Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker småbarna brus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker småbarna brus?
Ja - elsker det! 89 48,63%
Joda, greit nok 33 18,03%
Nei! 72 39,34%
Har aldri smakt det 6 3,28%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 183. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-10, 23:05   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker småbarna brus?

Spin-off av brus-tråden:

Jeg blir alltid så forundret når små barn drikker brus, for her syns ungene det er aldeles avskyelig. Nå får de det aldri hjemme (vi kjøper det så godt som aldri), men de har vel fått smakt det i selskap en gang eller tre. De er ikke så glade i å smake på mystiske ting heller, så de spør ikke etter styggeskapen.

Hvor vanlig er det at små barn (under skolealder) liker brus?

Poll kommer.

Gammel 22-06-10, 23:10   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker småbarna brus?

Ja, de elsker det. Begrenser det selvsagt.

Gammel 22-06-10, 23:11   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en som liker det (eldste) og en som mye heller vi ha vann. (Den som vil ha vann er også den som liker godterier best.)
Men de får det veldig sjeldent.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:12   #4
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge er glade i brus. Husker ikke når Lillemor smakte det første gang, men jeg tror hun var eldre enn det Knerten var da han fikk brus første gang. Det begrenses stort sett til lørdager, og de drikker ikke så mye.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:13   #5
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Jeg har en som liker og en som ikke liker.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:14   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Han vil gjerne smake, men han liker det ikke.

Gammel 22-06-10, 23:16   #7
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Snuppa vil gjerne smake men hun liker det ikke. Og vi tilbyr det ikke heller. :P

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:18   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Begge liker brus, men drikker det sjelden. De drikker mye Farris, begge to. Hun yngste brukte en stund på å venne seg til kullsyra, og eldste fikk vel ikke smake brus før hun var nærmere 2, men nå blir de helt tullinger så fort vi har brus, og heller det i seg. (Underernærte på brus? )

Gammel 22-06-10, 23:21   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Hun har alltid likt det men sjelden fått det.

Gammel 22-06-10, 23:24   #10
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte at de elsker det,- nå. Mellomste var 4 år før hun likte brus, og før den tid syntes hun det var sterkt og valgte heller noe annet å drikke. Minsten på 3 år likte brus fra han smakte det (ca 2 år).

Vi serverer sjelden brus hjemme. Kanskje jeg kjøper en 1,5 liters til pizzaen på lørdag, og da er det igjen en skvett etter at alle har drukket.

Gammel 22-06-10, 23:28   #11
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Ungene her elsker brus. De får et par små glass til pizzaen på fredag og til selskap, ellers går det for det meste i vann.

Gammel 22-06-10, 23:31   #12
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Joda, de liker brus ja.
Får det bare i helgene eller i selskap. Men de drikker gjerne Bris i stedenfor

Gammel 22-06-10, 23:35   #13
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Mine drikker farris, eller tilsvarende. Vi serverer det, og av og til svart brus, aka cola.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:36   #14
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, sist de fikk cola var i fjor sommer, for at de skulle holde hele dagen uten å sove.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:37   #15
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine elsker det. Selv 2 åringen blir henrykt når han får.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:38   #16
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Våre barn liker brus veldig godt, men favorittdrikken er biola med blåbærsmak.

Jeg er ganske uenig i at litt brusdrikking i barndommen nødvendigvis skaper vaner som barnet tar med seg i ungdoms- og voksenliv. Jeg fikk så og si aldri brus i barndommen. Vi delte ei lita flaske eventyrbrus på 17. mai og hadde brus i bursdagsselskapene våre. Og jeg husker at jeg var veldig misunnelig på de som fikk med seg brus på skoleavslutninger osv. Og det var stor stas å få drikke brus i helgene når jeg var med vennene mine på hytta.

Da jeg begynte å jobbe og disponere egne penger som femtenåring(da jeg begynte på videregående)begynte jeg å kjøpe meg cola nesten daglig. Jeg hadde ei colaflaske i ranselen hele tiden som jeg småslurpet i meg. Det var akkurat som om jeg var besatt av dette som tidligere nærmest var forbudt.

Nå er jeg heldigvis ikke så glad i brus lenger. Men jeg kjøper meg brus når vi er på kafe.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:39   #17
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tøtta her i huset er veldig glad i brus, men hun kan like gjerne velge seg ut en kuli-juice eller smoothie i stedet. Lurer på om det kan ha noe med innpakninga å gjøre. Hun får stortsett bare sånt på lørdager og da er det litt stas og velge noe selv (hun er fire).

Smoothie har vi forresten av og til i ukedagene også, men da lager vi den selv.

Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:47   #18
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine to elsker brus.
Drikker det veldig sjeldent hjemme, av og til om fredagen, ellers blir det som regel bare dersom vi er på besøk hos noen eller ute og spiser.

Det hender at de velger noe annet, storesøster er veldig glad i vann og velger ofte det.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:50   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden er glad i brus. Mest i colabrus, men andre brussorter er også stas.

Gammel 22-06-10, 23:51   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er morsomt hvordan man tar utgangspunkt i egne erfaringer og tror det gjelder alle. Jeg trodde virkelig at de fleste unger ville grine på nesa av boblene. Siden mine gjør det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.