du har min fulle sympati, noen har vært her og spist tomatene mine, og det er ikke bikkja.
![]() |
#10 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?Sånne striper får jeg ofte på sukkerertene, uten at planten knekker av den grunn.
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?Jeg tenkte også rådyr. Vi har det, og de spiser mye rart. Men de stripene var jeg mer usikker på. Må ha vært noen glupske insekter i tilfelle |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?Du skal ikke tro alt du hører heller -
![]() |
#17 |
Borte
|
![]() Sv: [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?Kanskje rådyr? De har hittil spist en hel stemorsblomst, to pelargonier og en staude i staudebedet her hos meg. Hos mamma har de i tillegg til en del sommerblomster spist alle rosene som hun møysommelig har stelt pent med hele våren. Hun sier hun vil flytte.
![]() |
#18 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?Svigerforeldrene mine forsøkte plante plommetrær og slike hyggelige ting på tomta... de ble veldig kjapt beitet ned av elgen.
![]() |
#19 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Hage] Hvem har spist sukkerertene mine?Vi har hatt rådyr her, men det er nede i skogkanten og ikke oppe ved huset. Har de tatt trappa da tro?
![]() |
|
|