|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Hva i all verden er dette? (Gresk ekkel kake av noe slag)Var nettopp i Hellas, og fikk øye på denne kaken flere steder. Syntes den så maks kvalm og ekkel ut, og måtte til slutt ta bilde av den. Hva er det for noe egentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva i all verden er dette? (Gresk ekkel kake av noe slag)Baklava var min første tanke også, men de er vel ofte firkantede. Og det står ikke baklava på pakken, nei, selv om jeg må innrømme at jeg ikke husker samtlige av bokstavene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva i all verden er dette? (Gresk ekkel kake av noe slag)Det likner veldig på en kake vi fikk i Tyrkia nylig. Den var rund og ganske flat, og det så ut som litt hårete det som var inni - som tynne tråder. Den var utrolig god. Smakte honning og litt ostete. Den så ikke god ut, det er klart, men skinnet bedro i dette tilfellet altså. |
![]() |
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hva i all verden er dette? (Gresk ekkel kake av noe slag)Den retten har jeg spist på restaurant på Kreta, hvis jeg ikke husker feil så er det noe søtt i honning.
![]() |
#7 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva i all verden er dette? (Gresk ekkel kake av noe slag)Både ser ut som - og høres ut som - noe aldeles gyselige greier.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva i all verden er dette? (Gresk ekkel kake av noe slag)Tror jeg har smakt noe ligende og det er faktisk godt! Smaker honningaktig mener jeg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva i all verden er dette? (Gresk ekkel kake av noe slag)Her er i hvert fall Baklava. Det høres kanskje bittelitt godt ut, men tviler på at jeg kommer til å lage det:
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hva i all verden er dette? (Gresk ekkel kake av noe slag)
Det er ikke helt baklava tror jeg, det ser mer ut som små hårete baller som på bildet til Joika. Men søtt i honning ja.
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva i all verden er dette? (Gresk ekkel kake av noe slag)Ja, de ser helt annerledes ut, men Hatti over her sier det er ca. samme ingredienser, smaker kanskje likt. Baklavaen ser i hvert fall hakket mer appetittelig ut.
![]() |
#14 |
Pauset
|
Det står på pakken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Sv: Hva i all verden er dette? (Gresk ekkel kake av noe slag)Uuurk - SÅ ihvertfall ikek god ut ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
intro
|
Den hørtes alt annet enn god ut også.
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva i all verden er dette? (Gresk ekkel kake av noe slag)Det var faktisk innmari godt. Den vi fikk var varm, med kuleis på |
![]() |
![]() |
|
|