|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Kan noen lære meg litt om katteholdVi kom hjem med to nydelig kattunger igår. Jeg er oppvokst med katt, men da var det min mor som tok seg av de mer praktiske tingene. Nå lurer jeg på mange ting. Kattene ble hentet igår, men jeg glemte å spørre hvor gamle de var. Hvor gamle pleier de å være når de er leveringsklare? Og når kan jeg begynne å ha dem ute? Det er guttekatter så jeg vil kastrere dem ettehvert, når kan jeg gjøre det? Og bør jeg begynne med ormkur nå eller når de har blitt utekatter?
![]() |
#5 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Kan noen lære meg litt om katteholdKatter bør helst være 12 uker før de flytter fra kattemor. Du bør kastrere dem før du slipper dem ut på egenhånd, de er klare for å være ute alene når de er 5-6 mnd. En flink veterinær kastrerer gjerne en kattunge på 4-5 mnd, det er helt uproblematisk, om noen sier noe annet tar de feil
![]() |
![]() |
#6 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Kan noen lære meg litt om katteholdde bør være 12 uker når de gies bort. Og du bør vaksinere dem nå snarest og en gang i året. ormekur også.
![]() |
#7 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen lære meg litt om katteholdVår var ca 6 mnd når han ble kastrert. Vi slapp han ut tidligere, etter et par uker, men har skjønt nå at det var feil... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Kan noen lære meg litt om katteholdKattunger utvikler visstnok ikke retningssans fullt ut før de er 8-12 mnd, så det kan være en fordel om de ikke vandrer langt avsted i starten.
![]() |
#9 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen lære meg litt om katteholdGratulerer med 2 fine kattepuser.
![]() |
|
|