|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kjøpe bæredings nå?Sunni er en frøken som trives godt på armen. Armen min er derimot ikke god, så nå går snart skulderen i stykker igjen.
|
|
|
#2 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Kjøpe bæredings nå?Jeg ville gått for en formsydd, men noen andre får tipse deg om hva som er bra der. Jeg tenker at hun kanskje ble utålmodig av knytinga, så når det bare er å klipse på blir frøkna kanskje mer fornøyd?
|
|
|
#3 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøpe bæredings nå?Baby bjørn har kommet med en som er litt bedre sånn ergonomisk sett, kanskje det kan være noe?
|
|
|
#6 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Kjøpe bæredings nå?Den nye BB er ganske lik Manduca, er den ikke?
|
|
|
#7 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Kjøpe bæredings nå?Jeg fikk så sinnsykt vondt i ryggen av Ergo, som er ganske lik Manduca, men mannen elsker den.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Kjøpe bæredings nå?Ergoen kan brukes til 29 kilo. Jeg ville gått for noe sånt. Den er kjempegod å bære.
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2010
![]() |
Sv: Kjøpe bæredings nå?Jeg bærer lillebror på 11 kg masse i Manducaen og elsker den. Har brukt den både hjemme under middagslaging ol. og på fjellturer. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Kjøpe bæredings nå?Den nye BB kan ikke brukes på ryggen, eller? Jeg ville gått for Manduca. Den er super å bære i når du har fått justert stroppene riktig.
|
|
|
#11 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kjøpe bæredings nå?Hvis du har mulighet vil jeg anbefale deg å besøke butikken Bæreglede i Oslo. Der kan du prøve ulike bæretøy, og jeg har alltid fått super service der hver gang jeg er der. Man får låne bæretøy for en liten prøvetur også, og da er kanskje sjansen større for å finne noe dere begge liker?
|
|
|
|
#12 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøpe bæredings nå?Vi er fornøyd med patapum. God å bære i på ryggen, og koster ikke så mye som andre typer.
|
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Kjøpe bæredings nå?Vi er også fornøyd med patapum til litt større barn.
|
|
|
#14 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Kjøpe bæredings nå?Mei tai er jo også et alternativ. Går veldig fort å få ungen opp på ryggen med den også. Hassel elsker det, og hvis han vil bli bært henter han gjerne den og stiller seg opp for å løftes opp i den.
Sist redigert av Kanina : 22-06-10 kl 09:35. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kjøpe bæredings nå?Vi kjøpte en Ergo til knerten da han var halvannet. Han kan sitte både på magen og ryggen i den. Vi bruker den når vi er på tur i skogen og går på dårlige stier (han synes det er kjipt å få lyngen midt i ansiktet). Ettersom den veier så uendelig mye mindre enn en bæremeis, så er det greit å ha med selv om den bare brukes en liten del av turen.
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøpe bæredings nå?Manduca!
|
|
|
#18 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Kjøpe bæredings nå?Jeg vil legge ekstra byrde til forvirringen, og foreslår Beco Butterfly 2. Den kan brukes både til mage- og ryggbæring, gir ergonomisk riktig sittestilling, har medfølgende sovehette, og så kan man ta barnet inni FØR man setter den på ryggen, ergo er ryggbæring lekende lett også når man er alene. Jeg likte også stroppene mye bedre enn på Manducaen, som har så polstrede stropper at de skjærer seg inn i mitt ikke så polstrede skulderparti.
|
|
|
#19 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kjøpe bæredings nå?
Jeg har bare sett den nye BB på bilde, jeg tror ikke den er like ergonomisk riktig som andre formsydde som ergo, manduca, etc. Mener å huske at den er bredere enn den gamle BB, men ikke bred nok i sittedelen. Antakelig kan den heller ikke brukes på ryggen, og det er på ryggen du helst ønsker å bære nå. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Kjøpe bæredings nå?
Her må jeg protestere. Jeg er ganske liten og spinkel (str. 34), og Beco passer meg godt når man strammer den godt inn. Manduca var helt umulig av samme grunn.
|
![]() |
|
|