|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
Se resultatene: Shantaram? | |||
Pro |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 26,23% |
Con |
3 | 4,92% |
Har ikke lest den |
42 | 68,85% |
Deltakere: 61. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramJeg er pro, men det er kanskje mest fordi jeg blir så fascinert av India når jeg leser slike bøker.
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramJeg er delt. Jeg er mest con. For jeg syntes språket var pompøst, og særlig når han beskrev Karla så fikk jeg lyst til å rive av meg håret i ren frustrasjon. Ellers var det litt vel mye kvasi-filosofering og langtekkelige beskrivelser av hvor rørt han var av alt mulig.
![]() |
#5 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greg Roberts: Shantaram
Der er jeg også.
![]() |
#6 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramJeg liker den, selv om jeg ergret meg en del over det pompøse språket da jeg leste den første gang. Den er mer enn rimelig lang og drar mye ut på slutten, og ja, Karla irriterer meg.
![]() |
#7 |
Bare sær
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramDe siste 2-300 sidene var nedtur. Karla fikk jeg aldri tak på.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramJeg er veldig delt, leser den, men er ofte ved å gi opp da jeg syns språket er pompøst. Samtidig syns jeg mange av skildringene av India er fine og da får jeg lyst til å lese mere. Blir spennende å se om jeg får pløyd meg gjennom den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramJeg har 200 sider igjen nå, og har mest lyst til å google for å se om jeg finner en kortversjon for å se hva som skjedde med fyren. Men tar toget nå, rekker vel noen sider til da.
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramJeg har ikke lest den enda, den står på lista. Jeg blir dog litt skeptisk når det nevnes pompøst språk - det er sånn cirka det aller verste jeg vet.
![]() |
#12 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramDen begynte bra, men så ble den altfor laaangdryg.
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramJeg likte den kjempegodt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramLurer på om det var denne jeg kjøpte i september i fjor men aldri fikk begynt på.
![]() |
#17 |
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramJeg rett og slett storkoste meg med boka! Nydelig, billedlig språk. Fikk veldig lyst til å reise til India etter å ha lest boka, og så gleder jeg meg til filmen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
superbruker
|
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramJeg likte ikke boka så veldig godt. Tung å lese. Jeg måtte jo lese ut boka. Ellers hadde den forfulgt meg til evig tid. Har aldri brukt så lang tid på en bok.
![]() |
#19 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramJeg likte boka, men den var for lang, kunne med fordel kuttet 200 sider, ble ganske langtekkelig på slutten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
søt
![]() Sv: Greg Roberts: ShantaramJeg kan godt gi bort min.
![]() |
|
|