|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Hårreisende!! Sakset fra Dagbladet:
![]() |
![]() |
#2 |
Like blid!
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)At helsepersonell ofte mangler empati kommer ikke som en overraskelse på meg. Jeg har mistet 6 ganger og ikke møtt et eneste trøstende ord. Men at man sender en kvinne som spontanaborterer, blødende og med fosteret i en plastpose er rett og slett forferdelig, og ikke minst uetisk! Jeg kjenner jeg blir opprørt! Og klinikksjefen i tillegg ikke kan komme med en beklagelse!
![]() |
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Fy søren! Dette var ikke bra.
![]() |
#4 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Herlighet, at det er mulig å håndtere en situasjon så dårlig! Blir bare trist av å lese sånt :huff: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Om det kanskje ikke er vanlig å sende med et foster i en pose, så tror jeg lite medfølelse under en abort er vanlig. Du er jo ikke "syk", du hefter dem med din tilstedeværelse osv.
![]() |
#8 |
Like blid!
Dessverre er nok ofte sånn uten at det betyr at det er sånn det bør være.
![]() |
![]() |
#9 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Jeg har ennå ikke opplevd en spontanabort på kroppen, men har lest en hel masse nå under hovedoppgaven.. og jeg sitter mang en gang og griner over hvor vannvittig dårlig behandling de aller fleste får.
![]() |
#10 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Vi ble behandlet utrolig dårlig da vi mistet vår lille. Det var tydelig at legene syntes vi kastet bort tiden deres. Men denne historien tar jo virkelig kaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Like blid!
Joda, jeg skjønner hva du mener, men jeg kan bare ikke skjønne at helsepersonell ikke skjønner at det ikke er mye som skal til. Kan man bare ikke tenke for seg selv at det er en bagatell dersom det er det man føler, men også tilby noen trøstende ord og kanskje et lite stryk på ryggen. Det er så utrolig lite som skal til.
![]() |
![]() |
#12 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Jeg finner ikke ord.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Jeg la merke til at til og med svenske aviser har det som førstesidestoff på nettavisene sine. http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...991646,00.html
![]() |
#14 |
Nattrangler
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Forferdelig synes jeg.
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03 Sist redigert av Mor til 4 : 03-02-07 kl 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Det skulle ikke være mulig å oppleve noe slik her i Norge mener jeg for min del.
![]() |
#16 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Leste det på nettavisen i går og fikk skikelig klump i magen. Jeg møter endel i samme situasjon og gjør i allefall alt jeg for å hjelpe dem på en skikkelig måte. Har selv mistet to ganger, tror absolutt det har mye å si for min instilling til dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Jeg begynte å gråte da jeg leste hvordan denne damen ble behandlet i sitt livs verste opplevelse! Blir helt nummen inni meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Jeg ble litt satt ut da jeg leste dette. Jeg har selv hatt en MA, og jeg mener at jeg klarte å takle den opplevelsen bra ene og alene fordi jeg ble møtt med masse empati. Ikke så mye fra legene. De var mer sånn "dette var den ørtende aborten i dag, ja", men sykepleierne var kjempeålreite. Jeg var alene i en fremmed by og de visste ikke hva godt de kunne gjøre for meg. Jeg grøsser ved tanken på hvordan jeg kunne ha blitt behandlet.
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har nøyaktig den samme erfaringen med sykehuset i Arendal. Utrolig flotte og medfølende mennesker som jobber der! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spontanaborterte og fikk fosteret med seg i plastpose (Dagbladet)Stakkars dame! Medisinsk forsvarlig eller ikke, hva har det med saken å gjøre da?
![]() |
|
|