Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kanin

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-10, 10:05   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kanin

Stortetassen min og en kompis har vært litt brysomme i kaninburet hos naboen til kompisen og blandet en mamma og en pappa-kanin tidligere i vår og vips så har det kommet 3 stk bitte små kaninunger.

Denne mamma-kaninen fikk et kull i mars og enda et utpå vårparten og nå for etpar uker siden kom det 4 til… en var dødfødt. Så de har en del kaniner nå..

Aner ikke noe rase, og ikke vet jeg noe om kaniner heller men etter å ha tenkt litt på det så kan vi vel kanskje ta på oss ansvaret og høre om vi kan få kjøpe to stykker. Naboen der har ikke sagt det men jeg følte det skikkelig ekkelt da hun viste meg kaninungene og forklarte at de nå hadde alle disse kaninene…

Barna er veldig dyrekjære og storebror maser så veldig om hund så dette må jo være en god erstatter…. Tenkte vi kunne ta to, en til hver (så det ikke blir noen krangling om det) og JAA, av samme kjønn, vel… ??!!

Noen som har greie på kaninhold og kan komme med tips og lure råd og utstyrsliste osv..? Disse kaninene der står ute hele året så vi må også kjøpe et isolert bur og et bur som de kan stå i på gresset. Og kanskje et innebur også??!!

Jeg har ikke sagt noe om dette til gutta enda men snakket med mannen om det i går og han sa at det var greit. Vi er mye hjemme så det går fint å ha disse dyrene.
Jeg har vært en kjapp tur innom http://kanin.org/forsiden og ser de har en del bra tips der for en nybegynner…

Tips og råd mottas allikevel med stor takk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.