Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Reker, hva spiser dere til det?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-10, 16:07   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Reker, hva spiser dere til det?

Det lurer jeg på da.
I morgen skal vi ha reker, pleier å ha sitron, pepper, rød løk og loff. Majones er det vel også.
Jeg tror vi er kjedelige og ikke ve hva man kan spise til.
Pleier man ha krabbeskjell, kreps osv til?

Gammel 18-06-10, 16:07   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reker, hva spiser dere til det?

Ja, og hva drikkes til dette?

Gammel 18-06-10, 16:10   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reker er stort sett bare en unnskyldning for å drikke hvitvin.

Gammel 18-06-10, 16:13   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Avocado!
En god sprø salat er også godt til, og godt smør.
Det er snadder med et skikkelig godt rekesmørbrød.

Krabbeklør til er heller ikke å forakte, og noen blåskjell i ei gryte kanskje.

Gammel 18-06-10, 16:17   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi pleier å ha salat, loff, sitron, majones og gjerne kreps, krabbeklør eller hummer også.
Jeg lager en veldig god dressing som jeg pleier å ha på loffen under og over rekene/krepsene etc.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 16:17   #6
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Har vi reker, så serverer jeg det med lyst brød, majones med og uten hvitløk og sitron. Og det drikkes hvitvin til.

Men rekens spises helst i en ovnsrett her hos oss. Pillete reker som gratineres i olje med hvitløk , matfløte og gorgonzola. Serverer med lyst brød til, enten som kosemat eller en forrett.

Gammel 18-06-10, 16:18   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Hva slags god dressing da Lykken?

Gammel 18-06-10, 16:18   #8
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Hva slags hvitvin?

Gammel 18-06-10, 16:20   #9
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Fiskepuddingsalat til er veldig godt.

Man deler fiskepudding i små terninger.
Det samme med en purre.
1 beger creme fresh blandes med 1 pose majones.
Fiskepudding og purre blandes i og man smaker til med salt, pepper og sitronsaft.

Gammel 18-06-10, 16:20   #10
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hvitløkssmør og avokado. En god grønn salat. Majones og sitron.-Og godt brød, ikke loff.
Vi drikker ikke noe særlig hvitvin, så der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 16:22   #11
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Salat, godt brød, sitron, majones og jeg kan godt like Tzatsiki til da jeg ikke er så glad i majones.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 16:22   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hva slags god dressing da Lykken?

En særdeles enkel en, det er en basis jeg gjerne bruker til både saus til pastasalat, dressing etc.
Bruk en boks eller to med creme fraiche, press fra 3-10 båter hvitløk oppi (kommer an på hvor glad du er i hvitløk) og fra 3-8 store skjeer med mango chutney hot (fås i glass i de fleste matbutikker) og rør og smak til. Jeg synes den er best når den får en lett rødlig farge fra mango chutneyen.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 18-06-10, 16:24   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hva slags hvitvin?

En tørr er best ihvertfall, synes jeg. De er jo flinke til å anbefale på polet når du oppgir hva slags mat du skal ha.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 18-06-10, 16:25   #14
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her må jeg følge med, skjønner jeg. Skal servere reker til mange gjester på søndag. Jeg pleier alltid å spise reker litt småbrisen i fjæra.

Gammel 18-06-10, 16:26   #15
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Dill

Loff, majones, sitron, reker og dill på toppen. Det er snadder.

Gammel 18-06-10, 16:26   #16
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

En dressing nokså lik dette pleier vi også å lage, men i stedet for mangochutney bruker vi søt chillisaus. Godt som en variasjon kanskje ?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

En særdeles enkel en, det er en basis jeg gjerne bruker til både saus til pastasalat, dressing etc.
Bruk en boks eller to med creme fraiche, press fra 3-10 båter hvitløk oppi (kommer an på hvor glad du er i hvitløk) og fra 3-8 store skjeer med mango chutney hot (fås i glass i de fleste matbutikker) og rør og smak til. Jeg synes den er best når den får en lett rødlig farge fra mango chutneyen.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 16:30   #17
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nam.
Jeg er veldig glad i hvitløk. Mangochutney har jeg i kjøleskapet og så ser jeg gnuri bruker søt chilli saus, dette skal bli godt.

Gammel 18-06-10, 16:33   #18
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sitronpepper er et must til reker syns jeg. Og salat og GOD loff! Hardkokte egg er også godt tilbehør.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 16:36   #19
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Ja sitronpepper MÅ jeg ha!

Gammel 18-06-10, 16:39   #20
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker:
Majones
Rømme iblandet hvitløk
Sort pepper
Sitronbåter
Loff

Rucolasalat er også godt å legge litt oppå.

Drikke:
Iskald: Hvitvin, cider, øl, eplecider(europris sin, veldig god!) Mozell, farris, isvann...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.