|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() KaninStortetassen min og en kompis har vært litt brysomme i kaninburet hos naboen til kompisen og blandet en mamma og en pappa-kanin tidligere i vår og vips så har det kommet 3 stk bitte små kaninunger.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: KaninDu anbefales ikke å ha to gutter stående sammen om du ikke kastrerer dem, det blir fort slåsskamp. :btdt: Mine slåss litt etter at de var kastrert også, men i mye lettere grad, inntil de hadde funnet hierarkiet (jeg hadde tre gutter og en jente). |
![]() |
![]() |
#4 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: KaninPå Felleskjøpet får du kjøpt utekaninbur i alle fall. En del utstyr finner du også på nettdyret.no. På Biltema har de kompostbinge du kjøper et par stykker av og setter sammen, så har du en flott innhegning de kan springe litt rundt på grasset når dere passer på dem ute/er ute sammen med dem i hagen. Kaniner er avhengig av litt morsjon og kunne løpe litt fritt enten det er ute eller inne. Sist redigert av Elisabet : 24-06-10 kl 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: KaninTo hunner , Helst fra samme kull, går bra. Vi har utebur fra felleskjøpet. Har inne bur vi satt dem i når det var minus 20 grader her i vinter.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: KaninMine kaniner sto ute i langt over 20 minus, det gikk helt fint. Men det er viktig at de har et trangt, litt isolert krypinn hvor de står så tett at det blir lett å holde varmen. |
![]() |
![]() |
#7 |
Curlingkone
|
![]() Sv: KaninDu kan gjerne ha en av hvert kjønn, bare du steriliserer den ene.
![]() |
#8 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: KaninTakk for mange gode tips og råd.
![]() |
#9 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: KaninKjønn er veldig vanskelig å sjekke på kaniner når de er så små. Ville fått en proff til å sjekke det, selv de kan ta feil i enkelte tilfeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KaninVi har prøvd hannkaniner sammen, og det gikk ikke. Kastert begge to, men det ble kun slossing ut av det. Mulig det går bedre om de er vant med hverandre fra starten av? Så to jenter tror jeg er lurt, eller en jente og gutt, men da må gutten kastreres. Vi har vurdert en jente, men er litt i tvil på om den kaninen vår egentlig vil ha selskap av andre enn oss. Er veldig tam og har egentlig bare viket unna de to andre kaninene vi har hatt innom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: KaninVi hadde kanin og vi lot den stå ute den ene vinteren, men det angret jeg på etterpå. Den fikk jo av natrulige årsaker ikke like mye kos og nærhet og om jeg skulle være dere så skulle jag ha dem inne på vinteren. Etter hva jeg har skjønt så bør man ikke heller ta dem inn og ut i løpet av vinteren da de ikke får riktig pels ute (i tillegg til at det blir sjokk-kaldt når man tar dem ut). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|